Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Beetje klooien met Sampleson Scaper, leuke sample erin droppen + Dawesome Love eroverheen en aan de knoppen van Scaper en Love draaien.
Instant dark ambient/drone/space muziek.
Tip: In Love de Robot granular processor kiezen en dan aan de Syn(thetic) knop draaien.
Chorus omhoog met feedback vol open is ook lekker.

Gaat nergens over maar wel leuk kwartiertje besteed. :D

Bekijk bijlage 3856520
Ik zie kenmerken in de plugin interface die me doet denken dat Dawesome deze plugin heeft gemaakt voor ze.

Vanavond heb ik een nieuwe setup uitgetekend en bedacht wat ik daarvoor moet knutselen. Morgen maar eens naar de bouwmarkt.
We zijn begonnen...

1734890618415.png

Track opnieuw proberen inzingen (take of 14 tot mijn stem t echt opgaf) en een andere wat ge edit en de Cirklon terug voor mijn neus geplant. Zaak moet nog aangesloten worden, zal wat voor de volgende dagen worden. Ik wil wat EBM met de DX7 gaan doen en wat drumdozen uit de 80's, ben er alweer niet uit of de cirklon alle mdi moet uitspuwen of ik op de drumdoos ga proggen. Dat laatste doe ik t liefste maar is zo tijdrovend, al dat uitpluizen hoe t alweer werkt... We zien wel, elke workflow heeft voor en nadelen en happy accidents en n bak frustratie en tijdverlies ;)

Wat met omnisphere zitten zooien, vooral met de Bob Moog tribute library.Nog altijd een go-to vst.
Veel sounds hebben modulation effects die je met je mod wheel naar erg prachtige richtingen uitstuurt.
,

zombifilm muzak met een korg wavestate

Allemaal weer lekker bezig geweest, gaaf hoor!

Zelf heb ik weinig met synths gedaan, maar heb wel creatief zitten (lag meer dan zat) te freubelen :P

Gister:
- Action Ledstrip strakker afgewerkt als racklight.
- kabeltje gaat nu het kastje in, in een extra USB hub.
- kabeltje heeft geen last bij in/uitschuiven plank (kabeltje vastgeplakt met dubbelzijdig tape) Alles past en boven mijn verwachting!
Screenshot_20241223_140535_Gallery.jpg

Vandaag:
- Reserve onderdelen KRK KNS 8400 binnen.
- Koptelefoon is weer up & running na zo'n ±7 jaar.

Kortom ik ben tevreden.

Ben begonnen aan mijn jubileumproject, januari 2025 ben ik 50 jaar bezig met muziek, in januari 1975 begonnen met een klein Magnus elektrisch orgeltje. In eerdere verhaaltjes vertelde ik dat ik in 1977 was begonnen, maar oorspronkelijk in 1975, alleen componeerde ik toen nog niet dat is in 1977 van start gegaan. Het project heet Gold en wordt een dubbel cd.

Ben begonnen aan mijn jubileumproject, januari 2025 ben ik 50 jaar bezig met muziek, in januari 1975 begonnen met een klein Magnus elektrisch orgeltje. In eerdere verhaaltjes vertelde ik dat ik in 1977 was begonnen, maar oorspronkelijk in 1975, alleen componeerde ik toen nog niet dat is in 1977 van start gegaan. Het project heet Gold en wordt een dubbel cd.
Nice Pochos! Jeetje, 50 jaar alweer. Time flies when having fun denk ik?

1734993188636.png

Heb nieuwe verhogers gemaakt voor de nieuwe opstelling, dus de oude moesten op de slachtbank op hun pootjes te doneren. Enige vorm van chaos momenteel. Ik wilde nog niet afbreken omdat ik eerst alle kabels duidelijk wil markeren zodat ik zometeen alles makkelijk weer aan kan sluiten.

hele namiddag en avond bezig, heb alle patches net gehoord vd hydra en niks past bij wat ik al heb. Ben veel racksynths aan 't proberen met de cirklon en de drumsounds zijn super uit overwachte dozen.

Elektro funk met een Korg ER1, Linndrum, DMX en wat vage synthjes

Bekijk bijlage 3856601
Heb nieuwe verhogers gemaakt voor de nieuwe opstelling, dus de oude moesten op de slachtbank op hun pootjes te doneren. Enige vorm van chaos momenteel. Ik wilde nog niet afbreken omdat ik eerst alle kabels duidelijk wil markeren zodat ik zometeen alles makkelijk weer aan kan sluiten.
Bij jouw laatste foto's dacht ik nog 'wat staat dat allemaal netjs en hendig bereikbaar'. Bezigheidstherapie?

Bezigheidstherapie?
Dat zou je bijna denken, maar het is vooral door wisseling in gear waardoor ik dingen anders neer wil zetten en-of groeperen. Met name de Iridium moet dichter bij mijn master keyboard en DAW maar in de oude opstelling zou dat niet gaan. ik hoop wel dat dit voorlopig de laatste major reshuffle is.

ik denk dat ik ooit voor veel lades ga.
Moet ook iets bedenken om mijn Quantum of Z1 als master keyboard te kunnen gebruiken.
Wellicht samen met de Osmose.
Gebruik nu een JX305 en inmiddels zijn mijn toesten skills die een beetje ontgroeid.
ik bedoel de aanslag klopt van geen kant.

Dat zou je bijna denken, maar het is vooral door wisseling in gear waardoor ik dingen anders neer wil zetten en-of groeperen. Met name de Iridium moet dichter bij mijn master keyboard en DAW maar in de oude opstelling zou dat niet gaan. ik hoop wel dat dit voorlopig de laatste major reshuffle is.
hehe ken het. Hier ook al vaker fijne setups om gegooid voor een andere, omdat er 1 apparaat toch dichterbij moet.

Ondertussen in de ITB setup gewoon opnames maken, jatog :D

Hier een Mario Nieto Chordgenerator op een JP8 en OpSix layer, voor een Cocteau Twins / Guthrie achtig gitaar arpeggio.
Met medewerking van o.a. ValhallaDSP Shimmer, Nembrini Delay3000 (secret weapon guys), Kuassa Chorus en A/DA flanger

ik zag recent een yt video waar iemand zei dat hij zijn lades niet de oplossing vond omdat ie ze moet openen, zien dat de kabels niet klemmen en de ergonomie niet ideaal is. Een reden om dat verlangen voor mij te schrappen.
lijkt mij een goed oplossing voor bv gitaar en fx pedalen en synths die je niet veel van het frontpaneel gebruikt.
Mijn SP16 en Syntrx werken super in de laden. Maar lager dan dat heeft geen zin idd.

Uk denk ook aan een lade voor mijn masterkeyboard of anders zo een houten stand op wielen.

Back