Welke MIDI-interface gebruiken jullie (nog)?

Driver hack? Die ken ik niet. Ik neem aan dat je de um880 op optie 2 zet "generic driver mode"? Tenminste dat moest ik doen op mac vanaf mojave.

Grappig genoeg werken op de akai force beide driver modes, kan nog niet ontdekken welke modus beter of slechtere timing heeft.

Hoe het met MacOS zit weet ik niet, maar in Windows 10 is de trick om in de driver inf file de ondersteunde OS lijst aan te passen, en vervolgens tijdelijk toe te staan dat Windows ongesigneerde drivers kan installeren.

Zie deze threat op het SOS forum:

Ik heb nog een multiclock en motu 128 nu n de mega zolder opruiming sale staan als ik zo vrij mag zijn. Ik raak het aan de straatstenen niet kwijt maar heb het liefst doorgifte aan mede forum leden.

Ik zie dat je 0 verkoop feedback hèbt, vertel mij niet wat te doen. Mensen kunnen me gewoon een pm met vragen sturen.

Motu Expres 128. En een MIDI Solutions Quadra Thru die achter m’n Rytm hangt. Alle ouwe drum bakken zitten op de Thru geprikt zodat alles sync blijft als je veel plug-ins in je sessie hangt (Overbridge VST doet automatisch de latency compensation).

Ik heb nog een multiclock en motu 128 nu n de mega zolder opruiming sale staan als ik zo vrij mag zijn. Ik raak het aan de straatstenen niet kwijt maar heb het liefst doorgifte aan mede forum leden.

Ik hou 'm in gedachten, heb voorlopig nog even geen tijd.
4436faba-0f83-4146-bae1-40b85194d2bd.jpg

Wellicht is deze nog beschikbaar, is zo te zien gratis.
Dank voor de tip, kijk tzt als ik weer terug ben :-)

Wellicht is deze nog beschikbaar, is zo te zien gratis.
Heb jij nog wat midi gratis weg te geven? Ik wil deze er best ingooien voor de beginner: (aub geen 45+ jarige verzamelaars)

image.jpg

Iedere <25 jarige sf lid kan mij pm’n en help ik zo nodig.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik gebruik een Yamaha UX256.
6 x midi in
6 x midi out

Alle routing moet ik vanuit mijn DAW doen. Maar ik heb wel genoeg kanalen beschikbaar.

Daarnaast nog de Midi op de Motu 828 MK2, maar die gebruik ik eigenlijk niet.

Als straks mijn studio weer herzien is met alle mutaties in het instrumentarium zit de mioXL wel zo goed als vol.
Ik heb dan echt wel de grenzen van mijn studio bereikt, zowel qua fysieke ruimte, in mixer en MIDI capaciteit en qua cognitieve vermogens al het spul goed te leren kennen.
Hoewel ik tevreden ben met de mioXL blijf ik het hands-on zoals de UM-880 had wel missen.

Deze set-up werkte voor mij ook prima.. mungo 2x (al denk ik dat ik mk1 had), midiman heb ik nog
Nu ik het zo lees zou ik best weer een mungo willen.

midiman.jpgScreenshot 2024-07-07 at 21.32.50.png

Heb jij nog wat midi gratis weg te geven?
Twee jaar geleden ben ik van een ruime woning verhuist naar een appartement en heb toen al het roerende goed geschonken aan een
stichting die de spullen i.z.w.m de gemeente weer uitzet bij mensen die het minder hebben.
Mijn hout bewerk machines hebben een nieuw baasje gekregen. Zo ook het tuinier gereedschap en machines.
Vinyl en cd collectie hebben ook een aantal nieuwe baasjes gekregen.
En het grootste gedeelte van mijn muziek spul staat nu ook verdeeld over heel Nederland.

Cheetah SX16 sampler met 10" BW monitor en analoge joystick
Cheetah MS800 wave synth
Tannoy system 8 set (2e gen)
Tannoy Sub
Marantz NR1601 Amp
Alesis Quadraverb
Kawai K4 synth
Kawai MX16 mixer
Roland U-110
Roland U-220
Roland A-880
Yahama TG-100
Akai 4 track reel to reel recorder
Sony dat recorder
Asus 7.1 AD/DA converter
Peavy guitar combi 12"
En een verhuisdoos vol met midi (din), audio, ts/ts, trs/trs, xlr, verloop en net snoeren.
En alles wat ik nog vergeten ben om te vermelden.

Heb hiervoor 0€ gevraagd of ontvangen.

Ben nu nog in het bezit van het complete soft en hardware eco systeem van Native Instruments.
Deze spullen kan ik helaas nog niet weggeven omdat ik beta tester ben van/voor dit merk.
Daarnaast staat er ook nog een MPC X SE met een 2.1 speaker setje.
Dit laatste heb ik nog maar kort hier in huis, dus gaat ook nog niet weg.

Maar als het zover is dat ik ik mijn ogen voor eeuwig sluit, staat nu al beschreven dat deze spullen ook gratis verdeeld zullen gaan worden.

Nu weer on topic, de A-880 is een goede midi interface waar ik meer dan 30 jaar mee heb gewerkt.

Ik gebruik momenteel mijn Acces Virus Snow als audio-interface. Dan heb ik en een hele goede synth en goed klinkend interface in een handzaam formaat.

Vorige week na langere tijd zoeken de enige MOTU Midi Express XT gekocht die in Italie via eBay werd aangeboden. Volgens MOTU is het ding officieel nog niet discontinued maar moeilijk leverbaar vanwege supply-chain issues van een onderdeel. Bij winkels steevast uitverkocht of niet meer te bestellen, maar Thomann had er twee weken terug ineens weer enkele op voorraad. Die een dag later ook weer weg waren toen ik wilde aanschaffen, vandaar maar het exemplaar uit Italie gehaald. Ze zijn gebruikt op eBay overigens ook ongeveer even duur qua vraagprijs als een nieuwe iConnectivity Mio XL.

Idem vwb een Midi Express 128 op marktplaats-punt-nl, die was ook een dag later al verkocht. Nog twee keer een AMT-8 die ik bewaar voor als ik ooit eens op Mac overstap en nog een A-880 en ME-80P voor patchwerk. Plus de DIN i/o op een Firewire M-Audio audio interface die nog steeds draait onder W10 met de W7 64 bit drivers, dus tzt waarschijnlijk ook wel aan de praat te krijgen zal zijn onder W11.

Nou ik sta helemaal open voor empirische a-typische happy ongelukjes ;)

emagic: 3 x AMT8, 4 x Unitor 8 Mk I (geen USB, maar alleen als RS extensie of cascade)
M-Audio Midisport 4x4 Anniversary Edition (dus class compliant)
Voor de DAWless: MIDITemp MP-88 MIDI router

Back