Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Dat is makkelijker dan je denkt en als je zorgt alles netjes op papier te hebben, bewijs van terugzending enz. win je dat altijd
Netjes de wetsartikelen erbij citeren voor meneer/mevrouw de rechter

Griffiekosten krijg je terug bij winst
alle buitengerechtelijke kosten trouwens ook, incl de kosten van een advocaat.

Ik heb dit eens uitgeprobeerd zonder advocaat en het was verbijsterend simpel en heel erg vervelend voor de aangeklaagde LOL

Gewoon doen.
Soms moeten gewoon maar ff voelen.
Maar dat is voor iemand die 5 jaar voor een tv heeft gespaard niet te betalen. (Of ff voor te schieten)

Grote bedrijven kunnen je ook compleet ruïneren door lekker lang te rekken en je op kosten te jagen. (Ff kijken hoe lang die sneue zzp-er t volhoudt) Zal om een tv niet gebeuren, maar t kan wel. Daar zijn die hele rechten voor, om zwakkere consumenten te beschermen. Niet voor jou, want jij komt er wel uit op je eigen manier. En kudos natuurlijk voor het vuur aan de schenen! 🙏🌟👌

Gratis bier bestaat helaas niet.

De uit zijn voegen barstende overheid maakt geen bier. Ze neemt andermans bier, schenkt het 10 keer over en geeft na aftrek kosten de helft terug.

Anyway, ben benieuwd wat er met Bax de muziekshop gaat gebeuren. Ik koop er graag. En anders springt Volt misschien wel in het gat. Ze hebben nu een shop op een a-locatie, dat is opvallend.

Nou ja, ik zie niet echt voor me hoe een markt tegelijkertijd eerlijk en vrij kan zijn maar ook zonder overheidsbemoeienis. Hoe vrijer de markt, hoe meer het recht van de sterkste geldt en hoe minder de individuele consument te zeggen heeft en hoe minder maatschappelijke belangen (die de bedrijven alleen maar geld kosten) worden gediend. De positie van de consument versterken en maatschappelijke belangen beschermen kan alleen met regels, handhaving en toezicht. En daar zul je dan toch een overheid en overheidsinstanties voor nodig hebben.

Laatst gewijzigd:
Ik ga geen argumenten verdedigen die ik niet heb gemaakt. Ik heb niet gezegd dat alle bedrijven te vertrouwen zijn. Ik heb ook niet gezegd dat garantie afgeschaft zou moeten worden. Ik heb ook niet gezegd dat kapotte spullen niet teruggenomen zouden moeten worden.

Je gaat je eigen discussie uit de weg. Er staat dat dat de gevolgen zijn van je eigen stelling dat het niet aan de overheid is om de consument (enigszins) te beschermen, maar aan de consument zelf en het bedrijfsleven. Wat betekent dat elke vorm van wettelijke consumentenbeschermig, waaronder 14 dagen zichttijd en garantie, een zaak is tussen consument en bedrijven.

Ik werp dan tegen dat de consument, als onderliggende partij, altijd in het nadeel zal zijn tegenover kapitaalkrachtige bedrijven die er vanuit commercieel oogpunt geen baat bij hebben om bedenktijd of garantie te leveren. Nu al genoeg verhalen buj de Consumentenbond of Radar van bedrijven die hun wettelijke taak niet nakomen.

Bovendien maak je niet hard hoe en waarom de wettelijke bedenktijd koopgedrag aanjaagt of waarom juist daar 'gigantische kosten' mee zijn gemoeid. Het jaagt hoogstens overdadig pakketvervoer aan, zeker als bedrijven (als Bax) gratis terugzenden aanbieden. Tijd dat daartegen wettelijke regels komen :-)
Ik wil wel een lans breken voor de vrije markt waarin betrouwbare producenten door word of mouth floreren en slechte actoren niet kunnen overleven. En dat zonder de gigantische kosten van overhead van de overheid. De markt is door het internet enorm transparant geworden.
Dream on.

Oké prima, ja ik ga inderdaad de discussie verder uit de weg. Had er niet over moeten beginnen. Ik kijk er fundamenteel anders tegenaan. Geen tijd/zin/de plek/persoon hier een libertijns pamflet te gaan zitten schrijven.

Nogmaals: Bax, tof bedrijf en die ex-directeur lijkt me een geschikte kerel.

Jammer genoeg dat veel Waldorf producten niet snel op voorraad zijn. Wellicht kon ik mijn kortingscoupon daarvoor gebruiken.

Na het lezen van dit topic en het artikel begrijp ik nu wel waarom het aanbod op Bax zo schraal aan het worden is.

Het is ondertussen meer een referentie punt dan een webwinkel :)

Heel spannend ik ga een eurorack module terugsturen die defect is. Lees dat de omloop snelheid kan oplopen tot 9 weken.
1. Kijken of de aanvraag wordt goedgekeurd, 2. Ga ik de module ooit nog terugzien!? Wat een kliffhanger...

Scherm­afbeelding 2025-03-25 om 12.46.33.png

Is het toevallig een Behringer module die stuk is?

Oh, wacht, Bax doet geen Behringer meer toch?

Heel spannend ik ga een eurorack module terugsturen die defect is. Lees dat de omloop snelheid kan oplopen tot 9 weken.
1. Kijken of de aanvraag wordt goedgekeurd, 2. Ga ik de module ooit nog terugzien!? Wat een kliffhanger...
Had je m niet beter gewoon kunnen terusturen?
dus niet als reparatie.

Is het toevallig een Behringer module die stuk is?

Oh, wacht, Bax doet geen Behringer meer toch?
Nee maar er gaat toevallig wel 1 van de 3 Behringer bode’s terug naar g4m. Gelukkig had ik er 3 zodat ik wist welke stuk was bij aankomst.

@coinoperator deze module komt uit 2023 dus ik ben ook wel benieuwd of de 3 jaar garantie werkt.

Bekijk bijlage 3860067
Hier heb ik ervaring mee bij Bax. Mijn Capt’n Big-O was stuk. Wat je moet doen is elke keer als een termijn is verstreken, binnen enkele dagen bij Bax herinneren aan de reparatie. Dat moet je volhouden tot ze beslissen dat ze hem opsturen naar de fabrikant voor reparatie. En dan blijven herinneren aan dat je wacht op die reparatie. En dan is na 4 maanden het resultaat dat de fabrikant een nieuwe opstuurt naar Bax en Bax hem doorstuurt naar jou.

(Dat zou nóóit goedgekomen zijn zonder die EU-consumentenrechtverordening waar 24 ambtenaren 7 jaren aan hebben gesleuteld }:|)

Eerlijk gezegd hoop ik dat de Bax reparatie afdeling hem zelf gewoon kan maken omdat het hier niet om een complete Synth gaat. Ik had hem eigenlijk op de lijst om zelf proberen te fixen maar ik ben wel benieuwd naar hun reactie.

@Warius wat betreft cre8audio en Bax heb ik ook wel ervaring en dat werd heel snel vervangen of terugbetaald, denk dat jij pech had met een module die ze niet meer op voorraad hadden. Hebben ze niet eerst voorgesteld om je gewoon terug te betalen? Mijn meest dramatische aankoop was een Antelope audio converter en toen stond Bax echt heel erg aan mijn kant, Antelope audio komt hier niet meer in. Bax heeft nog steeds mijn support.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een keer een beroep moeten doen op Bax vanwege een reparatie. Het ging om een Behringer Pro-1. Bax verwees me door naar Behringer. Ik beriep me op mijn consumentenrecht. Toen handelde Bax de reparatie binnen afzienbare tijd af.

Ik heb ook eens een defecte b-stock Behringer DEQ-2496 ontvangen. Toen ontdekte ik dat b-stock niet wordt getest voordat het weer de verkoop ingaat. Retour gestuurd en daarna een werkend a-stock apparaat voor een lagere prijs gekocht.

Er is nu wel erg veel
1742911941124.png

Eerlijk gezegd hoop ik dat de Bax reparatie afdeling hem zelf gewoon kan maken omdat het hier niet om een complete Synth gaat. Ik had hem eigenlijk op de lijst om zelf proberen te fixen maar ik ben wel benieuwd naar hun reactie.

@Warius wat betreft cre8audio en Bax heb ik ook wel ervaring en dat werd heel snel vervangen of terugbetaald, denk dat jij pech had met een module die ze niet meer op voorraad hadden. Hebben ze niet eerst voorgesteld om je gewoon terug te betalen? Mijn meest dramatische aankoop was een Antelope audio converter en toen stond Bax echt heel erg aan mijn kant, Antelope audio komt hier niet meer in. Bax heeft nog steeds mijn support.
Nee, dat voorstel hebben ze nooit gedaan. En ik weet nog dat ze er toen ik hem terugstuurde een of twee op voorraad hadden. Daardoor ging ik ervan uit dat ze snel tot de conclusie zouden komen dat het handiger zou zijn om gewoon een nieuwe op te sturen. Maar enige tijd later kwamen ze met een verhaal over repareren en in die flow ben ik meegegaan. Als ik direct bij het terugsturen assertief was geweest, hadden ze misschien wel gewoon direct een nieuwe uit de voorraad opgestuurd.

Nou, onze extra garantie op de motor van onze Beko wasmachine kwam anders super goed uit na 4,5 jaar.
De monteur zei zelf "normaal gesproken is de motor het laatste wat aan deze machines kapot gaat dus dit verbaast mij wel".

Ik maakte een grapje maar wat ik bedoel is dat fabrikanten heel goed kunnen ontwerpen. Zo goed dat ze bijna de levensduur (Apple bijvoorbeeld) kunnen plannen. Ik ken dit ook feitelijk uit eigen kring. Niet iedereen kan zomaar een wasmachine betalen (als de oude plots stuk gaat) en dan vraagt een verkoper bij aanschaf wilt u een verlengde garantie of service contract. Dat is inspelen op emotie en onzekerheid. Wasmachines of auto’s kunnen echt heel goed gemaakt worden met garantie. Contracten zijn gewoon extra inkomsten.

Dit grapje staat niet eens zover van de werkelijkheid af! Het bekende verhaal over het (Chinese) witgoed merk Haier:

About 10 years ago, a rural farmer dialed into Haier’s call center complaining that his washing machine was full of dirt and not functioning properly. When the technician visited the customer’s home he discovered the dirt was not from the clothes the farmer wore in the field to harvest his potatoes, but rather from the harvest itself. The man had been using his washing machine to wash both clothes and potatoes. Instead of educating the farmer on how to properly use a washing machine, the technician returned to headquarters with the man’s feedback. Haier subsequently released a washing machine capable of washing both clothes and potatoes, the 2009 upgraded version of which led Haier to become the number one provider of laundry equipment in the entire world.

Haier: A Chinese Company That Innovates

Back