Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

De Virus C rack bestaat toch al, of heb je een rackversie maar geen rackoren erbij? Als je de keys hebt, zou ik die dan gewoon ruilen voor de rackversie ipv de (hyper)zaag erin te zetten.

Vandaag maar eens een berg Eurorack modules die ik al een tijdje niet meer gebruik bij elkaar geraapt en in een behuizing gepropt.
Wie weet ga ik van de hele case nog 1 of ander drone ding maken met de tijd...

IMG_20250317_194554.jpg

Gisteren m’n nieuwe FPI Multiclock geïnstalleerd. Wat een verschil zeg. Echt retestrak. Ook bij het omgooien van een sessie blijft het netjes sync. Het is daadwerkelijk set and forget; heerlijk.

Het enige probleem wat ik over het hoofd had gezien en pas gister achter kwam is dat effecten die je op de master plaatst wel alles in de war gooien. Als je er bijvoorbeeld een limiter die 50ms plug-in latency introduceert op gooit, dan ligt alles ook 50ms ernaast. Raar dat de plug-in latency compensation dat niet fixt. Of je zou verwachten dat alles in z'n geheel een latency krijgt (maar wel sync blijft). Wel echt balen..

Net even gechecked of alles nog steeds sync is (Edge, TD3, ER-1) :D

Genieten van een software meterbridge :D
Screenshot 2025-03-18 at 14.51.07.png

Virus c zit hier al jaar en dag in mn rack.

Verder vandaag de synths wat afgedekt want we zijn weer vertrokken naar buitenland voor werk.

Attachments

• 20221012_170648.jpg
    20221012_170648.jpg
    185,8 KB · Bekeken: 53
Beetje klooien met de Koma fieldkits :P

Goeie vraag, aan de ene kant wil ik geen combinatie van modules uitsluiten, maar ik vind het wel leuk om wat bakjes te hebben die specifiek gericht zijn op 'iets'.

Ik heb ook gemerkt dat te veel modules binnen elkaars bereik tot een enorm niet meer te volgen spagetti gebeuren leidt, dus de boel wat opsplitsen zou er voor kunnen zorgen dat het wat overzichtelijker blijft.

Het kleine rackje wilde ik als drum rack gaan gebruiken, ik heb 1 MI only rackje wat ik als een op zich staand instrument beschouw. Het wat grotere 9U rack daar zit voornamelijk Intellijel spul in, en beschouw ik ook als een op zichzelf staand instrument, en dan heb ik nog een 4e rackje daar wil ik alle overige dingen in kwijt. Ik moet dus nog wat schuiven met modules.

En verder zal ik het wel een beetje gaan ontdekken wat goed werkt en wat niet.

Er moeten wel nog wat modules bij komen, vooral op het gebied van triggers / sequencing , maar eerst dit maar even leren kennen. Maar er zal zeker wel nog wat veranderen qua indeling en cases, vind het ook leuk om te maken, dus dat stopt niet hier.

Laatst gewijzigd:
Goeie vraag, aan de ene kant wil ik geen combinatie van modules uitsluiten, maar ik vind het wel leuk om wat bakjes te hebben die specifiek gericht zijn op 'iets'.

Ik heb ook gemerkt dat te veel modules binnen elkaars bereik tot een enorm niet meer te volgen spagetti gebeuren leidt, dus de boel wat opsplitsen zou er voor kunnen zorgen dat het wat overzichtelijker blijft.

Het kleine rackje wilde ik als drum rack gaan gebruiken, ik heb 1 MI only rackje wat ik als een op zich staand instrument beschouw. De wat grotere 9U rack daar zit voornamelijk Intellijel spul in, en beschouw ik ook als een op zichzelf staand instrument, en dan heb ik nog een 4e rackje daar wil ik alle overige dingen in kwijt. Ik moet dus nog wat schuiven met modules.

Er moeten wel nog wat modules bij komen, vooral op het gebied van triggers / sequencing , maar eerst dit maar even leren kennen. Maar er zal
zeker wel nog wat veranderen qua
indeling en cases, vind het ook leuk om te maken, dus dat stopt niet hier.
Het stopt nooit :D

Het kleine rackje wilde ik als drum rack gaan gebruiken, ik heb 1 MI only rackje wat ik als een op zich staand instrument beschouw. Het wat grotere 9U rack daar zit voornamelijk Intellijel spul in, en beschouw ik ook als een op zichzelf staand instrument, en dan heb ik nog een 4e rackje daar wil ik alle overige dingen in kwijt. Ik moet dus nog wat schuiven met modules.

Er moeten wel nog wat modules bij komen, vooral op het gebied van triggers / sequencing , maar eerst dit maar even leren kennen. Maar er zal zeker wel nog wat veranderen qua indeling en cases, vind het ook leuk om te maken, dus dat stopt niet hier.
interesant, moet zeggen dat ik niet bekend ben met al die modulaire merken verder maar het idee dat je bv een filter "on the fly" kan vervangen tijdens sound design wel super klinkt

ben je ook van plan om de cases ergens special op te richten zoals bijvoorbeeld eentje voor bass lines, zoals je de kleine op drums gericht hebt of wil je dat juist een beetje open houden?

Back