Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

GAS rondom de Sonicware Liven Ambient ø proberen te onderdrukken als compacte vakantie-synth voor in de bergen. Iemand ervaring met deze synth, of is er ook een leuke ambient-app voor de iPad?

welke oplossing is dit met die buizen? Ben ook wel benieuwd hiernaar.
Ik zal er n video over maken. Maar kort: je koopt 2e hands een roland drum rek en met enkele jaspers houders ,heb je voor pakweg 140 euro een rek .Om op je tafel en 2 rijen erboven gear gekanteld of recht te plaatsen. Zo n roland rek scoor je voor pakweg 50 euro. Jaspers buis is nu bij thomann ook los te koop… dat betekent dat je voor 30 euro meer je rek tot 150 cm breed maakt. De jaspers houders zijn jammer genoeg kleine 40 euro per paar. Dat tikt wel door. Maar je hebt dan een compleet flexibele stand en buis zoals gezegd voor pakweg 1.5 euro per 10 cm als je breder wil dan 80 cm. Roland is ongeveer 80 cm breed qua buis. Dat zie je op de foto.

Laatst gewijzigd:
Interessant. Ik wil ook nog wel iets ruimte-efficiënters knutselen ter vervanging van de tafel die ik nu gebruik voor mijn losse hokjes.

Door mijn werk gesponsord rackje gemaakt.

20250325_090525.jpg

meer dan 25 pedalen erin.

20250325_091029.jpg

Ik heb vandaag één CR-78 en 13 mono Moog 1 synthesizers gebruikt met dit demo nummer.

Nee, Ik heb vandaag de gratis "Surrealistische Moog 1" van Cherry Audio ge-douwnload...
Echt mono dus heb ik veel effecten moeten gebruiken, anders werdt ie gort droog.

20250326_140505.jpg

mg-1-plus-ui.jpg

DAT heb ik gedaan met mijn synthesizers! :okdan: 8)

Attachments

• Moog S-1.mp3
    1,9 MB
Ik heb geen toegang tot mn studio,
Dus opzetje gemaakt hoe ik mijn audio centraal wil gaan inrichten in de toekomst.

1 centrale digitale mixer voor 45 synths + 20 effect sends
De centrale mixer is oon een 48 x 48 audio-interface voor de DAW en een DAW controller.

1 sub - rack digitale mixer voor 5 rack synths en 20 externe stereo effecten returns te mixen en summen tot 1 return bus.

Attachments

• audio setup.jpg
    audio setup.jpg
    78,6 KB · Bekeken: 60
Vandaag fysiek nog niets met muziek gedaan.
Wel de opnames beluisterd van ons optreden van vorige week zaterdag. En tot de conclusie gekomen dat de B3 emulatie van de pc3 bijzonder goed is.
Bij een studioopname zal het verschil tussen echt en emulatie vast te horen zijn. Maar live niet.

Nog n puzzel gemaakt. Ik heb besloten om nog meer spullen van plaats te veranderen: Poly's met vooral preset waarde (zoals de dx7) krijgen een minder ergonomisch plekje en ik wil zoveel mogelijk hands on bakken ergonomisch opgesteld. Waarom kwam ik daar niet eerder op?
Ik heb echter zeker plek te kort... Ik had graag de bandopnemers ook uitgestald al was het maar voor de geweldige look maar dat lukt allemaal nooit. Maar we volharden en zoeken voort oplossingen ;)

IMG_3001.jpeg

Heb voor de tweede keer even een Dominion 1 te leen. Wat een heerlijk rauwe, analoge bak, vol modulatieopties, is dat toch *D. Ik hoop al lange tijd een keer Motas Electronics Motas-6 desktop een plek te mogen geven; die Motas haalt de Dominion 1 wat betreft aantal LFO's e.d. tegelijkertijd links en rechts in, maar aan het hands-on aspect en de crunchy filters van de Dominion kan die waarschijnlijk niet tippen.

Nieuw arrangement afgerond van een track die ik maak met @Djgeniusd. Versie 1 zong ik zelf in en deelde ik op Insta. Met Melodyne was hij nog vals, haha. En ja, dat kreeg ik te horen 😅

Ook weer wat geleerd: liedjes afmaken is een kwestie van... liedjes afmaken. Ik heb me gisteren 2 uurtjes boos gemaakt en vandaag nog 2 keer een uur. En nu staat er gewoon een track met een kop, staart én zuivere vocals.

Synths? Niks met Synths, sorry.

Een puzzel. Ik dacht 'laat ik eens iets heel idioots doen' als project met spul dat hier amper aan bod kwam, naast mijn geliefde vaak gebruikte 808. Dawless hopelijk. Er is amper wat aangesloten dus ik beloof niks ;) - Behalve nog veel experimenteer werk qua kabels uiteraard, routings, pedalen en shizzle? Of mep ik alles qua signaal door een doos...

IMG_3008.jpeg

Back