Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Ik ging even kijken of ik nog iets kon scoren onder de paraplu van de creditcard. Maar zo interessant is de OB-X8 nu ook weer niet geprijsd daar.

Vraag me af hoe die er nog bovenop gaan komen. Op welke productgroep ik ook druk, eerst een rijtje Devine of innox voorraad artikelen en wat andere weinig interessante gear en dan na even scrollen komen allerlei artikelen die voorlopig niet te bestellen zijn, aldus de rode letters. Dat is iets anders dan “op bestelling” of een levertijd indicatie. Zonde. Krijg ik eindelijk na jaren weer eens een 10 procent korting kaart in de brievenbus en wil ik best iets bestellen, maar hebben ze gewoon niets. Lekker dan

Crap … ik heb nog wel een flinke bestelling bij Bax uitstaan. Morgen denk ik maar even fysiek langs de winkel om alternatieve producten uit te zoeken

Ze kunnen altijd nog ‘webshop only’ zaak worden. Scheelt wat panden, personeel en gratis koffie..

Ja en nu heeft iedereen alles 🧐
Meibergen gaat het assortiment wel flink uitbreiden las ik op z’n webshop
Dit irriteert me dus mateloos. Meibergen breekt bewust de wet door geen retouren te accepteren en drukt zo bedrijven als Bax die zich wel aan de wet houden, verder de problemen in door vervolgens klanten te lokken met zogenaamd lagere prijzen. Wil je daar als klant echt medeplichtig aan zijn?

Meibergen kan de wet niet breken denk ik al heeft ie bepaalde voorwaarden bedacht. Ik denk dat elke consument wel voor verschillende marketing gevoelig is.

Iets duidelijker, hij heeft een concept en manipuleert taaltechnisch en is eigenlijk niks anders dan dat Blue-band advies geeft over hoe gezond hun margarine is door op ouders met taalgebruik advies voor kinderen te benadrukken.

Laatst gewijzigd:
Geen retouren accepteren is tegen de wet kopen op afstand die consumenten het recht geeft online aankopen binnen 14 dagen te retourneren. Meibergen sluit dat in zn voorwaarden uit, wat hen retourkosten (personeel en verzendkosten) scheelt die bedrijven als Bax wel hebben. Dat is geen marketing, dat is oneerlijke handelspraktijk.

Wie zegt dat consumenten binnen twee weken geen retours sturen? Hij moet wel, maar z’n text is waarschijnlijk marketing en een wet die binnen marketing regels of een andere reclame maas wel mag.

Ik denk wel dat het in de praktijk voor hem werkt. Dus hij wil een bepaald type klanten en toch online verkopen.Ik hou er ook niet van voor de duidelijkheid. Want je krijgt dus klanten met een miskoop die niet terug durven sturen.

(Wie deze tekst leest gaat akkoord met mijn gelijk)
😂

Laatst gewijzigd:
Geen retouren accepteren is tegen de wet kopen op afstand die consumenten het recht geeft online aankopen binnen 14 dagen te retourneren. Meibergen sluit dat in zn voorwaarden uit, wat hen retourkosten (personeel en verzendkosten) scheelt die bedrijven als Bax wel hebben. Dat is geen marketing, dat is oneerlijke handelspraktijk.

Ik wil ook niet zeggen dat Bax en de handelswijze van Meibergen helemaal met elkaar is te vergelijken. Ben het met je eens dat wat Meibergen doet ver beneden peil is. Maar ook bij Bax gaat het kennelijk soms mis in het naleven van de wet. Het valt me een beetje tegen van Bax in die zaak. Helemaal dat ze het op een rechtszaak laten aankomen. Zoiets los je als goed bedrijf, gegeven de feiten, gewoon netjes op, denk ik dan.

Crap … ik heb nog wel een flinke bestelling bij Bax uitstaan. Morgen denk ik maar even fysiek langs de winkel om alternatieve producten uit te zoeken
Ik had ook wat spullen in bestelling staan.. schoot niet op maar kon het ter allen tijden annuleren.. na een aantal weken toch maar gedaan (annuleren) en 3 dagen later mijn geld terug, no worries dus...
Zou trouwens eerst even checken of ze het echt niet hebben.. Ik had mijn hele order geannuleerd omdat ze niet konden zeggen wanneer het geleverd werd en de spullen waren nog steeds niet leverbaar.. maar het grootste deel van de bestelling was gewoon binnen en heb ik na gisteren opnieuw besteld te hebben vandaag binnen gekregen..

Dit irriteert me dus mateloos. Meibergen breekt bewust de wet door geen retouren te accepteren en drukt zo bedrijven als Bax die zich wel aan de wet houden, verder de problemen in door vervolgens klanten te lokken met zogenaamd lagere prijzen. Wil je daar als klant echt medeplichtig aan zijn?
Je kunt het ook van de andere kant bekijken.
De prijzen zijn bij de andere aanbieders hoger omdat er rekening gehouden
wordt met veel retour zendingen, en daar betaal je dus een hogere prijs voor.
Want gratis retour bestaat natuurlijk niet.
Meibergen is daar open en eerlijk over, geen retour is een lagere prijs.
Vind je dat dit niet kan, moet je niet bij Meibergen kopen.
En Bax heeft zich niet aan de coronawet van de belastingsdienst gehouden
waardoor ze nu in de problemen zitten. Don't fuck with de belastingdienst(en).
Meibergen maakt al jaren gebruik van deze regel en is volgens mij nog niet één keer
teruggefloten.

Kan met een beetje mazzel jarenlang 150 rijden waar slechts 50 mag en nooit een bekeuring krijgen.

Het mag gewoon niet. Punt uit.

Back