Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Eerste testen om verbinding te leggen (via Bluetooth) tussen de M Vave FM-1 en een Arduino UNO Q.
Bedoeling is om midi te sturen van/naar de UNO Q.
Bluetooth (BLE) 'pairing' tussen de Uno Q en de FM-1 is, na enige pogingen, geslaagd.
Nu nog uitzoeken hoe ik die verbinding gebruik om noten/CC/PC/.. te sturen.

Afgelopen week totaal geen zin in muziek maken. Daarom wat DJ-sets geluisterd en me op arrangeren gestort. Af en toe ga ik gewoon even zitten en schrijf ik in steekwoorden op wat ik nu eigenlijk hoor. Dat helpt, want het is bijna altijd minder dan ik in mijn nummers probeer te proppen. Met die kennis vandaag een nieuw arrangement afgemaakt 👌

Nieuw scherm in Ome Kurz. Heel blij mee, foto is onmogelijk te maken, het display is zo donker, niet zo blauw als op foto, het gaat meer naar zwart (wat ik wou)

Fijne klus, heb er de dremel op moeten uitlaten omdat de display dikker is dan origineel, de studs waar deze op zit ingekort, anders dan komt het venster teveel naar voor. Gelukkig toont YT alles wat een mens maar wil weten. - ik had het niet verwacht maar het is FLUSH baby

Schermafbeelding 2026-08-08 om 00.58.30.png
IMG_6834.jpeg

Dat ziet er wel erg prettig uit. Zou ik ook moeten (laten) doen. Ik heb nu tijdelijk een ikea schemerlampwasknijper op het scherm gericht wat ik aan doe wanneer ik met K2000 wil werken. anders is het niet te doen. Wordt dus ook te weinig gebruikt...

Goed plan :) ik denk btw dat ik de s950 ook een ander scherm geef. Die heeft al een nieuw maar is veel te wit achtig blauw en dus veel te fel. Gevolg: wordt niet gebruikt

in dees temperatuur heb ik even de Nifty Case aangezet.
(Als beloning voor even wat licht tuinwerk)🌞
3x behringer 🫣
3x ladik
en een intellijel
even wat simpel priegelen

Eerste testen om verbinding te leggen (via Bluetooth) tussen de M Vave FM-1 en een Arduino UNO Q.
Bedoeling is om midi te sturen van/naar de UNO Q.
Bluetooth (BLE) 'pairing' tussen de Uno Q en de FM-1 is, na enige pogingen, geslaagd.
Nu nog uitzoeken hoe ik die verbinding gebruik om noten/CC/PC/.. te sturen.
Stap(je) verder geraakt in de poging om (via Bluetooth) midi te sturen tussen de FM-1 en de Uno Q.
Het Arduino (sketch) maakt verbinding met de FM-1, en geeft als output :
Device name: FM-1_BLE
Appearance: 0x0

Service 1800
Characteristic 2a00, properties 0xA, value 0x464D2D315F424C45
Service ae40
Characteristic ae41, properties 0x4
Descriptor 2803, value 0x10640042AE
Descriptor ae42, value 0x
Characteristic ae42, properties 0x10
Descriptor 2902, value 0x0000
Service 03b80e5a-ede8-4b33-a751-6ce34ec4c700
Characteristic 7772e5db-3868-4112-a1a9-f2669d106bf3, properties 0x16
Descriptor 2902, value 0x0000
Nu uitzoeken wat ik daar mee aankan :P

Dat ziet er wel erg prettig uit. Zou ik ook moeten (laten) doen. Ik heb nu tijdelijk een ikea schemerlampwasknijper op het scherm gericht wat ik aan doe wanneer ik met K2000 wil werken. anders is het niet te doen. Wordt dus ook te weinig gebruikt...
Ik heb vorig jaar het scherm van mijn pc3x vervangen. Dat ging prima zonder dremel en zonder aanpassingen.

Gewoon een verse el foil er in is maar soldeeringen en klaar op de k2000/r en niet duur. Pakweg 30 schroeven en pakweg 4 solderingen. Ideale beginners uitdaging

Ik had gisteren mijn nieuwe TR-1000 aangesloten, wat voor problemen zorgt met mijn MOTU MIDI Express XT, waardoor ik ontdekte dat ik een soortgelijk (denk ik) probleem had met een andere synth, en na wat sleutelen met nóg één... dus nu heb ik ineens twee synths die geen MIDI meer uitsturen, en een TR-1000 doe helemaal door het lint gaat wanneer ik de MIDI output aansluit.

Geen synths aan gehad maar de Rane System ONE opgesteld.. in de 4 maanden dat ik em heb nog géén 3 x aangehad denk ik. :o:

Niet persé gekocht om mee te scratchen maar je moet alles 'n keer proberen, toch? Eerste keer dus. (En dat is te horen ook :dubbel:)

Back