In mijn openingspost bedoelde ik met onderscheiden niet zozeer dat je koste wat kost origineel bent maar wel hoe je je eigen stem het beste laat horen in je track en da's wezenlijk wat anders dan dat je de zoveelste bent die four on the floor een beetje op een drumcomputer neerzet en dan een paar sequences er overheen ligt.
Als je daar happy mee bent okay maar veel artiesten hebben hun eigen geluid, hun eigen stem daardoor zijn ze herkenbaar, hoe kom jij tot datgene wat je wil vertellen in je muziek, je bent toch op zoek naar iets wat helemaal jouw geluid is, wat deed je in het begin en waar ben je nu, hoe is jouw reis tot nu toe geweest of heb je niet een hele eigen benadering en rommel je maar een beetje weg via trial and error?
Als ik de verhalen van bekende artiesten lees hoe ze tot een eigen sound zijn gekomen vind ik dat heel boeiend om te lezen, ik vind het gewoon leuk, interessant als mensen vertellen over hoe hun weg er uit ziet, wat voor hobbels ze zijn tegengekomen en hebben ze wel 'ns een moment gehad waardoor ze echt een nieuwe stap maakten.