Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

idd, beter een speciaalzaak. Maar de zaak hier in de buurt, die de andere sax die ik bespeel een paar keer geserviced heeft, had maar een klein aanbod.. Wel 'n winkel in Alkmaar (=40km bij mij vandaan) maar was een MKI versie.. even op gespeeld.. daarna naar een andere winkel gegaan die de MKII had en deze gekocht. Uiteraard neem ik dan mijn eigen mondstuk even mee.. :)
Maar het feit dat Bax deze instrumenten aanbiedt, en ook Thomann bv.. tegen veel betere prijzen ook, zal veel van dit soort speciaalzaken uiteindelijk de das omdoen. Van Gorp waar ik de Yamaha sax heb gekocht is ook alweer overgenomen btw..

Ik vind gitaren ook zo een gevalletje eigenlijk.. maar daarbij kan wat vijlen aan het zadel of topkam het speelcomfort heel veel veranderen.. Ik heb 2 gitaren van Yamaha gekocht waar de snaren fabrieksaf veel te hoog lagen.. en na wat aanpassen wel ontzettend blij mee. Maar als je dan een aanpassing doet en het em nog niet is moet je wel veel lef hebben om em terug te sturen.. Het is ook een beetje het idee erachter vind ik. Net zoals een sax opgstuurd krijgen die mogelijk al bespeeld is. Dan zou ik toch liever bij Meibergen een sax kopen zeg maar.. :)

Was het trouwens ook niet zo dat Thomann de retourkosten in rekening bracht? Of was het Music Store?? Heb het zelf nog niet meegemaakt maar iemand dit weleens zien vermelden dacht ik.
bij klundertmusic moet je de retourkosten zelf betalen, vind dit zelf wel een nette oplossing om misbruik enigsinds te voorkomen op goedkopere producten

bij klundertmusic moet je de retourkosten zelf betalen, vind dit zelf wel een nette oplossing om misbruik enigsinds te voorkomen op goedkopere producten
Ja, zoiets zou bv al een hoop misbruik voorkomen. :) Maar instrumenten die somehow niet deugen blijven dan wel terugkomen en vinden alsnog hun weg naar een misschien onwetende klant. Mijn geretouneerde subwoofer bij Bax was ook B-stock trouwens.. er zat ook een zachte storing in het geluid. Maar ik las ook al niet teveel goede berichten over het merk Devine trouwens.. en met het grote B-stock aanbod had ik achteraf ook wel kunnen weten dat dit niet zoveel kan zijn.. hier staat de B voor boomerang.. blijft maar terugkomen..

Laatst gewijzigd:
Ik had geen idee van de situatie bij Bax en heb zaterdagochtend om half twaalf een duur masterkeyboard besteld en betaald. Om half twee viel me op dat je geen bestellingen meer kon plaatsen en dat de winkels dicht waren op een zaterdag. Toen ik berichten over uitstel van betaling voorbij zag komen heb ik meteen mijn bestelling geannuleerd.

Volgens de chatbot zou ik mijn aankoopbedrag binnen zeven dagen terug moeten krijgen. Ik zie bij mijn bestellingsoverzicht nu een totaal van nul Euro staan en een set negatieve bedragen (prijs plus verzendkosten). Ik hoop dat ik inderdaad mijn geld nog terug ga krijgen.

Laatste keer dat ik online een groot bedrag met iDeal betaal, hopelijk niet een dure les.

Ik had geen idee van de situatie bij Bax en heb zaterdagochtend om half twaalf een duur masterkeyboard besteld en betaald. Om half twee viel me op dat je geen bestellingen meer kon plaatsen en dat de winkels dicht waren op een zaterdag. Toen ik berichten over uitstel van betaling voorbij zag komen heb ik meteen mijn bestelling geannuleerd.

Volgens de chatbot zou ik mijn aankoopbedrag binnen zeven dagen terug moeten krijgen. Ik zie bij mijn bestellingsoverzicht nu een totaal van nul Euro staan en een set negatieve bedragen (prijs plus verzendkosten). Ik hoop dat ik inderdaad mijn geld nog terug ga krijgen.

Laatste keer dat ik online een groot bedrag met iDeal betaal, hopelijk niet een dure les.
Dat van die nul op je factuur klopt. Had ik vorige week vrijdag na annuleren ook. Ik heb de dinsdag erna mijn geld teruggekregen.. hoop echt dat je je geld gaat terugkrijgen.. fingers crossed..

Je kan trouwens ook zelf het bedrag storneren..

Dat van die nul op je factuur klopt. Had ik vorige week vrijdag na annuleren ook. Ik heb de dinsdag erna mijn geld teruggekregen.. hoop echt dat je je geld gaat terugkrijgen.. fingers crossed..
Bedankt voor de informatie, dat is goed om te weten.

Echt zo'n perfect ongelukkige timing om iets duurs te bestellen. En dan achteraf denk je dan, waarom had ik niet met creditcard betaald en waarom had ik niet nog even Bax recenties gecheckt voor de zekerheid. Ik heb eerder dingen besteld bij Bax en had totaal niet verwacht dat er iets mis zou zijn.

Bedankt voor de informatie, dat is goed om te weten.

Echt zo'n perfect ongelukkige timing om iets duurs te bestellen. En dan achteraf denk je dan, waarom had ik niet met creditcard betaald en waarom had ik niet nog even Bax recenties gecheckt voor de zekerheid. Ik heb eerder dingen besteld bij Bax en had totaal niet verwacht dat er iets mis zou zijn.
Ik las wat stemmingmakerij in het topic over het ontslag van een van de eigenaren. wachtte toen inmiddels al 3 weken op een bestelling.. en geannuleerd daardoor. Het gekke was dat nadat ik geannuleerd had een deel van mijn bestelling daarna wel op voorraad bleek te zijn, op moment van annuleren niet. Dat heb ik afgelopen dinsdag alsnog gekocht en woensdag ontvangen. Maar hoe dit afgehandeld wordt?? Ik las iemand in dit of een ander topic over Bax ook melden dat storneren het beste is maar zou het verder niet weten..

Ik las wat stemmingmakerij in het topic over het ontslag van een van de eigenaren. wachtte toen inmiddels al 3 weken op een bestelling.. en geannuleerd daardoor. Het gekke was dat nadat ik geannuleerd had een deel van mijn bestelling daarna wel op voorraad bleek te zijn, op moment van annuleren niet. Dat heb ik afgelopen dinsdag alsnog gekocht en woensdag ontvangen. Maar hoe dit afgehandeld wordt?? Ik las iemand in dit of een ander topic over Bax ook melden dat storneren het beste is maar zou het verder niet weten..
Het was dus al chaotisch toen met het bestellen daar. Fijn dat je toch een deel van je bestelling nog hebt kunnen krijgen.

Ik had al even gekeken naar storneer opties, maar dat blijkt niet te kunnen met iDeal betalingen, kennelijk alleen maar met automatische incasso's. Creditcard lijkt de beste optie, maar waarschijnlijk moet je dan nog eerst een behoorlijke tijd wachten voordat je kan zeggen dat er niet geleverd is.

IMG_6601.jpeg

Dat is met best veel zaken wel een probleem aan het worden vind ik.
Probeer hier in de stad nog maar eens een fietspomp te kopen bijvoorbeeld.
Action ;)

Ja, zoiets zou bv al een hoop misbruik voorkomen. :) Maar instrumenten die somehow niet deugen blijven dan wel terugkomen en vinden alsnog hun weg naar een misschien onwetende klant. Mijn geretouneerde subwoofer bij Bax was ook B-stock trouwens.. er zat ook een zachte storing in het geluid. Maar ik las ook al niet teveel goede berichten over het merk Devine trouwens.. en met het grote B-stock aanbod had ik achteraf ook wel kunnen weten dat dit niet zoveel kan zijn.. hier staat de B voor boomerang.. blijft maar terugkomen..
bij een defect gratis retour en anders gewoon naderhand bij de terug betaling die verzend kosten er aftrekken.

moet je alleen wel competabele mensen hebben die return producten ook echt controleren, wat eigenlijk wel zou moeten maar waar ik wel eens over twijfel of ze dit echt doen behalve een keertje kijken of de aan knop nog werkt/er krassen op zitten

Blijkbaar is de brand, die in 2023 ontstond in een papiercontainer, nog altijd niet geblust. Wanneer het zo hard gaat valt daar niet tegenop te verkopen. Deze week alleen al in twee dagen tijd 8 miljoen extra rookschade
.

Attachments

• 26-03-2025.png
    26-03-2025.png
    39,7 KB · Bekeken: 77
  • NOS 28-03-2025.png
    NOS 28-03-2025.png
    43,4 KB · Bekeken: 78
En het is niet enkel op de gitaarafdeling warm geweest
.

Attachments

• Piano.png
    Piano.png
    357,6 KB · Bekeken: 97
Nog eentje van de plaatselijke krant, die heeft het er maar druk mee.

"We zitten net op een kritisch punt, vlak voordat het vakantiegeld in mei uitbetaald wordt. Dat is alles bij elkaar een smak geld. Veel bedrijven die op de rand van omvallen staan, stoppen daarom vlak voordat het vakantiegeld uitbetaald moet worden.”

Back