Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Ik wil gewoon zo snel en goedkoop mogelijk mijn spullen hebben. Dus goed assortiment met voorraden, competitieve prijzen, leuke kortingsacties en snelle verzending. De rest interesseert me niet zoveel, daar mogen de rechter en de vakbond zich over buigen als de medewerkers lopen te morren. Maar voor de vorm zal ik dat natuurlijk nooit in het openbaar zeggen.

Daarom maakte ik ooit ook die photoshop grap met een zogenaamd zwaar afgeprijsde Moog One bij thomann😂.

Ik hoor wat je zegt maar ik denk dat puntje bij paaltje de continue actie prijsvechter mentaliteit ietwat destructief is.

Kwa vakmanschap ben ik het eens en kan ook wederzijds werken net als kennisdeling hier op het forum.

Ik wil gewoon zo snel en goedkoop mogelijk mijn spullen hebben. Dus goed assortiment met voorraden, competitieve prijzen, leuke kortingsacties en snelle verzending. De rest interesseert me niet zoveel, daar mogen de rechter en de vakbond zich over buigen als de medewerkers lopen te morren. Maar voor de vorm zal ik dat natuurlijk nooit in het openbaar zeggen.
Helemaal mee eens. Zo'n ethische koper ben ik zelf ook niet.

Als je niet tevreden bent over je werk/werkgever, dan kun je altijd nog een andere baan zoeken..

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Daarom maakte ik ooit ook die photoshop grap met een zogenaamd zwaar afgeprijsde Moog One bij thomann😂.

Ik hoor wat je zegt maar ik denk dat puntje bij paaltje de continue actie prijsvechter mentaliteit ietwat destructief is.

Kwa vakmanschap ben ik het eens en kan ook wederzijds werken net als kennisdeling hier op het forum.
Het punt is voor mij vooral dat ik weinig meerwaarde zie in de tussenhandel bij 'gesloten doos' transacties. Er gaat een doos van de fabrikant naar het magazijn van de verkopende partij en diezelfde doos gaat in een DHL busje weer naar mij toe. De tussenhandelaar doet letterlijk niets meer dan een doos op de post doen. Maar ondertussen moet ik wel meebetalen aan alle fysieke winkels, het magazijn, de marketing en het personeel van die tussenhandelaar. Ik zou dan liever voor de prijs die de fabrikant normaliter ontvangt van de tussenhandelaar (met wat opleg voor de extra handling etc.) direct bij de fabrikant bestellen.

Ik denk wat jij beschrijft ook langzaam realiteit gaat worden de vraag is gaan we het missen als er straks geen fysieke (fun) shop zijn. Ik heb persoonlijk wel nog steeds liever een persoon aan de lijn dan een chatbot bijvoorbeeld. Persoonlijk heb ik zelf ook liever direct contact met de fabrikant (eigenlijk met alles) maar zij met mij wat minder 😂

Verder krijg ik steeds meer het idee dat consumenten eigenlijk niks kwalijk genomen kan worden tenzij je echt extreem doet. Synth uitschieters of vat manie lijken me wel het laagst op de ethiek lijst inmiddels.

Ik vraag mij af of fabrikanten die investeringen en risico’s willen voor al die overeenkomsten direct met consumenten. Zeker als het dan ook nog grensoverschrijdend is. Nogal een verschil in regels in b2b of b2c overeenkomsten.

Precies, want zit ome moog (one) te wachten op al die uitprobeerders die die doos ook weer terugsturen. Bij naps wens moet elke maker dus ook verkoper zijn aan consumenten, en als je dat overal door zou trekken moet de jumbo eigen bananen bossen opkopen, Indonesië opkopen voor alle rijst, plastic fabrieken voor de verpakking bouwen etc etc..

Die ingepakte komkommer gaat dan 11 euro kosten 🤪

Ik zal heus de enige zijn (laatste keer dat ik weer over die middel(z)eeuwse naam begin) , maar elke keer als ik dit topic zie, krijg ik de Yocho yocho reklame in m’n hoofd…. Yocha yocha!

Noem je zoontje yochanan, maakt ie er een potje van, yocha yocha!

Hoor je niet goed zijn stemtoon,
Pakt de baas de megafoon, yocha yocha!

Dus, hierbij, voor mensen die t niet hebben, nu dus lekker wel;

Tevens het bewijs dat alles froegah betah was! (Behalve namen dan ;)

Laatst gewijzigd:
Midi Amsterdam is wel veel duurder dan Thomann, Music Store & Schneiders Laden.
Zelfs "sale" artikelen zijn duurder of gelijk aan de standaard prijzen van Thomann.
Dit kan ook niet lang goed gaan.
Of hij moet het hebben van de inwoners van Amsterdam, die "makkelijk" zijn winkel binnen kunnen wippen.
Ik ben daar één keer makkelijk naar binnen gewipt en binnen vijf minuten ook weer snel naar buiten.
Twee zaken die volgens de website op voorraad waren, moesten besteld worden, zo werd me verteld door een persoon die de uitstraling had van een figurant uit een zombiefilm.

Ik ben daar één keer makkelijk naar binnen gewipt en binnen vijf minuten ook weer snel naar buiten.
Twee zaken die volgens de website op voorraad waren, moesten besteld worden, zo werd me verteld door een persoon die de uitstraling had van een figurant uit een zombiefilm.
Dan heeft dit winkeltje 0 toegevoegde waarde.

Precies, want zit ome moog (one) te wachten op al die uitprobeerders die die doos ook weer terugsturen.
Nee. En dit is dus weer een geval van de (Europese) overheid die de verkoper en de koper opzadelt met een probleem: een verplichte zicht- en terugstuurtermijn, waar niet iedereen op zit te wachten. Voor deze verplichte service heb je dus een tussenhandelaar nodig die dát zijn product maakt - niet de synth. En dat kost geld.

Dat zal inderdaad per fabrikant wisselen. Ik heb prima directe contacten met kleinere bedrijven als Soma, Elta, Erica en Twisted Electrons (deze leveren overigens ook direct naar consumenten), maar ook Sequential heeft prima directe support. Het grote Moog (in elk geval qua naam) is daarentegen een vrij gesloten bastion waar je email nog weleens het putje in wil verdwijnen.

Ik zou dan liever voor de prijs die de fabrikant normaliter ontvangt van de tussenhandelaar (met wat opleg voor de extra handling etc.) direct bij de fabrikant bestellen.

een verplichte zicht- en terugstuurtermijn, waar niet iedereen op zit te wachten. Voor deze verplichte service heb je dus een tussenhandelaar nodig die dát zijn product maakt - niet de synth. En dat kost geld.

Rechtstreeks van de fabrikant, waarbij de zicht- en retourtermijn niet van toepassing is omdat die fabrikant hoogstwaarschijnlijk daar niet op zit te wachten, dat klinkt mooi. Maar ik denk dat het een hoop problemen gaat veroorzaken, consumenten die eerst heel zeker waren van hun aankoop zijn dat plotseling niet meer eenmaal het ding in huis is, het valt toch wat tegen, etc. Ik kan me voorstellen dat een rechter zo'n constructie gaat verbieden als die fabrikant een vestiging heeft binnen de EU en het dus geen lang leven heeft. De consument moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen, althans dat gaat op voor veel consumenten, en geeft de doorslag.

Ik ben dan weer heel blij met zo’n winkel om de hoek en vind het niet erg dat het iets duurder is. Lijkt me een hel als je straks alles alleen nog maar kunt bestellen en laten bezorgen. Even bellen van tevoren of het product er is helpt .

Rechtstreeks van de fabrikant, waarbij de zicht- en retourtermijn niet van toepassing is omdat die fabrikant hoogstwaarschijnlijk daar niet op zit te wachten, dat klinkt mooi. Maar ik denk dat het een hoop problemen gaat veroorzaken, consumenten die eerst heel zeker waren van hun aankoop zijn dat plotseling niet meer eenmaal het ding in huis is, het valt toch wat tegen, etc. Ik kan me voorstellen dat een rechter zo'n constructie gaat verbieden als die fabrikant een vestiging heeft binnen de EU en het dus geen lang leven heeft. De consument moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen, althans dat gaat op voor veel consumenten, en geeft de doorslag.

Het is toch te gek voor woorden dat daddy overheid de consument ‘tegen zichzelf’ in bescherming neemt. Wie denkt ie wel niet dat hij is. En wat een losers eigenlijk, die consumenten. Sorry, maar ik maak m’n eigen keuzes en fouten wel. Die hele basishouding waarin we schuilen onder de rok van 4 lagen overheid is gênant. En duur. Als het ophoudt met die consumentenbescherming is het heel gauw afgelopen met dat ongebreidelde koop- en vervuilgedrag waar velen zich zorgen over zeggen te maken.

Het is niet tegen zichzelf, maar tegen bedrijven die maling aan je hebben en na de koop een loopje met je nemen. Niet iedereen is zo slim of oplettend als jij, of ik.

Hoe maakt die consumentenbescherming shit duurder dan? Als jij iets koopt voor 1400 piek, en t ding doet t niet, en je kan fluiten naar je geld (zeg een tv), dan is het stukken goedkoper dan terugsturen omdat ie kapot is, ipv een rechtszaak aan te spannen om je pleuro’s terug te krijgen…

Je laatste punt heeft gewoon met kapitalisme te maken, daar zitten we in en kan de overheid niet veel Meer aan doen…Amazon boeit t niet dat ze een megastorthoop creëren met hun ellende. Dus regels voor dat soort ultra toko’s (om onnodig consumeren te voorkomenlijkt me logisch.) aangezien zij aan de andere kant vh net staan; zij willen alleen maar meer winst, wat ze ermee slopen boeit ze niet.

Laatst gewijzigd:
@Warius ik vind je punt wel wat hebben maar dankzij enig recht heb ik toch wel narigheid kunnen oplossen. Ik heb geen medelijden met Bosh als mijn wasmachine stukgaat en ik uit principe geen service contract heb afgesloten omdat ik verwacht gewoon 5 jaar gebruik kan maken van een aankoop. Zo kan ik nog 30 dingen noemen waar ik werk van heb moeten maken en veel mensen niet de energie of kennis voor hebben.

Back