Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Na een paar avondjes de OP-XY verkend te hebben vanavond toch weer wat met de SEQTRAK ge-experimenteerd.
Bij de drumsets kun je samples muten en unmuten.. en ook Parameters steplocken.

De OP-XY lijkt dat allemaal niet te kunnen.. of, het zit dieper dan handig is in het menu verborgen..
Ik ga er nog een nachie over slapen.. maar niet terugsturen (denk ik :D).

Laatst gewijzigd:
Beetje onder de pergola met OODA (op de iPhone) zitten prutsen. De 16 stappen hebben elk 1 noot, in stijgende volgorde.

een manier bedacht om side chain compression op de modwave/multi poly toe te voegen wat normaal eigenlijk niet mogenlijk is maar via een trukje met de kaoss pad toch soort van werkt, binnenkort hier mee mee experimenteren want dit opent weer heel nieuwe sound design opties
hiermee aan de slag geweest, het triggeren is enigsinds onhandig omdat dat helaas alleen op midi channel 1 kan maar verder werkt het echt lekker

Laatst gewijzigd:
Gaaf experiment.. Ik kan niet goed zien of je een Circuit Tracks hebt maar ik kon daar gewoon een synth op aansluiten en het signaal laten sidechainen ook.

het is een circuit tracks inderdaad, maar daar wil ik niet al mijn audio door gaan routen dat is onpractisch en voegt een hele kleine vertraging toe ten opzichte van de drums alhoewel dat voor een langzame pad niet zo heel erg is natuurlijk, het idee was juist het zo zonder externe gear kan (op een keyboard na dan uiteraard)

om zo ff een ander voorbeeld uit mijn hoofd te noemen ik zou het bv ook binnen in een ARP met poly AT op slechts enkele noten kunnen triggeren

Ah.. ok. Ik wist niet de Circuit zo vertraagd. Op de TR8(s) zat het volgens mij ook. Maar je wilt niet alles laten pompen idd. :D

Ik vind het trouwens wel een ontzettend gaaf effect. Ik pakte in mijn setupje dan met de Behringer XR mixer een kick en kon dat op de channelcompressor als Keysignaal gebruiken ..
Hieronder stond de sidechain op 'n Behringer Deepmind 6, het Spacy bell geluid..
Sorry voor de 'not so steady hand'. Was ooit een demootje voor hier op SF toen de B2600 via 'n Flitskoop net binnen was.. maar compleet uit de hand gelopen.. :D

het is echt maar een mili seconde ofzo dus hangt er van af wat voor type geluid je er door stuurt en je muziek genre of het storend is of niet, maar ik heb sowieso meerdere synths en maar 1 circuit track :D en mijn audio interface heeft maar 2 ins dus in DAW is ook geen optie

maar ben erg tevreden over het resultaat en dit trucje werkt ook op mijn modwave, het leuke aan mijn manier is dat je er ook andere dingen in kan mee programmeren aangezien het in je synth zelf zit alhoewel ik hem eigenlijk liever achter de reverb/delay had gehad

Blauw geel uit tokyo geland en geprobeerd
de psu is DOA, de zwarte is dezelfde psu gelukkig

IMG_6692 2.jpeg

Mislukte poging gedaan om de M Vave FM-1 te upgraden naar V15.:stupid
(bij @MacGyverGear is het wel gelukt, met Windows, maar ik heb een MacBook M1)
Email gestuurd naar M-Vave support.

Eerste poging gedaan om de FM-1 met Sonic Pi aan te sturen.
Dat is gelukt. Noten en PC sturen lukt prima.:)
Volgende keer probeer ik sysex te sturen (FX besturen, parameters editeren), en noten te ontvangen van de FM-1.

Kawai K4 utgelaten met 2 tape echo's en n bitcrusher en reverb door Maschine midi/ potentie!

verder mijn net aangekregen korg Prophecy open gevezen, die lo batt opgelost maar de outputs zijn te zacht en t ligt niet aan de jack solderingen want die zien er schitterend uit. Wordt t een Reverb retour of gaat de verkoper me korting geven voor een recap? Ik vrees dat ie terug gaat... Klinkt wel fijn - maar +40 op de gain is belachelijk (ruis)

Mislukte poging gedaan om de M Vave FM-1 te upgraden naar V15.:stupid
(bij @MacGyverGear is het wel gelukt, met Windows, maar ik heb een MacBook M1)
Email gestuurd naar M-Vave support.

Eerste poging gedaan om de FM-1 met Sonic Pi aan te sturen.
Dat is gelukt. Noten en PC sturen lukt prima.:)
Volgende keer probeer ik sysex te sturen (FX besturen, parameters editeren), en noten te ontvangen van de FM-1.
Update: Upgrade naar V15 is nu gelukt :mega:

Kawai K4 utgelaten met 2 tape echo's en n bitcrusher en reverb door Maschine midi/ potentie!

verder mijn net aangekregen korg Prophecy open gevezen, die lo batt opgelost maar de outputs zijn te zacht en t ligt niet aan de jack solderingen want die zien er schitterend uit. Wordt t een Reverb retour of gaat de verkoper me korting geven voor een recap? Ik vrees dat ie terug gaat... Klinkt wel fijn - maar +40 op de gain is belachelijk (ruis)
Haal de prophecy door je trigger booster. :kroon: (niet doen!)

Die Prophecy heeft juist een forse output, dat verbaasde mij destijds. Al een factory reset gedaan?
Ik heb alles gedaan wat ik kan en had die yt video al gevonden . Hij gaat terug. Als je “hele goeie staat” schrijft en redelijk hoge prijs betaal ik geen recap

De Prophecy moet blijkbaar niet onderdoen voor de JP8000 wat betreft "output brak, nieuwe capjes aub". Maar het blijft een leuk compact schreeuwbeest.

mja ik was eigenlijk aan t denken toen ik m open had: misschien moet ik t maar houden bij 70's en pril 80's spul. Serieus. Gisteren (?) die jp nu deze. Als je t open hebt denk je toch 'wat een zooi'
Idem die triton rack, wat een brol - jij al encoder pret gehad?
Die rackoren zijn pisbak staal, die hebben niet veel hamer nodig om recht gemept te worden in de bankvijs.
Vermits de prophecy duwknoppen me aan de M1 doen denken (zijn dezelfde?) zijn die vast ook riskant.
Als ik alle uren tel deze week aan VA geknoei, man toch.

dit was de prophecy zijn jack board trouwens, nette soldeer. @Sly Dog - gratis tip :)

in die YT video die hierboven nog eens werd gedeeld zie je wel wat anders.

Schermafbeelding 2026-07-31 om 22.35.45.png

Laatst gewijzigd:
Met een midi monitor eens uitgebreid bekeken welke midi de nord stage 4 uitspuugt bij de verschillende knoppen en buttons. Dit in het kader van het aansturen van de ipad. Toch een paar verrassende ontdekkingen gedaan. Dat bijvoorbeeld de verschillende layers aan en uitzetten steeds met twee ctrl nummers werken. Moet ik ff verwerken wat ik er mee zou kunnen doen.

Back