Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Goeie vraag wel. Mijn Forte heeft ook gebalnceerde outputs, en ik snap wat het betekent, maar vraag me af wat ik er aan heb, behalve in sommige live omstandigheden. Ik gebruik nu dus ongebalnceerde kabels omdat ze in een mengpaneeltje gaan dat dat toch niet snapt.

ik had nogal last van ruis en digitale bijgeluiden. Blijkt dus dat als je een TRS kabel in een ongebalanceerde output steekt en in een gebalanceerde input je dus dat soort storing krijgt.

Ah op die manier, een FX unit die geen gebalanceerd kent. Ja dat kan raar uitpakken. Sommige apparaten trekken zich er niks van aan, anderen gaan heel naar doen.

Wat heb ik met mijn synths gedaan: staan meten en mijmeren of/hoe ik eventueel de gaming hobby en de synthhobby in verschillende kamers kan onderbrengen. Mijn vrouw zal lachen. :D

Een (aantal) poging(en) gedaan om de firmware van de M Vave FM-1 up te graden.
Maar helaas krijg ik telkens een foutmelding:
The synth did not confirm step 1, and nothing was changed. Switch the synth off and on, and try again.

Dit soort van problemen had ik 2 maanden geleden ook, bij de upgrade naar V15.
De eerste avond lukte het van geen kanten.
De volgende avond lukte het bij de eerste poging.
Morgen nog eens proberen dus...

Een (aantal) poging(en) gedaan om de firmware van de M Vave FM-1 up te graden.
Maar helaas krijg ik telkens een foutmelding:
The synth did not confirm step 1, and nothing was changed. Switch the synth off and on, and try again.

Dit soort van problemen had ik 2 maanden geleden ook, bij de upgrade naar V15.
De eerste avond lukte het van geen kanten.
De volgende avond lukte het bij de eerste poging.
Morgen nog eens proberen dus...
Vandaag meer geluk gehad: bij de eerste poging werd de nieuwste versie van de alternatieve firmware (V93) met succes geïnstalleerd.
Daarna heb ik ook nog de nieuwe (analoge) presets geïnstalleerd.

De FM-1 kan nu naast FM-syntheses (zoals de DX7), ook 'Virtual Analog' (SAW, SINE, TRI, SQUARE)
Bovendien heeft die firmware een VEEL betere sequencer: 16 linkbaren patronen van elk (tot) 64 editeerbare stappen , en real-time recording.
Stappen kunnen ook gekopiëerd worden, en verplaatst, zelfs van het ene patroon naar het andere.

De bugs van de officiële firmware zijn nu ook weg :okdan:.

Nu nog al die fraaie nieuwigheden uittesten :P.
Daar ben ik wel enige tijd zoet mee.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Partij SysEx gezocht en gevonden voor wat emu die ik hier heb draaien. (TX81Z, SY77, CZ101 en nog wat)
Ow en iedereen die geen 1700 over heeft voor een FS1R, deze is gratis. musica.studio · music software by James Hansen
Net getest, werkt weer als een tierelier.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Oh, da's interessant ... de FS1r is toch zo'n synth die qua hardware absoluut 0 meerwaarde heeft (eerder een handicap met die k*tinterface). Als 'ie qua klank in de buurt komt zeker de moeite waard, toch wel een van de beste FM synths ooit gemaakt en dan al die Formant shizzle erbij... Snap nog steeds niet dat Yamaha die tech zo dood heeft laten bloeden en nooit in een fatsoenlijke hardware bak met lekker veel knoppen heeft geduwd of onderdeel van de Montage heeft gemaakt oid (FM-X is niet hetzelfde).

Back