Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Opzetje gemaakt voor de nieuwe Midi centrale. Hier komen de andere 4 MTP's nog bij en nog een extra A880.

Attachments

• 20250314_180009.jpg
    20250314_180009.jpg
    147,8 KB · Bekeken: 107
Mijn 8" Mackie monitors hebben last van resonanties, heb wat harde foam besteld om ze acoustisch te isoleren van de plank.

Mijn andere B&W monitors die ik nieuw kocht in 1986 beginnen te gaan, ik vrees dat de begrafenis van die dingen nabij is😢

Nieuwe monitors kiezen zondrr winkels in de buurt...das weer een uitdaging..pfff

Mijn 8" Mackie monitors hebben last van resonanties, heb wat harde foam besteld om ze acoustisch te isoleren van de plank.

Mijn andere B&W monitors die ik nieuw kocht in 1986 beginnen te gaan, ik vrees dat de begrafenis van die dingen nabij is😢

Nieuwe monitors kiezen zondrr winkels in de buurt...das weer een uitdaging..pfff
Het aanbod is wel gegroeid sinds 1986, met dsp opties zoals bij neumann KH series haal je goede resultaten als je omgeving niet helemaal top behandeld is. Niet kunnen luisteren is lastig, maar gelijkertijd is ergens anders dan thuis checken ook niet veel zeggend.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Eindelijk weer eens een dag tijd voor muziek.
Vrouwlief was een paar uur met de Iridium bezig en ik met de Muse.

Ik ben voornamelijk bezig geweest met de sequencer vandaag.
De basis kende ik wel en is redelijk intuïtief, maar het loont echt om dieper te duiken in zaken als probability etc.
Interessant is ook dat je voor elke noot in elke step kunt bepalen door welk timbre hij kan worden afgespeeld.

Ondertussen verdiepte mijn partner zich in wavetable mogelijkheden en maakt ze daarmee inmiddels interessantere klanken dan ik.

Als het foamranden zijn die het begeven bij de b&w...daar zijn adresjes voor. (Vraag ernaar!)

Als het foamranden zijn die het begeven bij de b&w...daar zijn adresjes voor. (Vraag ernaar!)
Je mag ze gratis hebben als de nieuwe er zijn.
De foamranden zijn nog heel, het zij. 3wegs.

Twee synthwave-tracks afgemaakt, wat wil zeggen... ik kan eraan blijven sleutelen, maar ik ga proberen het hierbij te laten. :)

Vandaag eindelijk de polyend play+ en de polyend synth aangesloten..gelijk geprobeerd om ze via midi te koppelen,,nah, dat word toch in de manuals duiken.
Maar wat een leuke machientjes om mee te rommelen, heerlijk.

Interessant! Hebben jullie ook video materiaal?
Ja, we hebben een optreden opgenomen en daar wat pr filmpjes uitgehaald. Staat nog nergens online helaas, dus geen link. Ik heb momenteel problemen met internet (geen wifi) dus zal later eens wat op youtube zetten.

Ik heb gisteren een nieuw album afgemaakt, New Horizon geheten, naar de kunstmaan die naar de dwergplaneet Pluto is gereisd en nog door naar een planetoïde, genaamd Arrokoth. Dit nummer zal ik vandaag bij de nieuwe tracks plaatsen.

Basdeuntje op de crumar bassmas met de voetjes.
Leadje erop met de novation summit.

Beetje experimenteren met effecten

Vandaag begonnen met het maken van een Buchla 259 clone met een DIY kitje, TWO59 van Feedback Modules.

Vandaag mijn Access Virus-C weer eens uit de kast gehaald.
Die had ik nodig omdat ik daarin in een ver verleden eens een arpeggiotje met een bepaalde klank had gebruikt voor een nummer.
Daarvan wilde ik een vertaalslag naar mijn nieuwere spul maken.

Dat is aardig gelukt, maar dan kom je er ook weer eens achter wat een heerlijke bak die Virus toch eigenlijk is.
Wegens ruimtegebrek door de komst van nieuwe instrumenten is hij als 'verouderd' op de plank gezet, maar elke keer dat hij weer eens even tevoorschijn komt is het weer een feestje.
Toch maar eens kijken of ik hem rackable kan maken.

Back