Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Nog steeds veel inspiratie, dus weer een album gemaakt, Beyond Instinct.

Nog ff bezig voor de synths, eurorackie in wording

IMG_1625.jpeg

Muzak voor een rituele onthoofding :P met de altijd welwillende Korg WaveState en een Moog MF-104s delay en Bricasti m7 galm.

Niks met synths vandaag wel iets in elkaar gefreubeld.

Onderdelen besteld voor mijn vergaande KRK KNS 8400 koptelefoon (Door de opvolger zij er weer onderdelen die ook passen op voorgaande model) :D

Omdat ik regelmatig webinars volg en zo nu en dan videogesprekken heb en de laptopcam vaker niet dan wel werkt. Heb ik voor de Zoom Q2HD een opstelling gemaakt: bestaande uit wijlen voorwerpen van de action en Ikea.

20241220_155516.jpg

Attachments

• 17347064194555092545063859440207.jpg
    17347064194555092545063859440207.jpg
    78,4 KB · Bekeken: 57
Vergevorderd met het album Organic II, stukken van een paar jaar geleden had ik nog liggen en een stuk nieuw gecomponeerd erbij. Vanavond afmixen en de hoes maken en dan mijn vaste collega in de muziek - in het verzorgingshuis - het eerste album laten horen (hij is ook een componist, maar dan vooral voor klassieke muziek).

Ah, net ook even geprobeerd. Gaat heel makkelijk, alleen wel opletten dat je goed opslaat (zonder metadata enzo), want anders start de Perkons gewoon niet op :D

Ik heb 2 samples tegelijk spelen, lijkt me n bug. Want ik prog maar één step. Als je t wil zien, ergens helemaal einde mijn ytvideo van vandaag. Of ik mis een feature. Anyway, wel cool

Apart, misschien dezelfde naam gegeven en dat 'ie ze sumt?

Ik heb het als volgt gedaan - de 707, 909 en LinnDrum hihat uit de Samples from Mars sets in Audition geladen (gekleurde/processed versies), daarna heb ik deze naar 0dB genormalized en als mono 48khz 16 bit samples opgeslagen met metadata etc. uit onder de namen 1.WAV, 2.WAV en 3.WAV. Deze in mapje SAMPLES op de SD kaart gezet. En dat werkt dus prima (ook zonder overlap).

Ik heb 2 hele korte samples en een lange. Ik hoor aan 't begin vd lange de korte als ik die kies, hij blijft de lange spelen ookal verander ik die schakelaar tijdens een knop hold.

JP8 + Tapewave + Chord Generator + Nembrini Delay3000
Beetje Boards of Canada achtig, lekker weemoedig nostalgisch geluidje

Beetje met de TwistFM, Iridium en Moog One zitten klooien. De komst van de Iridium en verkoop van wat andere spullen zorgen voor de wens tot opnieuw een herindeling. Vanavond heb ik een nieuwe setup uitgetekend en bedacht wat ik daarvoor moet knutselen. Morgen maar eens naar de bouwmarkt.

Beetje klooien met Sampleson Scaper, leuke sample erin droppen + Dawesome Love eroverheen en aan de knoppen van Scaper en Love draaien.
Instant dark ambient/drone/space muziek.
Tip: In Love de Robot granular processor kiezen en dan aan de Syn(thetic) knop draaien.
Chorus omhoog met feedback vol open is ook lekker.

Gaat nergens over maar wel leuk kwartiertje besteed. :D

Laatst gewijzigd:
Back