Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Nou dat is vriendelijk aangeboden! Alleen heb ik geen E-MU apparatuur in bezit ๐Ÿ˜… Kan dat script ook sysex van andere fabrikanten uitlezen?
Nee, want het is specifiek gebouwd voor de preset-sysex van E-mu, met die massa parameters.

Maar als je mij 1 of meerdere sysex van jouw synth stuurt, wil ik wel bekijken of die ook kunnen gedecodeerd worden :)

Nieuw tranceliedje aan het maken op de Roland Verselab MV-1. Hier alvast een preview :P

Opname:
Verselab => iRig Stream => Smartphone camera app. :koffie:

Vandaag een SD kaartje gered door het op nieuw te formateren met een sampler (de 404) Die vol geluiden staat van een synth. Het derde al kaartje in een paar jaar.
Met geen enkele computer lukte dat.
Verder volg ik individuele verdachte hardisks, sticks, en SD kaarjes wel op hun prestaties.
van iets goeds wat belangrijk is maak ik meestal vijvoudige copieen.
Want weg is kwijt, digitaal is zo ongrijpbaar.
`t kan van een rommelend kontakt geweest zijn of data te veel heen en weer halen om te sorteren.
En dan is het kaartje onbereikbaar van wat er ooit opstond.
Leeg maken als het nog een beetje werkt.
En de rest staat hopelijk ergens anders ge-saved voor de veiligheid.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Juno106 en juno60 gelayerd via midi voor anti gearlust terapy.

Ik heb last van gearlust richting JupiterX en JunoX.
Fatastische bakken als je het mij vraagt, kan me niet schelen dat ze digitaal zijn.

Na een uurtje noodelen op de juno's was het al veel beter, ben bijna genezen.

Pak er een jx-8p bij, die kosten niet zo veel en klinken (mijn inziens) heeeeeerlijk. En omdat ik er zelf een heb natuurlijk ook van mening dat ie zelf beter klinkt dan de Juup x ;). Alleen al voor de soundtrack preset het geld waard.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Vandaag een SD kaartje gered door het op nieuw te formateren met een sampler (de 404) Die vol geluiden staat van een synth. Het derde al kaartje in een paar jaar.
Met geen enkele computer lukte dat.
Verder volg ik individuele verdachte hardisks, sticks, en SD kaarjes wel op hun prestaties.
van iets goeds wat belangrijk is maak ik meestal vijvoudige copieen.
Want weg is kwijt, digitaal is zo ongrijpbaar.
`t kan van een rommelend kontakt geweest zijn of data te veel heen en weer halen om te sorteren.
En dan is het kaartje onbereikbaar van wat er ooit opstond.
Leeg maken als het nog een beetje werkt.
En de rest staat hopelijk ergens anders ge-saved voor de veiligheid.
Mogelijk dat de trial versie van Awave Studio een handje kan helpen. Het kan uiteenlopende synth/sampler bestandsformaten converteren naar andere synth bestandsformaten. (en het kan nog veel meer) :D

Awave Studio

Ik heb vandaag mijn digitale saxofoon, de Circuit Tracks, de Circuit Rhythm en de JP-08 met elkaar laten kennismaken. Dat is leuk! Overigens zit ik er nog wel aan te denken om een kabeltje te kopen zodat de clock van de Tracks ook de Rhythm kan bereiken. En ondanks dat Bax-shop heeft gezegd dat de decksaver voor de Boutique-reeks niet op een JP-08 past, krijg ik op Amerikaanse websites de indruk dat het wรฉl kan. Dus misschien toch maar eigenwijs zijn er er nog รฉรฉn kopen.

Lekker kloten met 4 x een syncussion

Mogelijk dat de trial versie van Awave Studio een handje kan helpen. Het kan uiteenlopende synth/sampler bestandsformaten converteren naar andere synth bestandsformaten. (en het kan nog veel meer) :D

Awave Studio
Bedankt voor de welwillige tip.
Met grote programma`s ben ik niet bekend.
Zo gebruik ik dan ook geen enkele behalve dan Pinacle 15 dat werkt goed.
Zonder internet dat wel en zonder opgeladen computer tijds batterij is het nog steeds 2009 zo kunnen ze jammer genoeg niks aan mij verdienen.
Meer programma`s gebruik ik niet. Behalve nog Cubase 1992.
Behave dan wat klein spul en wat er hier of daar gratis rondslingerd en dat zijn er ook niet veel.
Maar ik zoek een piep klein programmaatje waarme ik iets op de RaspberryPico kan zetten.
Iets meer dan `Hello` gaat wel en verder lukt niks.
Zo ben ik werkelijk gehandicapt als het over het lezen van Engelse gebruiksaanwijzingen gaat die ook nog eens behoorlijk technisch zijn.
Gewoon praten, lezen, schrijven gaat wel. Een PDF boekwerk gaat boven m`n pet.
Met .aiff .WAV .MID e.d. ben ik wel een gebruiker.
voor .BIN die bij de Roland die ik heb, die midi op slaat heb ik geen idee behalve dat ik met een byte programma allerlij vreemde tekentjes op m`n scherm krijg. Met een bepaald ritme.
Ook loop ik er tegenaan met .uf2 en .PY exestenties

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Back