Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Ik heb een week geleden mijn Polybrute ter reparatie opgestuurd. Wat nu?
Mensen die ter reparatie iets hebben verstuurd, moeten hun bewijs van de pakketservice, zoals DHL of PostNL, goed bewaren. ,,De producten kunnen worden teruggehaald door dit schriftelijk aan de curator voor te leggen. Daarmee wordt voorkomen dat de producten worden verkocht als onderdeel van de failliete boedel.”

Mensen die ter reparatie iets hebben verstuurd, moeten hun bewijs van de pakketservice, zoals DHL of PostNL, goed bewaren. ,,De producten kunnen worden teruggehaald door dit schriftelijk aan de curator voor te leggen. Daarmee wordt voorkomen dat de producten worden verkocht als onderdeel van de failliete boedel.”

Vandaag toevallig een brief aan de curator op de bus gedaan. Het pakket is nooit afgeleverd en zweeft in DHL limbo. Echter kan DHL mij niet helpen omdat Bax de eigenaar van het verzendlabel is en dus als enige een onderzoek kan laten starten. Hopelijk lukt het de curator om dit te doen. Anders maar eens contact opnemen met de consumentenbond... zucht.

De Roverheid en de Banken gaan ook weer vrijuit voor de ellende die ze helpen veroorzaken.
De meeste bedrijven gaan failliet door mismanagement, en soms bijzondere omstandigheden. De overheid bepaalt de wetgeving, dus de spelregels, en int belasting. De banken zorgen voor de financiering. Een bedrijf bepaalt zelf het beleid. Niet de overheid of een bank. Bax gaat niet zomaar failliet. Andere bedrijven lukt het kennelijk wel. En als het verdienmodel niet klopt, moet je je bedrijf verkopen, reorganiseren, of stoppen. Maar doe iets voordat je in het moeras zakt.

we gaan een beetje off-topic, ben zelf momenteel docent in "MBO land" en ben echt klaar met de ongemotiveerde kinderen, de nieuwe generatie is echt cooked. Ben inmiddels al een half jaar aan het zoeken/oriënteren voor een werk in de techniek. Iedereen zegt dat de branche "gilt" om mensen, dat klopt half maar dat zijn vooral 5-ploegendiensten ergens op een afgelegen industrie terrein. Zij instromer in de techniek is nog niet zo makkelijk kan ik je zeggen. Zelfs met MBO en HBO al in de pocket.
Hydrauliek, elektrotechniek, werktuigbouw, loodgieterij, en IT…..Zomaar een paar voorbeelden. Je kan morgen beginnen! Er is een chronisch tekort aan technisch personeel.

Ik wacht even af of Jonachan straks komt met een vacature assistent-megafoon-operator.

1743705503742.png

De website van bax is weer in leven
Bax.nl
Er staat dat bestellen nog niet mogelijk is maar dat ze hard ermee bezig zijn.
Ben benieuwd of doorstart dan gaat lukken.

De website van bax is weer in leven
Bax.nl
Er staat dat bestellen nog niet mogelijk is maar dat ze hard ermee bezig zijn.
Ben benieuwd of doorstart dan gaat lukken.
Bestellen bij een failliet bedrijf, is om problemen vragen, denk ik 8)

Ik heb vandaag wel een mail ontvangen van de curator, met daarin de bevestiging van de order en het bedrag. Dit scheelt dan wel zelf een brief schrijven maar het geld ben ik denk ik wel kwijt.

In dat kader vraag ik me af hoe de contractvoorwaarden zijn bij bax: is de betaling de overdracht van eigendom: want dan is het dus hun stock niet meer maar jouw eigendom die bij hen staat...

En dat laatste is in deze kromme wet ook al een tricky situatie.

In dat kader vraag ik me af hoe de contractvoorwaarden zijn bij bax: is de betaling de overdracht van eigendom: want dan is het dus hun stock niet meer maar jouw eigendom die bij hen staat...

En dat laatste is in deze kromme wet ook al een tricky situatie.
Dat zal vast in de "kleine tellertjes" staan die niemand leest en waarmee je blindelings akkoord gaat...

Het goede nieuws is dat je straks in de leegverkoop jouw eigendom nogmaals kan betalen. :r

ja zat ik ook al te denken. Nog erger is eigenlijk een doorstart als ze 'gewoon' weer dingen gaan verkopen. Zou toch eigenlijk te gek voor woorden zijn.

Wat ik verder me afvroeg, die zaken staan vol met spullen. Laat ze dat eerst lekker verkopen voordat ze gaan doorstarten (uiteraard zuur voor Bax, mn de medewerkers maar lever me desnoods dan een showroommodel ofzo).

Elders beseft men nu ook dat Bax failliet is, ook daar problemen:

Dit is balen, ik (of mijn vrouw eigenlijk) heeft in februari een digitale piano in de winkel besteld en afgerekend. Nog een keertje met de helpdesk contact gehad maar ze wisten het ook niet wanneer die binnenkwam. Eigenlijk wilde ik vorige week de order al annuleren maar ging ook net een paar dagen weg.

Wat denken jullie, is er nog een kans dat we die 700 euro terugkrijgen ergens?
Wat je kunt proberen is mede via dit forum of andere lotgenoten online zoeken en kijken of je een zaak ivm eventuele wanbeheer kunt starten. Misschien valt er privé nog wat te halen. Maar hier zit je helemaal niet op te wachten balen hoor.

Back