Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Makkelijk!
Ik combineer een zeldzaam, of zelfs aantootgevend, gebrek aan talent met een abominabel gebrek aan kennis van muziek.
Strooi daar overheen een sausje van instrumentale onhandigheid en onkunde, totale afwezigheid van fantasie, crwativiteit en intelligentie.
Tot slot een verdrietigmakende bak amateuristisch sounddesign en je produceert binnen no-time een enorme zooi kutmuziek waar Gordon zelfs een puntje aan kan zuigen.
Ik wil dan ook graag als gast-muzikant..uh.. gast-geluidmaker willen aansluitenHa!
Jij bent dus heel erg sterk beïnvloed door mij!
Laten wij samen een album opnemen. Dat gaat haast een hit worden.
dat vereist dan wel dat je 'fantasie' hébt. das nie bij iedereen zo.Hoe meer techniek,hoe meer je fantasie kunt uiten.
Hoe meer techniek,hoe meer je fantasie kunt uiten.
dat vereist dan wel dat je 'fantasie' hébt. das nie bij iedereen zo.
Hoe meer techniek, hoe meer concrete mogelijkheden om fantasie te uiten.Hoe meer techniek,hoe meer je fantasie kunt uiten.
Nou ja, dat is de vraag. Stevie Wonder weet precies wat 'ie doet en beheerst zijn instrument tot in de puntjes. En zo zijn er velen. Je kunt best prima technische en/of theoretische kennis en vaardigheden hebben zonder per se klassiek geschoold te zijn of klassieke muziek te spelen. Maar het idee dat je door kennis en vaardigheden op te doen minder fantasierijk of creatief zou zijn is potsierlijk.Bijv een concertpianist die heeft veel meer techniek dan Stevie Wonder
En dan nog. Het is niet omdat je 1 klavierinstrument beheerst, dat je ze allemaal beheerst.Nou ja, dat is de vraag. Stevie Wonder weet precies wat 'ie doet en beheerst zijn instrument tot in de puntjes. En zo zijn er velen. Je kunt best prima technische en/of theoretische kennis en vaardigheden hebben zonder per se klassiek geschoold te zijn.
Waar zeg ik dat je door kennis en vaardigheden minder creatief bent?Nou ja, dat is de vraag. Stevie Wonder weet precies wat 'ie doet en beheerst zijn instrument tot in de puntjes. En zo zijn er velen. Je kunt best prima technische en/of theoretische kennis en vaardigheden hebben zonder per se klassiek geschoold te zijn of klassieke muziek te spelen. Maar het idee dat je door kennis en vaardigheden op te doen minder fantasierijk of creatief zou zijn is potsierlijk.
Dat zei jij niet maar was terugkomend op die post van jserle waar iemand zoiets gezegd zou hebben.Waar zeg ik dat je door kennis en vaardigheden minder creatief bent?
M'n fijne motoriek is niet zodanig dat ik heel makkelijk dat soort dingen zou kunnen dus ik heb er mee leren leven dat het altijd wat beperkt zal blijven.Maar nooit overwogen les te nemen of je verder te verdiepen in de basis van muziek? Kans is dat je dan veel van die gebreken overwint en je creativiteit nog veel beter kunt benutten.
Ik ben het met je eens op alle punten.Het hoeft niet per se de behendigheid op de toetsen te zijn maar ook de fundamenten eronder. Er is alleen al op Youtube ontzettend veel te vinden over toonsoorten, harmonie, welke akkoorden bij elkaar passen en waarom (niet) etc. Ik heb vroeger ooit wat pianoles gehad maar toen vond ik het allemaal maar saai, maar toen ik een paar jaar geleden met gitaar begon ben ik me daar toch eens in gaan verdiepen en heb nu vooral spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan want er werd ineens zoveel duidelijk. Inmiddels heb ik ook een paar maanden fysiek gitaarles en de stappen gaan nu nog sneller. Een Jimi Hendrix zal ik niet meer worden, maar zolang ik het gevoel heb vooruit te blijven gaan vind ik het eigenlijk heel tof zo.