Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Indruk gemaakt in de wachtruimte voor t boarden met te bladeren door de handleiding vd modor dr2. Met al die blokschema s… mijn vrouw zei “ echt iets dat autisten enkel zouden doen” 😁
ze moest eens weten wat ze mist.

Ik was vanavond wel in de mancocave, maar de synths bleven uit. Ik ben begonnen met het lezen van de ongelabelde floppy's om te checken welke C64 games zijn, welke leeg en welke ander spul. En labels maken natuurlijk.

LOAD "$",8
LIST

En dan niet te snel typen want shift en " en $ tegelijk = crash.

Patch en sequence gemaakt op modular.
Lead op de opera6

Super repetieve jam, niet echt mn ding maar zeker eens leuk om te doen

Na het gisteren door @ProtoHuman geopende topic Drum Sample VST plugin vandaag zelf maar weer 'ns gespeeld met verschillende drum en/of sample sequencers, (Breaktweaker en Atlas) ik gebruik die plugins eigenlijk te weinig en als je lekker bezig bent zijn er zo weer een paar uurtjes voorbij.
Ook Wave Alchemy Triaz die genoemd werd uitgebreid bekeken, echt een mooie plugin.

ik heb gekeken naar de tracking status
heb mijn nina teruggestuurd voor n nieuwe, had problemen
HEB HEEL ERG VEEL ZIN IN MN NIEUWE NINA JEZUS

Mijn moog gaat terug naar de verzender was hij had de verkeerde postcode ingevuld… om dan terug naar mij te worden gestuurd… dan is ie al meer dan n maand op reis over pakweg 300 km of zo… serieus. Als je een verzendlabel al niet kan invullen… ach.

Mijn andere 2 19inch rack babies zijn hersteld en mag ik ophalen. Dp2 en dr78.

Wat ik dus vandaag gedaan heb? Berichten sturen en bellen en tracking volgen enz.

Mijn moog gaat terug naar de verzender was hij had de verkeerde postcode ingevuld… om dan terug naar mij te worden gestuurd… dan is ie al meer dan n maand op reis over pakweg 300 km of zo… serieus. Als je een verzendlabel al niet kan invullen… ach.

Mijn andere 2 19inch rack babies zijn hersteld en mag ik ophalen. Dp2 en dr78.

Wat ik dus vandaag gedaan heb? Berichten sturen en bellen en tracking volgen enz.
Zuur verhaal zo zeg...
Was een moog prodigy toch?
Als het niet doorgaat of mislukt met de verkoper, stuur ff een pb. Vriend van me heeft er 1 die hij wslk wilt gaan verkopen.

ik heb gekeken naar de tracking status
heb mijn nina teruggestuurd voor n nieuwe, had problemen
HEB HEEL ERG VEEL ZIN IN MN NIEUWE NINA JEZUS
oei arme Nina :-)
houd je het wel netjes?

ik had mijn dave rossum mob of elbrus geupdate en toen was hij dood.
daarna kwam hij weer tot leven maar deed raar.
uiteindelijk heb ik hem in zijn uppie in een case gezet en toen wel kunnen updaten.

Ik heb vandaag 3 uur besteed aan het weer werkend krijgen van m’n allen synthesis europi na alle code ellende werkt ie in bootloader mode. In twee cases getest. Volledig dood..

Daarnaast even m’n nieuw binnengekregen summing mixer van “vintage” maker.. een db25, pc flat kabel naar een schakelaar wat resistors en twee xlr uitgangen.. really!?!?

Ik heb gister wat zitten freubelen op mijn Hydrasynth, alleen wat ik probeerde kwam niet helemaal uit de verf. Onlangs dat, heb ik me toch prima vermaakt :koffie:

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Kort basje op minimoog en hooftelefoon out heel hard in de input voor distorted attack bass.
Dit gelayerd met een diepe Taurus bulderbass voor samen iets compleet over de top monitorkiller bass.

Dan juno60 en juno106 string gelayerd met veel detune + lfo + chorus, en externe delay reverb delay.

Over the top Roland tegen over the top Moog. Nog ms20 lead voor nog meer contrast.

me weer verbaasd over het drukkende laag in de moog mariana. Wat een wapper sub zit erin, lekker hoor. Je voelt gewoon je trommelvliezen resoneren

Moog Mariana arp met TAL JP-8 voor een soort dawn of the dead score.

mijn lowpass gate aan de praat gekregen.
de tweede nog niet.
ook een romig filter van dave Rossum gekocht.

Net weer wat zieke bassdrums en een tot onze lieve heer misbruikte OBx arp :D

Dikke track! Deze zou ik zeker gedraaid hebben, nice

Moest me even denken aan een plaat die ik vroeger draaide. Heb al m’n vinyl trouwens voor habbekrats weggedaan 😱

Mijn buurman komt uit london.
De rave scene daar kwamen hele harde platen uit.
Ik heb hier 2 platen van Ambush.. das super obscure en super hard.
In vergelijking hierboven is gewoon chill :-)

Maar goed die platen zijn super obscure, underground. Maar 250 stuks van gemaakt die dan ook nog eens over heel europa zijn verspreid.
En die gast is gewoon een maat van hem.
Hoe groot is de kans dat je naar Praag verhuist en daar dan je buurman vind die de hele europese Tekno scence kent...incl een hele obsucre plaat die ik ooit op een freeparty uit de bak hebt gevist wtf :)

Onlangs hebben we een leuke sessie gehad, 606 (rd6) door een wavefolder met meerdere sequences op de modular via de midibox SEQ.
Kijken hoe het gaat maar dit smaakt naar meer.
Lijkt me leuk om in te toekomst met hem en zijn Buchla live sets te gaan doen.
En ook om die industrial/noise invloeden terug te laten lekken naar mijn 'normalere muziek composities'

Laad uw oren bloeden :)

Zuur verhaal zo zeg...
Was een moog prodigy toch?
Als het niet doorgaat of mislukt met de verkoper, stuur ff een pb. Vriend van me heeft er 1 die hij wslk wilt gaan verkopen
Prodigy is geleverd. Een deel vd witte deksels vd schuifknoppen zaten in de synth. Toen ik die opende zag ik dat de cv gate connecties ooit gesoldeerd waren maar nu nergens heen gaan.

Next up: aansluiten en dan maar hopen dat ie werkt of hij mag terug naar zijn vorige baas.

Back