live only

Hahaha thanks! Weet je, er is zoiets als geestkracht, die heel erg bewonderd wordt, terwijl het toch een talent is dat aangeboren is. Mensen met beperkingen die toch iets bereiken hebben veel geestkracht, of dat nu een marathon lopen zonder benen is, of wereldberoemd worden zonder te kunnen zingen. Heb je die geestkracht niet, maar bent wel kerngezond en supermuzikaal, dan ben je een slecht mens. ‘Niet kunnen functioneren’ is een taboe.

Ik moet lachen om de laatste twee opmerkingen, dankjewel. Zo veel lach ik niet de laatste tijd. En dat mijn hersens te veel beredeneren, is waar, maar zeggen dat ik minder moet nadenken en meer doen heeft ook niet het gewenste effect. In het stil krijgen van mijn hersens ben ik al heel ver gegaan maar dat was dan weer heel slecht voor mijn gezondheid. Ik zal jullie de details besparen.

"Heb je die geestkracht niet, maar bent wel kerngezond en supermuzikaal, dan ben je een slecht mens." wat is dat nou voor geloel man. het is zulke dikke onzin die je jezelf kennelijk graag wijsmaakt

• Duimpje
Duimpjes: EL1
Hahaha thanks! Weet je, er is zoiets als geestkracht, die heel erg bewonderd wordt, terwijl het toch een talent is dat aangeboren is. Mensen met beperkingen die toch iets bereiken hebben veel geestkracht, of dat nu een marathon lopen zonder benen is, of wereldberoemd worden zonder te kunnen zingen. Heb je die geestkracht niet, maar bent wel kerngezond en supermuzikaal, dan ben je een slecht mens. ‘Niet kunnen functioneren’ is een taboe.

Ik moet lachen om de laatste twee opmerkingen, dankjewel. Zo veel lach ik niet de laatste tijd. En dat mijn hersens te veel beredeneren, is waar, maar zeggen dat ik minder moet nadenken en meer doen heeft ook niet het gewenste effect. In het stil krijgen van mijn hersens ben ik al heel ver gegaan maar dat was dan weer heel slecht voor mijn gezondheid. Ik zal jullie de details besparen.
Zelfmedelijden is in mijn optiek echt heel erg nadelig voor een mens....

ik kan het niet meer verwijderen, van mij mag een moderator dit doen. Sorry mensen, ik ben me van geen kwaad bewust, meaar dit zal inderdaad allemaal wel helemaal mis zijn. Van mij mag het allemaal verwijderd.

Ik denk dat het voor jou (Roel) niet helpend voor jezelf is om dit medium te gebruiken op de manier zoals je dit nu doet. Kijk eens rond in je buurt of je niet gewoon 'live only' in gesprek kunt raken met iemand die een beetje snapt waar je tegenaan loopt.

Fijn dat er toch nog wat diepgang is op dit materialistische forum. ;)

Ik vraag me alleen af of er persé muziektheorie bijgehaald moest worden om te eindigen waar we nu zitten.

Heb niet alles gelezen maar denk inderdaad dat het ontbreken van nonverbale communicatie meespeelt in mijn laatste reacties, dat ik inderdaad last heb van het calimero-effect en dat ik het heel zwaar oneens ben met de stelling dat iedere artiest het podium krijgt dat zij of hij verdient: kijk alleen al eens naar hoeveel meer vrouwelijke artiesten (en wetenschappers, politici, enz) er zijn sinds er iets aan misogynie gedaan wordt. Je krijgt in het leven niet wat je verdient, maar wat je uit hebzucht bij elkaar graait. De wereld is verschrikkelijk oneerlijk, is mijn levensvisie, en bekende artiesten zijn naar mijn mening allemaal slecht. Het echte talent komt niet bovendrijven omdat mensen met het beste verhaal zichzelf niet kunnen verkopen. Reageer hier maar niet meer op, het is een soort zwarte humor.

Verder ben ik in de volle veronderstelling dat ik wel degelijk op iedereen gereageerd heb, alleen misschien niet het gewenste antwoord geef. Excuses als ik in gebreke bleef. Ik zal me voortaan minder kwetsbaar (en daarmee verband houdend: calimero) opstellen. De opmerking over testikels stoort me op zoveel gebieden dat ik maar niet verder erop in ga.

Inderdaad heeft iedereen iets op het spectrum. Ook iedereen heeft kanker, en toch zeg je dat niet tegen een terminale patient. Toch krijg ik dit erg vaak te horen: "och dat heb ik ook". Lichamelijke ziekte mag er zijn, psychisch zieke mensen zijn aanstellers. Maar goed, dit was een opmerking afkomstig van het type mens dat ik (in ieder geval voorlopig) ontloop.

Over het algemeen vind ik de reacties erg waardevol, hartverwarmend zelfs. En het is niet zo dat ik mensen die het niet met me eens zijn uit de weg ga, het is gewoon zo dat ik op dit moment niet sterk ben, en dus sommige confrontaties met erg sterke, ik noem ze dus even de "coole pestkoppen zoals ik me ze herinner van de middelbare school" uit de weg ga. Misschien heb ik tot ik weerbaarder ben niks te zoeken op dit forum, ik zal er over nadenken!

Misschien nog even toevoegen: de tip dat ik een therapeut moet bezoeken is waardevol, en ik ben ermee bezig, al jaren maar de wachtlijsten in de GGZ zijn een goede indicatie voor hoe het met onze maatschappij gaat.

En het woord mindset is bedacht door mensen die heel veel geluk hebben gehad. Iemand hierboven zei iets van "bij de goede mensen in de buurt zijn", en daar moet ik echt keihard om lachen. Verliezers schrijven geen boeken, die sterven.

Dat over de Riemann-hypothese was een stijlfiguur: overdrijving.
Dus jij bent nog steeds zielig en alle anderen krijgen het leven in de schoot geworpen. Echt, je hebt geen idee wat anderen hebben moeten doorstaan en die gooi je nu allemaal even op één hoop. Denk dat je narcisme nu wel kan toevoegen aan je lijstje.

Eigenlijk loopt TS in iedere draad wel iets of iemand te bashen. In zijn eerste draad op dit forum moesten gitaristen het al ontgelden (want gitaar zou te makkelijk te leren zijn en gitaristen krijgen teveel respect - oh, en saxofoon is ook te makkelijk dus kut) en dat culmineert hier in het neerkijken op niet-theoretisch onderlegde muzikanten, tot nu uiteindelijk iedereen die succes heeft met muziek. Eigenlijk is iedereen maar een nepper behalve ons miskend genie. Iedereen kan een veeg uit de pan krijgen (met eventueel een terugkrabbelend 'het was maar een grapje' als er repliek komt), maar incasseren blijkt moeilijk. Zelfreflectie en bescheidenheid wordt geveinsd maar lijkt niet gemeend gezien het herhalende karakter van steeds dezelfde uitspraken en verwijten. Ik ben inmiddels wel klaar met het gejank eigenlijk en sluit me aan bij Disharmonic maar dan met een eventueel genderneutrale variant met dezelfde lading. Als je zelfs in een community als deze, vol over het algemeen behulpzame en goedaardige nerds die ook op allerlei spectra zitten, tegen muren op blijft lopen dan ligt het probleem toch echt bij jezelf. Er schuilt vast een goeie gast in je, maar je zit hem danig in de weg. Succes ermee.

Laatst gewijzigd:
Denk dat je narcisme nu wel kan toevoegen aan je lijstje.

Ja, dat denk ik ook. En daarmee:

de tip dat ik een therapeut moet bezoeken is waardevol, en ik ben ermee bezig

De therapeut gaat daar nog een zware dobber aan krijgen. Topic-starter heeft kennelijk een wereldbeeld voor zichzelf geschapen, wellicht als onderdeel van een verdedigingsmechanisme tegen de in zijn ogen voor hem oneerlijke wereld en dan zal het lastig worden om dat te doorbreken.

Maar goed, ik hoop dat @rœl het doorzet, hulp kan wellicht helpen voor hem om e.e.a. in een ander licht te zien en om de problemen waar hij tegenaan loopt beter op te lossen. En ook beter voor degenen die met hem te maken hebben, in het echte leven en zelfs op een forum als deze. Alle begrip voor mensen die problemen hebben waarbij een therapeut aan te pas moet komen, maar zoals ik al eerder zei, dat begrip mag ook wel iets van twee kanten komen. Als je kampt met zulke problemen, het begrip dat je gedrag en uitlatingen bij anderen irritatie oproept en dat het begrip voor je situatie en problemen smelt als sneeuw voor de zon als je dat doordrijft.

Ik zou @rœl aanraden wel bij te blijven dragen op dit forum op een leuke en positieve manier maar de oordelen over anderen of jezelf achter je te laten zodat je niet in hetzelfde patroon terecht blijft komen.

Ik heb de moderator gevraagd bijdragen te verwijderen (tenminste dat denk ik: vipal is toch moderator?)

Ik ben geen narcist, ik heb iets anders. Maar dit had nooit mogen gebeuren. Niets had ooit mogen gebeuren. Ik weet té goed wat anderen moeten doorstaan en trek me dat té erg aan. Maar jullie hebben gelijk: ik ben finaal doorgedraaid. Ik zou dit topic willen verwijderen en in de grond verdwijnen. Zoals overal. Maar dat is weer zielig en dat mag ook niet. Moderator: aub al mijn bijdragen verwijderen en mij ook.

Ik heb mezelf buiten deze hele discussie gehouden, omdat ik de bui al zag hangen. Toch even...

Ik denk dat een forum op dit moment niet is wat je nodig hebt, Roel. Succes!

Dankjewel. Hopelijk verwijdert de moderator al mijn berichten. Ik zeg mijn lidmaatschap op (of hoe dat heet) en verdwijn. Sorry voor alle ellende.
Is dat echt nodig? Of voelt dat nu zo? Laat het even bezinken. Leer ervan. Iedereen is hier welkom en waardevol, jij ook.

Misschien is deze draad ontspoort maar soit, shit happens. Niet iedereen is hetzelfde, gelukkig maar.

Sorry voor alle ellende.
Neem het niet te zwaar op, iedereen glijdt wel 'ns uit maar let volgende keer op bij reageren dat je niet in hetzelfde patroon terecht komt, hopelijk kan je juist door wat er nu is gebeurd het op een andere manier aanpakken, dat is het positieve wat je er uit kan halen.

Dank aan allen. Ik zal eens iets muzikaals posten van mezelf: dit is een oefenopname van mijn eigen stukje muziek. De bladmuziek is erbij. Melodie, akkoorden, voicings en vorm zijn in één keer bij me ingedaald, althans zo voelt dat; het 'werk' zat 'm puur in opschrijven wat ik in mijn hoofd hoor en dat vervolgens met mijn gebrekkige maar gestaag groeiende vaardigheden op de piano oefenen. Alleen dat is al leuk! Het liedje kwam in een keer in me op, alleen aan begin en einde schaaf ik nogal eens, het voelt altijd alsof iets ergens vandaan moet komen en met aandacht ergens naartoe... Zeer toevallig kom ik op hetzelfde akkoord uit in begin (dat was wel ook al meteen helder: dit moest het openingsakkoord worden) en het einde: D overmatig. Dit ondanks dat de toonsoort C en later F is (met een modulatie die niet aanvoelt als "een kwart omhoog". Dit is een achteraf-analyse, niet de manier waarop ik tot zoiets kom, dat is toch echt intuïtie en gevoel, niet "bedacht". Ik ben er wel trots op, al loopt 't nog lang niet vloeiend. Vandaar dat ik de bladmuziek erbij doe, de lezers onder jullie kunnen dan zien hoe het hád moeten klinken ;-)

Het is een momentopname, gisteren in alle emotie (ja, dit alles raakt me nogal) op mijn Forte7 gespeeld met Dave Weisers Smooth70s-Rhodes in Quicktime opgenomen. Voor Quicktime zoek ik dus nu een alternatief dat het altijd doet en liefst een fysiek apparaat is (zie Korg D888 ofzoiets-draadje). Ik heb nog geen beeld van mijn budget en vooral heel veel tijd en geduld.

Het liedje is oorspronkelijk voor een andere gelegenheid geschreven maar ik speel het hier als sorry voor jullie. Ik zal me voortaan gedragen.

Attachments

• Scherm­afbeelding 2026-10-01 om 12.53.08.png
    Scherm­afbeelding 2026-10-01 om 12.53.08.png
    168,1 KB · Bekeken: 20
  • Vuuer-_t-Jölsje-audio.mp3
    7,3 MB
Ik zie dat het tweede akkoord al niet de laatste versie is: op de opname is dat een Dm9, vond ik logischer aanvoelen.
En blad 2 met alleen de solo-akkoorden en het einde:

Attachments

• Scherm­afbeelding 2026-10-01 om 13.35.02.png
    Scherm­afbeelding 2026-10-01 om 13.35.02.png
    162,2 KB · Bekeken: 7
@rœl Weggaan is echt niet nodig. Iedereen is welkom, toch. Ikzelf heb misschien ook niet zo leuk op je gereageerd in dit topic. We hebben allemaal onze problemen en manieren om met dingen om te gaan. Ik denk ook lang niet altijd met blijdschap terug aan m'n posts hier. Shit happens, man. Gewoon lekker muziek maken en over muziek(theorie) praten.

Laten we trouwens ook vooral niet allemaal de psycholoog gaan uithangen en vooral geen lekendiagnoses stellen. Daar schiet echt niemand een reet mee op.

Back