Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Nou ja, dat vraag ik me af. Als ik iets wil kopen check ik alle gangbare webwinkels op prijs en voorraad, en degene die het snelst en/of tegen de beste prijs kan leveren krijgt de order. Uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit waar het vandaan komt.

Bax vs Thomann maakt dan inderdaad niet zo gek veel uit. Zelfs een gigantische studiodesk was via Thomann binnen een dag hier, en je ziet ook gedetailleerd hoe snel ze zo'n order verwerken en shippen. Wel denk ik dat Thomann net even op een schaaltje hoger werkt waardoor piekmomenten beter opgevangen kunnen worden. Dus op dit punt scoort Thomann wat betreft transparantie van de status en snelheid misschien net.

Maar wat ik niet meer doe is via Amazon (kritische) dingen bestellen. Ik had wat kabels nodig en zij waren verreweg de goedkoopste met wat Cordial kabels. Maar je weet dan niet exact waarvan het vandaan komt, blijkt dus uit Italie te komen met heel veel omwegen, pakketje ook nog opengescheurt (wellicht ivm controles ofzo).

Ik vind Thomann doorgaans juist vrij traag, er kan makkelijk 3-4 dagen tussen bestellen en levering zitten. Tussen het moment dat je de verzendbevestiging krijgt en het pakket opduikt op de tracking zit best vaak een dag of zelfs langer. Bij Amazon staan meestal vrij precieze levertijden en kun je ook wel zien waar het vandaan komt, maar moet je wel even zoeken en doorklikken. Maar over het algemeen heeft Bax mijn voorkeur, als die geen voorraad heeft of te duur is wijk ik uit.

ja dat zou kunnen, maar het staat haaks op dat andere kleinere webshops wel behringer leveren.

Miljarden winst en 18000 ontslagen
wel geld voor vervuilende raketten.
bootje ook niet groot genoeg denk ik

uit principe koop ik er nooit iets, te zot voor woorden.
Het grootste gedeelte van Amazon's inkomsten komt niet eens uit hun webwinkel maar uit resellers, webdiensten, ads, abonnementen etc. Maar vooral lekker die onderbuik laten borrelen.

1738865634149.png

Miljarden winst en 18000 ontslagen
wel geld voor vervuilende raketten.
bootje ook niet groot genoeg denk ik

uit principe koop ik er nooit iets, te zot voor woorden.

Die raketten zullen ons misschien in staat stellen om te overleven als soort als alles metaforisch naar de maan is. Of om stephen hawking te quoten: “I think the human race doesn't have a future if it doesn't go into space."

Die raketten zullen ons misschien in staat stellen om te overleven als soort als alles metaforisch naar de maan is. Of om stephen hawking te quoten: “I think the human race doesn't have a future if it doesn't go into space."
Nou niet voor het een of ander maar misschien moet je toch Larry Niven eens gaan lezen.
De ruimte in zit er niet in, niet met zijn (hoeveel) miljarden in ieder geval.

Ja, super gezellig man, lekker op Mars gezellig net z'n allen onder een koepel. Brings back fond memories van een zekere pandemie.
Onee wacht, je mag dan natuurlijk gewoon naar buiten, ruimtepak aan met helm en al, inclusief de kids en het hondje.
Fijn wandelen over een kale rotsvlakte.

De reis ernaartoe is ook een waar feest. De aarde steeds kleiner zien qorden totdat je hem bijna niet meer ziet, ondertussen zie je je bestemming ook nog niet.
Ooit heimwee gehad, gevoelens van eenzaamheid en dergelijke?
Doe dat maal 10.000.
Zo zal men zich ongeveer voelen in dat knusse raketje.
Ach hoeft niet natuurlijk, jezelf gewoon lekker laten invriezen.

Alles is eindig.

Zou jammer zijn als het verdween. voor 11 uur s`avonds besteld, morgen in huis tegen een redelijke prijs en goede service heeft toch wel wat. Tenminste in al die jaren heb ik nog geen klachten over het bedrijf.
Die tijd is voorbij. Levering is dag erna +1 in belgenland

Tof dat zijn hondje hetzelfde formaat zuurstoftankje heeft. Kan hij na 5 minuten nog een kwartiertje janken om z'n overleden baasje..

Back