Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Als je besluit door al deze heisa niet meer bij Bax te kopen zou je ook kunnen overwegen om weg te gaan bij de Rabobank.. die is aandeelhouder voor 25% als ik het goed begrepen heb..
Precies, of helemaal niks meer kopen, omdat veel producten in 3e wereldlanden worden gemaakt of door oosterse landen waar de arbeidsomstandigheden slecht zijn (zoals iPhone, Samsung)

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
het zijn de andere aandeelhouders die de directeur hebben ontslagen.

Ja, en dat zal niet zonder reden zijn. Was eerder hier op het forum al besproken, bijvoorbeeld Behringer wil alleen maar aan de grote spelers leveren, Bax is in dit wereldje één van de kleinere. Het is maar de vraag of je als kleintje op deze markt op de langere duur gaat overleven, ik denk dat die andere aandeelhouders dat zich ook afvragen. Lijkt me daarom dat de kans vrij groot is dat de reden van het ontslag van Jonachan Bax was om het grootste obstakel uit de weg te ruimen voor de verkoop van het bedrijf. Geen verrassing als over een tijdje het nieuws komt dat Bax overgenomen gaat worden door een grote speler op deze markt.

Waar komt die rechter ineens vandaan? En hoe zo 'was hij het niet'? Wat was hij niet? Hij is toch niet aangeklaagd ofzo? Of gaat het om die arbeidsconflicten? Daar ligt een CEO echt niet wakker van hoor (bovendien is hij niet degene die wordt aangeklaagd maar de BV), in het slechtste geval kost het wat extra geld voor een ontslagvergoeding maar dat is meestal nog relatieve peanuts. Daarnaast staat precies vastgelegd wie eigenaar is van een bedrijf en voor hoeveel. Sommige mensen hebben een levendige fantasie en schijnbaar weinig ervaring hoe het er in de top van bedrijven aan toegaat.
Klopt. En daarnaast bestaat er nog zoiets als aandelen (met en zonder stemrecht) en zeggenschap. Dat zijn verschillende dingen.

• Duimpje
Ook een CEO die door de aandeelhouders de laan uit wordt gestuurd door verschil in inzicht of verlies van vertrouwen is niet uitzonderlijk. Meestal krijgt diegene dan een mooie zak geld mee en wordt er een nieuwe CEO geïnstalleerd. Wat het wel smeuïg maakt is dat de CEO in dit geval ook oprichter, naamgever en mede-eigenaar is (schijnbaar 40% van de aandelen). Al zal dit verder juridisch niet veel verschil maken. Maar in theorie zou hij in de toekomst met 1 of meer aandeelhouders samen kunnen spannen om een andere bestuurder weer pootje te lichten. Het zou dan ook voor de hand liggen dat ze hem proberen uit te kopen.

Alles is mogelijk. Bestuurders van een BV worden normaal gesproken aangesteld voor een bepaalde periode. Dat is vastgelegd is de statuten van de BV, en vastgelegd met een bestuurder in een overeenkomst. In theorie zou het kunnen dat je van je functie, bv CEO, ontheven wordt, maar dat je wel aandeelhouder blijft. Maar je kunt bijvoorbeeld ook afspreken dat, indien bestuurders uittreden, bestuurders verplicht zijn de aandelen aan te bieden aan de overige aandeelhouders. Het hangt er gewoon vanaf wat er in de statuten is vastgelegd.

Ik vind het zo jammer dat het zo'n ontzettend kutbedrijf is geworden.
Ooit was de service echt super.
Ik had toen nog een bandje (zo'n Achterhoekbiertentbandje) en onze menger ging naar de $%%^&^*
Nieuwe Yamaha besteld, verstuurd en verdwaald bij de bezorgdienst.
Mailtje gestuurd dat 't fout ging en met expressdienst dezelfde dag 5 uur later alsnog een andere geleverd.
Das pas aktie..We support your stage, klopt toen wel.

Moet je nou mee aankomen.
Om te janken.

Nou.. anderhalf jaar geleden (13 maanden dus)kocht ik voor onder de kerstboom zo’n digitale piano met ombouw voor mijn zoon (en mezelf).

Beloftes op de site “nu besteld, voor de kerst in huis” ging niet uitkomen, dus ik bellen en de situatie uitleggen. Kreeg later een telefoontje van een leidinggevende aldaar die uitlegde dat door de drukte en of misverstand de piano niet met de bezorger mee is gegaan. Hij ging zijn best doen om wat te regelen. Dat hoor je natuurlijk wel vaker.

De dag erna, 24 december, stond hij zelf voor de deur. Hij kwam ‘m zelf maar droppen, want via de reguliere bezorging ging niet meer lukken. Echt superservice! Ik woon dan wel zo’n 18km van Goes, dus in de buurt en wellicht voor hem op de weg naar huis, maar dat doet er niet toe, dat was toon de wel even de kerstspirit. Wij waren er erg blij mee

Mooi natuurlijk, maar aan de andere kant kost service geld. Als iemand daar tijd en moeite voor moet doen, het kost dan best wel veel, want personeel is duur. Dat geld moeten alle klanten met elkaar ophoesten, ook de klant die geen gebruik hoeft te maken van zulke service. De klant die slechts wacht op een opgestuurde doos en als het 'ns misgaat wel kan wachten tot de volgende werkdag om aan de bel te trekken. Dat is de keerzijde.

• Duimpje
Nou.. anderhalf jaar geleden (13 maanden dus)kocht ik voor onder de kerstboom zo’n digitale piano met ombouw voor mijn zoon (en mezelf).

Beloftes op de site “nu besteld, voor de kerst in huis” ging niet uitkomen, dus ik bellen en de situatie uitleggen. Kreeg later een telefoontje van een leidinggevende aldaar die uitlegde dat door de drukte en of misverstand de piano niet met de bezorger mee is gegaan. Hij ging zijn best doen om wat te regelen. Dat hoor je natuurlijk wel vaker.

De dag erna, 24 december, stond hij zelf voor de deur. Hij kwam ‘m zelf maar droppen, want via de reguliere bezorging ging niet meer lukken. Echt superservice! Ik woon dan wel zo’n 18km van Goes, dus in de buurt en wellicht voor hem op de weg naar huis, maar dat doet er niet toe, dat was toon de wel even de kerstspirit. Wij waren er erg blij mee
geweldig. :D;)

Mooi natuurlijk, maar aan de andere kant kost service geld. Als iemand daar tijd en moeite voor moet doen, het kost dan best wel veel, want personeel is duur. Dat geld moeten alle klanten met elkaar ophoesten, ook de klant die geen gebruik hoeft te maken van zulke service. De klant die slechts wacht op een opgestuurde doos en als het 'ns misgaat wel kan wachten tot de volgende werkdag om aan de bel te trekken. Dat is de keerzijde.
Daarnaast zijn enkelen ook wel heel erg militant (al dan niet met reden). Mijn ervaring met Bax is helemaal niet slecht qua serviceverlening en ik ben er al zo'n 15 jaar vaste klant. Alleen de helpdesk aan de lijn krijgen is soms een drama (mailen is beter). Ik vraag me ook weleens af in hoeverre mensen het over zichzelf afroepen, als ze dezelfde toon aanslaan als in deze draad snap ik wel dat er weinig sympathie is aan de andere kant van de lijn.

Mensen moeten gewoon niet zoveel gear kopen, dan heb je ook minder kans op gezeik. :dubbel:
Maar serieus, ik heb nog nooit gezeik gehad met welke webwinkel dan ook, voor wat voor spullen dan ook, zelfs bij de meeste vage Chinese shit. Het is altijd wel aangekomen. En ik bestel regelmatig wat (niet per se gear). Geluk gehad zeker. Bij Bax ook een paar keer wat besteld.
Verder zal het me allemaal een worst wezen, het reilen en zeilen van deze bedrijven. Het is gewoon business, als er een niet bevalt, of omvalt, koop ik 't wel ergens anders.

't is gewoon een dropshipper aan het worden.
Net weer zo'n jubelmailtje.
Voorraad?
Nope

Roland V-Stage 88​

Maarten
“De markt voor stage-piano’s en stage-orgels is lastig om te doorbreken, het is nu eenmaal een productgroep waar namen en kleuren bekend zijn. Maar Roland gaat nu een mokerslag uitdelen met de V-Stage 88. Dit is een waanzinnig uitgebreid podiumproduct met vele bedieningselementen, talloze mogelijkheden, uitbreidbaarheid en topklanken.”

Daarnaast zijn enkelen ook wel heel erg militant (al dan niet met reden). Mijn ervaring met Bax is helemaal niet slecht qua serviceverlening en ik ben er al zo'n 15 jaar vaste klant. Alleen de helpdesk aan de lijn krijgen is soms een drama (mailen is beter). Ik vraag me ook weleens af in hoeverre mensen het over zichzelf afroepen, als ze dezelfde toon aanslaan als in deze draad snap ik wel dat er weinig sympathie is aan de andere kant van de lijn.
Ik heb ook goede ervaringen met Bax qua service. De laatste keer was er een probleem met een NI S61 controller nog in de garantie. Ff gemaild, de volgende dag een nieuwe gekregen. Mijn zwager idem met een Nord stage. Zonder discussies.

Wat ik wel een van de grote voordelen van Bax vind zijn de productomschrijvingen. Dat vind ik bij Thomann vaak zeer beknopt. Ook vind ik de reviews in het NL wel fijn, al moet ik zeggen dat je die vort bij Thomann ook hebt.

Wat ik wel een van de grote voordelen van Bax vind zijn de productomschrijvingen. Dat vind ik bij Thomann vaak zeer beknopt. Ook vind ik de reviews in het NL wel fijn, al moet ik zeggen dat je die vort bij Thomann ook hebt.
ja, dat klopt. Maar vaak zijn het ook teksten met een behoorlijke marketingsaus. Wat ikzelf vaak doe ik de manual bekijken, reviews (forums, sound on sound, youtube). Dan heb ik meestal wel een goed beeld. Tip: meeste browsers kunnen Engels naar Nederlands vertalen. Werkt best goed.

….want personeel is duur. Dat geld moeten alle klanten met elkaar ophoesten.

Ik denk dat de belastingdienst subsidie moet geven in veel gevallen. Dus meer inspectie’s. En dan ook gewoon eerlijk vragen. Zijn jullie onderbezet, kan iedereen z’n rekeningen betalen. Is die doos niet te zwaar voor 1 persoon. Weet u wat we maken het hebben van personeel gemakkelijker 😂☺️

ja, dat klopt. Maar vaak zijn het ook teksten met een behoorlijke marketingsaus. Wat ikzelf vaak doe ik de manual bekijken, reviews (forums, sound on sound, youtube). Dan heb ik meestal wel een goed beeld. Tip: meeste browsers kunnen Engels naar Nederlands vertalen. Werkt best goed.

Tis meer dat je vroeger bij Thomann vooral Duitse reviews had en daar is mn havoDuits net weer niet goed genoeg voor...

Sorry voor de OT ,
Maar viel me op dat Bax momenteel ook bijna niets meer van Korg in het assortiment lijkt te hebben.
Gaan ze dat opvullen met een huismerk oid?

Back