Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag weer links laten liggen <

Ga vanavond verder met het tweede deel van The Solar System op de synths.

Wil het een beetje vlotten?
Lijkt me een hele toffe, diepe module.
Ik hem al wat langer liggen met een satellite maar nog niet echt ingezet, dus tijd voor een deep dive 😃

beetje haroldbudd doen op Electra88

Tot nu toe?

Plugins aan het updaten .. 😑

4 individuele outputs van de Drumlogue door de Soma Utilities gehaald. 3 outs muted, 1 toch even door de DL intere fx L/mono out via de Soma en DL audio in. R/mono out weer even door de Soma 🎉

Drawler ds201 gate triggen met de rim vd tr707 en de sp 404 mkii zijn stock sounds ermee fileren. Klinkt alsof ik n held ben tijdens t pads bashen op de 404. Ds201 is net aangekomen vandaag. We gaan vrienden worden.

Ik ga een paar dagen weg dus ik heb een bescheiden portable productieset van SP-404 mk II, iPad & iPhone, powerbank/batterijen, verbindingskabels voor sample bronnen en Koala integratie en koptelefoon+reisspeaker ingepakt. Goede kans dat ik er niet aan toekom, maar hopelijk kan ik echt eens een serieuze deep dive in de SP/Koala combi doen.

de vorige keer zo slim geweest geen losse opname zonder drum en geen clean versie te maken van mijn vocal experiment dus maar weer opnieuw door mijn synth pedals heen gegooit

Doet mij denken aan Heilung. Is overigens wel heel veel galm

Een shimmer reverb kan je ook zelf maken,
Een shimmer is een pitch shifted reverb met meerdere feedbacks.

Wat je precies doet is een reverb naar een pitch routen en vervolgens routeer je die pitch weer terug naar de reverb. Zo ontstaat er een feedbackloop.

De mix van het pitch effect behoeft zelf amper open te staan omdat de feedback dit vanzelf uitversterkt. (daar valt mee te spelen qua smaak)

Vervolgens kan je met een limiter of compressor (als expander) de toenemende feedbacks temmen.

Kijk maar of je er wat aan hebt :koffie:

Detroit Techno- JP8 / M1 / OBXA / VSM IV / TAL DRUM
Lekker hoor

Op het gehoor de noten uitgezocht voor een cover die ik wil maken. Dat bleken 5 akkoorden ipv 3 noten te zijn, maar ik denk dat ik ze heb. Dan een goed koortje gezocht, niet gevonden in de synths die ik in gedachten had.

"Nieuwe" Atari voor het eerst aangeslingerd. Crashed heel de tijd. RAMtest toont errors. Geen idee of ik dat kan repareren.

Behringer Toro synth afgemonteerd,
- velcro geplaatst + Toro en pedaaltjes vastgezet
- kabeltjes gebonden

to do: compacte voeding aanschaffen + plaatsen aan achterzijde van het pedaal. De Toro werkt al op 12 Volt 400 mAh ook al wordt er 1000 aangeraden :koffie:

Attachments

• IMG-20240620-WA0002.jpeg
    IMG-20240620-WA0002.jpeg
    212,1 KB · Bekeken: 74
  • IMG-20240620-WA0000.jpeg
    IMG-20240620-WA0000.jpeg
    171 KB · Bekeken: 71
Laatst gewijzigd:
Back