Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Jochanan start door? Tijd om m'n Bax account te verwijderen....

Jaren wanbeleid en personeel pesten en dan doodleuk een lange neus trekken naar alle achuldeisers waaronder de Belastingdienst (dus dat mogen wij allemaal aftikken), gedupeerde klanten en 20 procent van het personeel (laat me raden toevallig net die medewerkers die hun bek nog opentrokken) lekker schuldenvrij en zonder belastingschuld doorstarten! Dat riekt naar oplichting.

Over een tijdje is het weer zo ver (zie Key Music) want wat gaat zo'n faalondernemer als Jochanan dan nu zo anders doen?

Laatst gewijzigd:

Jaren wanbeleid en personeel pesten en dan doodleuk een lange neus trekken naar alle achuldeisers waaronder de Belastingdienst (dus dat mogen wij allemaal aftikken), gedupeerde klanten en 20 procent van het personeel (laat me raden toevallig net die medewerkers die hun bek nog opentrokken) lekker schuldenvrij en zonder belastingschuld doorstarten! Dat riekt naar oplichting.

Over een tijdje is het weer zo ver (zie Key Music) want wat gaat zo'n faalondernemer als Jochanan dan nu zo anders doen?

Voor nog meer verderf binnen onze mooie muziekwereld zorgen:duivels:

De andere 50% aandeelhouder in het nieuuwe Bax en de financier van de doorstart is ene Stijn Bakkeren (die zonder moeilijke bril), tot oktober vorig jaar directeur en aandeelhouder van de Rotterdamse ondernemingsverzekeraar Dupi Group. Dat is vooral actief in de 'maritieme, transport en de bouwsector' en is toen overgenomen voor een onbekend bedrag door een Franse concurrent.

Dus Jochanan heeft iemand met centjes gestrikt zonder enige ervaring in de muziekhandel, retail of logistiek....

Belastingschuld wordt niet zomaar kwijtgescholden. We weten de details nog niet dus laten we niet te vroeg oordelen.

Er ging het gerucht dat openstaande orders nog zouden worden verwerkt. Dat is voor mij wel cruciaal, nog los van mijn eigen order. Ik (en velen anderen) zullen natuurlijk niet meer een happy klant blijven bij Bax als dat niet gebeurt.

Maar in de basis vind ik het wel mooi dat de winkels blijven bestaan, dat is toch wel uniek in NL en zou zonde zijn als dat weggaat.

De andere 50% aandeelhouder in het nieuuwe Bax en de financier van de doorstart is ene Stijn Bakkeren (die zonder moeilijke bril), tot oktober vorig jaar directeur en aandeelhouder van de Rotterdamse ondernemingsverzekeraar Dupi Group. Dat is vooral actief in de 'maritieme, transport en de bouwsector' en is toen overgenomen voor een onbekend bedrag door een Franse concurrent.

Dus Jochanan heeft iemand met centjes gestrikt zonder enige ervaring in de muziekhandel, retail of logistiek....
Zeg eens, wat wil je hiermee suggereren?

Zeg eens, wat wil je hiermee suggereren?
Ik suggereer niets, maar meldt een feit: 'Jochanan heeft iemand met centjes gestrikt zonder enige ervaring in de muziekhandel, retail of logistiek....'

De vorige aandeelhouders vonden Jochanan blijkbaar niet te handhaven, anders hadden ze m niet aan de kant gezet, alhoewel het al te laat was. Benieuwd hoe veel tegenwind hij zal krijgen van een n00b zonder ervaring...

Belastingschuld wordt niet zomaar kwijtgescholden. We weten de details nog niet dus laten we niet te vroeg oordelen.

Er ging het gerucht dat openstaande orders nog zouden worden verwerkt. Dat is voor mij wel cruciaal, nog los van mijn eigen order. Ik (en velen anderen) zullen natuurlijk niet meer een happy klant blijven bij Bax als dat niet gebeurt.

Maar in de basis vind ik het wel mooi dat de winkels blijven bestaan, dat is toch wel uniek in NL en zou zonde zijn als dat weggaat.
Belastingschuld ligt niet bij de nieuwe onderneming. Doorstart is een nieuw bedrijf die niet de schulden meeneemt. Mooi als de orders nog uitgevoerd worden wat dit is nieuwe bedrijf niet verplicht.

Er ging het gerucht dat openstaande orders nog zouden worden verwerkt. Dat is voor mij wel cruciaal, nog los van mijn eigen order.
De belastingschuld is achtergebleven in het faillissement. De doorstart is een nieuwe bv zonder enige schulden van de oude. Dus ook alle claims van de belastingdienst, UWV, leveranciers, verhuurders etc. Dat is het vuile van zo'n doorstart door een oud-eigenaar. Die is in een keer van alle gevolgen van zijn wanbeleid af.

Ook alle aanbetalingen of achterstallige leveringen van klanten zitten niet in de doorstart. Het nieuwe Bax is ook op geen enkele wijze verplicht zich aan oude afspraken te houden, inclusief 'openstaande orders'. In tegendeel, dat zijn alleen maar kosten voor hen, want het aanbetaalde geld zit in het failliet. Ik zou dus, ondanks welke loze belofte dan ook, niet rekenen op welke coulance ook.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Misschien gewoon eerst even afwachten wat er gebeurt?

Ik suggereer niets, maar meldt een feit: 'Jochanan heeft iemand met centjes gestrikt zonder enige ervaring in de muziekhandel, retail of logistiek....'

De vorige aandeelhouders vonden Jochanan blijkbaar niet te handhaven, anders hadden ze m niet aan de kant gezet, alhoewel het al te laat was. Benieuwd hoe veel tegenwind hij zal krijgen van een n00b zonder ervaring...
Man man man. De aannames over en de passieve agressiviteit naar mensen die je vanochtend voor het eerst hebt gegoogled. En dan werkelijk denken dat je je bij feiten houdt. Ik vind het gewoon interessant.

Het geeft ook wel te denken hoe deze mensen zich gedragen als ze een 'servicevraag' hebben, en dat het dan misschien niet zo gek is dat het niet echt botert met die zaak.

Man man man. De aannames over en de passieve agressiviteit naar mensen die je vanochtend voor het eerst hebt gegoogled. En dan werkelijk denken dat je je bij feiten houdt. Ik vind het gewoon interessant.

De feiten:
A.Ondernemer gaat 8 jaar geleden bij een transportverzeraar werken en wordt medeaandeelhouder.
B. Bouwt dat langzaam uit met andere ondernemersverzeringen
C. Verkoopt het in zomer 2024 en stapt in het najaar op
D. Richt in april met Jochanan Bax een bv op voor een doorstart van Bax.

Waar zit dan de ervaring in muziekhandel, logistiek en retail?

De aanname zit in de verwachting dat het over een tijdje weer misloopt vanwege:

A. het gebrek aan kennis van deze mede-aandeelhouder in het nieuwe Bax op het gebied van muziekhandel, retail en logistiek
B. Het jarenlange beleid van de andere aandeelhouder in het nieuwe Bax dat heeft geleid tot het faillissement van het oude Bax (bv. 17 miljoen investeren als je jaar op jaar verlies maakt en je belastingschuld niet betaalt, een vakbond die je 'de slechteste ondernemer ooit' noemt etc.)

Back