Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

wat getest of mijn antieke audiointerfaces t doen nu ik dan toch voor Big Sur ben gegaan en het lijkt goed te komen. Stom genoeg zeurt spotify nog steeds dat ik een oud OS draai, kom op. rete recent :D

Diep diep, heel diep in gedachten verdwalen over wat ik wil in de toekomst met mn studio.

Heb meer doel nodig zodat ik me kan focussen en realiseren.

Lukt me niet goed, weet niet meer echt wat ik nu wil.

Met wat basisvragen ivm doel beginnen:

-wil je opnemen of niet?
-wil je alleen spelen of jammen met anderen?
-wil je een aantal sporen met midi/audio kunnen vastleggen om overheen te jammen of alles in 1 take?
-wil je een vaste setup of flexibel?

Op basis van antwoorden even checken wat daarvoor nodig is en wat je daarvoor dan nog ontbreekt.

-wil je opnemen of niet?
Niet, maar een extra stepsequencertje alla Korg SQ-1 zou wel passen
-wil je alleen spelen of jammen met anderen?
Beiden
-wil je een aantal sporen met midi/audio kunnen vastleggen om overheen te jammen of alles in 1 take?
Beiden
-wil je een vaste setup of flexibel?
6 Vaste setup's

Is zijn meer synths nodig en er ontbreken een aantal synths.
Er mogen een 10tal synth weg, heb er iets te veel nu.

Das dan misschien een goede start om mee te beginnen :). Wellicht mogelijk om met de vrijgemaakte funds wat workflow dingen te optimaliseren? Als die er zijn tenminste. Een vakantie is natuurlijk ook lekker ;)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik probeer al 3 dagen mijn polyend tracker een jp08 te laten aansturen, wat om onbegrijpelijke reden niet lukt. Dus hier ga ik straks mee verder, waarna (wanneer het weer niet gelukt is) ik weer in foetushouding op het tapijt in de studio eindig.

Top, en dank om te delen, ik hoef dit nu niet mee te maken :okdan: Heb weer iets bijgeleerd.

Nu vermijd ik zondermeer gear die geen 5din midi poorten gebruikt. 8D
Geen showstopper natuurlijk.

GEFIXT!! Het bleek een foutief aangeleverd midi stekkertje (polyend tracker werkt alleen met trs B stekkers (meegeleverde stekker was een trs A). Echt. 3 dagen en een middag van mijn leven. Ik moet hier even van bijkomen.
echt lomp dat er twee 'standaarden' zijn.
zo kocht ik midi boards voor mijn 4 volca modulars.
ik alles volgens de Korg standaard bedraad... waren die boards juist de andere.

Mini jack is speelgoed. Ik zie t enkel opnieuw bevestigd. Hoeveel verloopjes ik heb liggen voor al die kleine dingen en heb geen idee welk waarbij hoort. Eens nadenken of ik t biet eens allemaal de deur uitdoe. Want dient echt nooit. Beatstep pro, faderfox sc4. Midi op de korg monotron. Nooit gebruikt

Laatst gewijzigd:
Ik heb het weleens gebruikt toen ik een paar van die Roland Aira Compacts had om ze onderling met elkaar te syncen. Dat werkte goed en voor portable dingetjes is zo'n dun kabeltje ertussen dan wel handig. Maar voor het serieuzere studiospul vind ik het niks en gebruik het ook niet. USB als het kan, DIN als het moet.

Ja ik stel voor de standaard uit te breiden met micro jack and 230V pluggen.
Dan TRS op een geaarde stekker doen en dan kun je ook nog kiezen tussen TRS A, B, C, D of 230V.

Ik heb een klein Samson mixertje met een DIN PSU input.
Ook leuk om die PSU op midi aan te sluiten.
Maar weet je een opto coupler die er bij de midi IN op moet zitten kan dat vaak makkelijk hebben.
De 4N25 kan zo 5000V aan.

Probeer maar :-)

Vandaag de Roland A880 ontvangen, uit elkaar gevezen en dat was nodig, verse batterij er in want de aanwezige was dood en gezwollen.
Verder 3 CV.OCD's geconfigureerd die ik al had en er eentje richting Formanta UDS laten lopen zodat de TR626 die eerder zijn trigs deed op ff rust kan. Was ook geen zicht :)
Alle knoppen vd Formanta voorzien van een streepje zodat je in hemelsnaam begrijpt wat je aan 't doen bent (ik lees nl vloe-iend Russisch) - niet geloven he
Zaak werkt nu vanaf Maschine en de A880 vervangt nu een antieke motu uit 't tijdperk dat de dieren nog moesten leren praten.

Boel opgeruimd ook, kabel bende niet normaal. Nog niet klaar (nooit he)

Ik heb een klein Samson mixertje met een DIN PSU input.
Ook leuk om die PSU op midi aan te sluiten.
Maar weet je een opto coupler die er bij de midi IN op moet zitten kan dat vaak makkelijk hebben.
De 4N25 kan zo 5000V aan.

Probeer maar :-)
Lekker. :D

Het ergste wat ik hier heb is een apparaat dat gevoed wordt door zo'n typische stopcontactadapter met daaraan een typische USB-A naar USB-C kabel. Alleen geeft dat kreng 10V ipv de 5V van USB!! Levensgevaarlijk voor je tablets enzo. En dat was van een groot merk, geen Temu of Wish kreng. Onbegrijpelijke, onvergeeflijke keuze.

Back