Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Een proof-of-concept voor live werk. De Ipad met de Nord Stage 4 aangestuurd waarbij de audio van de Stage ook in de ipad binnenkomt. Dit in AUM geconfigureerd. En bedienen met een Korg NanoKontroller. Heb ik nog steeds maar 1 stereo uit en kan alles mixen in AUM. Werkt allemaal best goed. Ga dat in de komende tijd wat verder opschalen.
Heb je ook een bovenaanzicht zodat we goed kunnen zien wat voor moois er in de case zit?Kleine case voor op reis in elkaar geflanst
Heb je ook een bovenaanzicht zodat we goed kunnen zien wat voor moois er in de case zit?
Ja klopt helemaal. De ipad heeft een usb hub aangesloten, levert 3 keer usb en voeding voor het geheel. Ik gebruik een simpele Behringer audio interface die aan de ipad zit met usb. De nanocontroller zit op de tweede usb, de Stage op de derde, daarmee komt Midi binnen in de Ipad. Audio van de Stage gaat via de ingangen van de audiointerface. In de ipad gebruik ik AUM waar ik de audio van de stage met AUV3 plugins kan mixen. De nanocontroller bedient de AUM kanalen en mixt dus de zaak. De master van de mix gaat er via de audiointerface weer uit naar mijn DI-box die naar de zaal gaat, op de DI-box heb ik zelf ook twee monitoren aangesloten. De hele zaak zit op een Rockboard pedalboard gemonteerd. Vind het heel werkbaar zo.Dit klinkt best gaaf. Begrijp ik dit goed? Je gebruikt je
iPad zowel als geluidsbron (midi aangestuurd vanuit de stage) en als mixer tussen de stage en iPad zelf, terwijl je de Audio mixt met een nanocontroller?
Dat AUM is idd erg handig. Ook voor midi, alles kan je aan elkaar knopen en routen..Ja klopt helemaal. De ipad heeft een usb hub aangesloten, levert 3 keer usb en voeding voor het geheel. Ik gebruik een simpele Behringer audio interface die aan de ipad zit met usb. De nanocontroller zit op de tweede usb, de Stage op de derde, daarmee komt Midi binnen in de Ipad. Audio van de Stage gaat via de ingangen van de audiointerface. In de ipad gebruik ik AUM waar ik de audio van de stage met AUV3 plugins kan mixen. De nanocontroller bedient de AUM kanalen en mixt dus de zaak. De master van de mix gaat er via de audiointerface weer uit naar mijn DI-box die naar de zaal gaat, op de DI-box heb ik zelf ook twee monitoren aangesloten. De hele zaak zit op een Rockboard pedalboard gemonteerd. Vind het heel werkbaar zo.
het houdt ook nooit op..
Ja klopt helemaal. De ipad heeft een usb hub aangesloten, levert 3 keer usb en voeding voor het geheel. Ik gebruik een simpele Behringer audio interface die aan de ipad zit met usb. De nanocontroller zit op de tweede usb, de Stage op de derde, daarmee komt Midi binnen in de Ipad. Audio van de Stage gaat via de ingangen van de audiointerface. In de ipad gebruik ik AUM waar ik de audio van de stage met AUV3 plugins kan mixen. De nanocontroller bedient de AUM kanalen en mixt dus de zaak. De master van de mix gaat er via de audiointerface weer uit naar mijn DI-box die naar de zaal gaat, op de DI-box heb ik zelf ook twee monitoren aangesloten. De hele zaak zit op een Rockboard pedalboard gemonteerd. Vind het heel werkbaar zo.
Ja nu wel, ik heb er wel mee om moeten leren gaan, mijn ipad blijkt gevoelig voor de volgorde waarin de usb connecties worden gemaakt. Ik start de ipad altijd nieuw op voor een sessie of optreden zodat die geen troep van een vorige keer nog stiekem in zn geheugen heeft. En dan koppel ik eerst de audio interface en daarna de rest. En dat werkt tot dusver altijd ok. Ook is de ipad gevoelig voor temperatuur, ik heb een keer gespeeld waarbij de ipad in de zon lag en dat trekt ie niet, liep helemaal vast. Komt niet vaak voor en als het gebeurt dek ik de ipad af en dan gaat het goed.Alles is ook stabiel?