Elektron Tonverk

Je weet maar nooit, Syntakt heeft ook sample opties gekregen ondanks dat niemand daar nog op rekende omdat het mogelijk in de Digitakts vaarwater zou gaan zitten.

Wel goed te zien dat de Tonverk nog steeds regelmatige en substantiele updates krijgt. Ik hou hem in de gaten.
Hoop doet leven :D

Hmm.. ik snap wel wat je bedoelt.. maar ik had het over creëren. (Het maken van een melodie, en dat levendig maken door microtweaks) Maar idd.. File management is iets waar elk merk zijn eigen werkwijze in heeft. Ik herinner me dat op de FA06 de ram soundbanken ook weleens wat verborgen leken.. alles lijkt in instrumentcategorieën te werken.. Yamaha Montage heeft ook weer zijn eigen werkwijze en preset structuren..

De chemie van het creëren vind ik in Elektron kastjes ongekend lekker.. Geen enkele ander apparaat die het shapen van een sound in een sequencer zo toegankelijk maakt als Elektron.. (Als het al mogelijk is)
Motionrecord op Korg komt een klein beetje in de buurt, maar is niet toepasbaar op alle parameters.. en over menudiven gesproken.. dit moet je dus doen via het skippen van de steps.. Waar je op Elektron gewoon op een step drukt en kunt monitoren hoe een step zal klinken.. Ik ben er met het dingetje hieronder eens echt voor gaan zitten.. Leadgeluidjes per step pannen.. attack / decay, cutoff, etc.. dat maakt iets levendiger.. Het is deels mogelijk maar in vergelijk met Elektron is het proggen van automation per step.. (dus niet tijdens het opnemen) erg omslachtig..

De Korg Electribe is in mijn optiek erg ondergewaardeerd. Ik ben momenteel op zoek naar de Electribe Sampler. Van wat ik vanuit video's heb gezien is dit een fantatische sketchpad met voldoende handson control en mogelijkheden.

Ok, dat terzijde. Het ging over Tonverk :)

Ik denk er nu toch sterk aan er een aan te gaan schaffen, de nieuwe updates met alle fixes maken het een vrij af product. Hoe zien de gebruikers in dit topic dat? Is hij nu volwassen genoeg?

Ik zit nog altijd stevig in de 'ik hou hem in de gaten' fase :D Heb wel wat mooie dingen gezien en gehoord, maar ik betwijfel erg of de workflow me ligt en of het echt iets toevoegt hier. De Digitakt 2 laat ik eigenlijk al grotendeels links liggen omdat ik het werken met samples in die Elektrons vaak wat omslachtig vind. Misschien als er een keer een dikke deal is die ik niet kan laten liggen...

Ik zit nog altijd stevig in de 'ik hou hem in de gaten' fase :D Heb wel wat mooie dingen gezien en gehoord, maar ik betwijfel erg of de workflow me ligt en of het echt iets toevoegt hier. De Digitakt 2 laat ik eigenlijk al grotendeels links liggen omdat ik het werken met samples in die Elektrons vaak wat omslachtig vind. Misschien als er een keer een dikke deal is die ik niet kan laten liggen...
had ik ooit ook, ik heb een machinedrum waar ik bij tijd en wijle achter zat maar steeds lange periodes niet gebruikte. Tot de Digitakt 1 daar vloog ik mee zonder de manual echt in te duiken. Gek genoeg. En als ik kijk naar de Tonverk lijkt het mij een heel tof apparaat. Zeker als de bugs die er in het begin in zaten, echt er uit zijn, en na de toevoegingen. Maar het blijft een bak geld.

Ik weet niet of de tonverk af is. Ik heb er ook 1. als ik op elektronauts forum kijk zijn er nog steeds mensen die bugs vinden. Ik kan prima met de tonverk werken maar ik haal er niet de max uit. Ik denk dat er nog wel een aantal keer een update komt. Ik word er ook niet in 1 muzieksoort geduwd zoals het voelt bij sommige andere synths/groovebox/sampler heb er van alles al op gemaakt techno, triphop, ambient en zelfs rock.

Ik weet niet of de tonverk af is. Ik heb er ook 1. als ik op elektronauts forum kijk zijn er nog steeds mensen die bugs vinden. Ik kan prima met de tonverk werken maar ik haal er niet de max uit. Ik denk dat er nog wel een aantal keer een update komt. Ik word er ook niet in 1 muzieksoort geduwd zoals het voelt bij sommige andere synths/groovebox/sampler heb er van alles al op gemaakt techno, triphop, ambient en zelfs rock.
Dat klinkt erg goed, dat je er creatief vrij mee blijft. Als ik de video's zo kijk is het een mooie machine, alleen de eerste rapporten van bugs waren toen te gortig om gelijk te kopen. Het is geen impuls aankoop. Dus het moet wel goed genoeg zijn, maar dat is het dus. Toch eens hands on ergens proberen.

dit is een filmpje van iemand. Toen de tonverk net uit was toen zat er nog geen grainer (granular) in en de wavetable synths en toen zaten er nog heel veel bugs in. Maar toen kon je er ook al prima muziek mee maken. Nu kan er nog veel meer mee en mischien zal er nog wel ergens een bug inzitten. Maar de geruchten gaan dat er binnenkort nog een updates voor de vakanties en men verwacht ook binnenkort Overbridge.

Die “iemand” of Rephazer is Marc op dit forum
Ha grappig wist niet dat hij hier op het forum zit en Nederlands is. Maar ik moet zeggen de nummers die hij heeft gemaakt met de tonverk. Heeft mij over de streep getrokken om een tonverk te kopen. Omdat het net even een andere stijl is dan je meestal hoort. Ik zocht een sampler en een device die kon multisamplen. En een apparaat die mooi werkt naast mijn digitone 2. En uiteindelijk kwam er nog een grainer (granular) en wavetable synth bij. Dus een perfecte groovebox om lekker op de bank mee te werken. En binnenkort Overbridge word het makkelijker om alle sporen/stems naar mijn pc te sturen en kan ik makkelijker nummers afmaken in mijn daw.

Ja, het is dat ik weet dat ik zijn talent niet heb, maar laat goed zien wat er mee kan. (En ik al een octatrack heb die ik nog niet getemd heb) :-)

Laatst gewijzigd:
Ha grappig wist niet dat hij hier op het forum zit en Nederlands is. Maar ik moet zeggen de nummers die hij heeft gemaakt met de tonverk. Heeft mij over de streep getrokken om een tonverk te kopen. Omdat het net even een andere stijl is dan je meestal hoort. Ik zocht een sampler en een device die kon multisamplen. En een apparaat die mooi werkt naast mijn digitone 2. En uiteindelijk kwam er nog een grainer (granular) en wavetable synth bij. Dus een perfecte groovebox om lekker op de bank mee te werken. En binnenkort Overbridge word het makkelijker om alle sporen/stems naar mijn pc te sturen en kan ik makkelijker nummers afmaken in mijn daw.
Ja, teveel kijken naar Rephazer/Marc is slecht voor je portemonee.

Ja, teveel kijken naar Rephazer/Marc is slecht voor je portemonee.
Haha hé volgens mij heb ik aan jou ooit (in 2005) voor een habbekrats een Korg DSS-1 verkocht dus niet zo moeilijk doen hoor 😉

Dank voor alle lieve woorden en leuk om te lezen dat mijn Tonverk tracks in de smaak vallen. Ik zal Elektron vragen mij een kerstpakket toe te sturen dit jaar, want ik heb nog nooit iets van hun vernomen…

Ah, mijn eerste keer Oegstgeest! Die heb ik na een 2 jaar voor hetzelfde lachwekkende bedrag verkocht. Na een paar jaar toch weer voor hetzelfde lachwekkende bedrag weer van die koper teruggekocht. Dat kon toen nog op het forum. Een Straylight upgrade in laten zetten en weer een paar jaar later toch weer verkocht wegens plekgebrek.

Back