Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Gisteren een electro harmonix 4* trig doos aangesloten naar 4 drumbrain voices en die zo van trigs voorzien. Inspiratie was een oude yt video. heel tof :)
Wat als ik er nog sequencers in betrek en ook synths ipv enkel drum brains mee trig...

Vanavond nieuwe van Akku Und Abbel - nog een pseudoniem van mij - afmixen en op het web zetten. Titel is Arpeggiator On The Run.

Voor de zoveelste keer ervaren wat een fantastisch instrument de monome norns is. Bezig geweest met het script Delar. Die knipt een sample in 128 stukjes waarna je uit de slices nieuwe patterns samenstelt. Iedere slice is weer op allerlei manieren te moduleren. Waanzinnig

wat zitten experimenteren met de echolocator, leuke cave reverb/echo preset gemaakt, met de filter op de feedback en een hele lichte shimmer wordt het geluid donkerder naarmaate het verderweg gaat en dankzij de orbit en een heel licht ping pong effect krijgt het een soort fysiek gevoel zeker in combinatie met mijn reverb pedaal er achter voor wat extra decay

Laatst gewijzigd:
House

Een proof-of-concept voor live werk. De Ipad met de Nord Stage 4 aangestuurd waarbij de audio van de Stage ook in de ipad binnenkomt. Dit in AUM geconfigureerd. En bedienen met een Korg NanoKontroller. Heb ik nog steeds maar 1 stereo uit en kan alles mixen in AUM. Werkt allemaal best goed. Ga dat in de komende tijd wat verder opschalen.

Wat gegoogled ivm de kurzweil k 2000r en een yamaha display besteld omdat dit t zelfde is maar veel goedkoper op ebay blijkbaar dan als t kurzweil heet 😅

Dankzij de Tauntek-ROM kon ik een Sysex-dump doen vanaf m'n SX-240. Kan ik weer 48 nieuwe patches maken.

Op de Polysix heb ik een ouderwetse tape-dump gemaakt, door de het tape-signaal op te nemen als audio. Dit lijkt te werken, al geeft de Verify soms wel, soms niet groen licht. Nog maar eens goed testen voordat ik nieuwe patches ga maken. Maar ja, nóg een Polysix kopen voor meer patches is ook weer zo wat.

Nu nog uitvogelen hoe ik de patches op de DW-8000 kan dumpen. Zou zowel via tape als Sysex moeten kunnen maar het internet heeft voorkeur voor tape. Hier mensen met DW-dump-ervaring? Hoor het graag!

Ik was even weg en de laatste week had ik wat spulletjes meegenomen. Mn even wat dingen die ik al een tijdje niet meer gebruikt hebt. Echt tot volledige tracks is het niet gekomen maar met 4 track tape beschikbaar (en met deze fostex x18 potentieel ook nog inputs en fx tijdens mixdown) zou dat wel mogelijk moeten zijn).

En het voordeel van trs midi spullen is dat het dikke kabels scheelt. De model cycles is toch wel bijzonder met midi trs, je kunt daarmee de polariteit intern aanpassen naar A / B. Via een through kanaal kon ik de microfreak ook met de oxi one aansturen.

Via de send van de mixer (schakelbaar naar stereo!) naar de torso s4 dus on the fly samplen. De CSM links kon ik theoretisch ook nog met cv/gate aansturen met de oxi one maar zover is het niet gekomen. Was even heerlijk zonder computer en afleiding!
IMG_3435.jpeg

Deze vakantie vooral weer met oude liefde gamen bezig geweest naast de familieactiviteiten. Niet erg muzikaal misschien, maar voelt weer goed na lange absentie. The Adventures of Elliot: The Millennium Tales gaat vandaag in de tas met vrijwel 100% completion.

Bleeper drum en de space drum synth uitgepakt. Die bleeper is crazy 😎

Ik stond vroeg op om auto onderhoud te doen maar ben al meer dan een uur dat speelgoed aan t proberen 🤭

Back