Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Veel te lang bezig geweest om via mijn cirklon met program changes scenes te kunnen triggeren in ableton. Met het idee dat ik dan eens wat eerder dingen in ableton kan samplen en daarin mee kan laten lopen ipv eeuwig aan knoppen blijven draaien en in een jam blijven steken.

Waarom via pgm? Omdat je die vlak voor het veranderen van een scene naar ableton kan sturen, zodat de volgende scene in ableton gelijk start met de volgende scene in de cirklon. Als iemand dit handiger aanpakt hoor ik het graag :)
erica-bullfrog-big2.jpg

Deze lijkt me dan wel geschikt, lekker groot. Beterschap.

Holy shit, toen ik een plaatje zag van Richie met dat ding dacht ik dat ie gephotoshopt was :D

Onlangs een Behringer System 3.5 overgenomen van een zeer vriendelijk forumlid! Superdruk gehad, maar vandaag alles even uitgepakt en gecheckt. Even een basgeluidje gepatcht en een sequencje gemaakt. Hier ga ik heel veel plezier van hebben, super machine! Ik heb inmiddels ook een bestelling lopen om de blinde frontjes te vullen met dingetjes die helaas niet in het systeem zitten zoals glide, ringmod, S&H en ook maar gelijk een extra LFO. Waarschijnlijk komt er ook nog een side rackje bij met in de toekomst een envelope follower, bode shifter, extra VCF en een digitale osc(denk Victor) om het iets veelzijdiger te maken. Bedoeling is wel dat dit voor het grootste deel "old school" blijft. Sequence is aangestuurd met een Beatstep Pro via MIDI.

Xoxio getest en hij toont graag n boel leds bij t starten en hangt. Ik dacht de chip te swappen met een xoxbox maar weet enkel nog frontpanelen liggen… zou ik de chips verkocht hebben toen ik nonxox ging? Goed mogelijk

Ben het weekend druk geweest om een aantal synth remakes af te maken. OMD - (Forever) Live and Die is nu klaar om af te mixen, alles opgenomen met de MPC One (helaas nog zonder firmware 3.0 dus ouderwets in Song Mode) en mijn hardware synths. Bijzonder interessant nummer ook om opnieuw te maken

Ik heb mij door de Olympiade laten inspireren en een cover gemaakt van John Lennons' "Imagine". Uiteraard met de Novation Circuit Tracks en een saxofoon. En opgenomen met een harddiskrecorder.

Attachments

• C-Klein - Imagine.mp3
    2,4 MB
Beetje kutten met Ampex ATR 102 Mastering Tape Recorder en kijken hoe vies ik het kan maken.

uiteindelijk een detroit techno rip off geworden :P

Laatst gewijzigd:
Ik zat vandaag in Keulen, maar ondertussen is de Solar-42 die voor reparatie (één van de filters werkte niet goed) naar Letland was weer teruggekomen, dus die heb ik vanavond laat nog fijn even aangesloten en getest. Lijkt helemaal top nu.

Back