Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Wel vreemd dat ze coronaschulden hebben, terwijl het bedrijf zei dat het heel goed ging in de coronatijd, omdat iedereen thuiszat en instrumenten ging bestellen.

Ja en nu heeft iedereen alles 🧐
Meibergen gaat het assortiment wel flink uitbreiden las ik op z’n webshop

....vorige week stond de enige aanwezig oberheim ob-8x nog voor net 4k op de site te koop. Met alle kortingen etc...was een goeie deal.

De gratis verzending is er ook niet meer trouwens:

Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis (DHL Overdagbezorging)​

• € 2,95 verzendkosten voor bestellingen vanaf 75 euro en € 4,95 verzendkosten voor bestellingen onder de 75 euro (voor producten met een verpakking tot 20 x 10 x 2.5 cm is dat € 2,95). In de winkelwagen wordt vanzelf duidelijk wat de kosten zijn.

Wel vreemd dat ze coronaschulden hebben, terwijl het bedrijf zei dat het heel goed ging in de coronatijd, omdat iedereen thuiszat en instrumenten ging bestellen.
Dat dus, er klopt echt geen reet van.

Bij mijn bedrijf was het in de corona ook 3 keer zo druk dus ik geloof er geen barst van.

Misschien eens een normale auto en een kleiner bootje:bekdicht:

Je betaalt schulden niet terug van de winst maar van de marge*. De winst is wat je overhoudt nadat je aan al je verplichtingen hebt voldaan.

* Herfinancieren door een nieuwe lening af te sluiten om een oude lening mee af te betalen is ook vrij gangbaar, maar als je als bedrijf financieel niet heel sterk bent betaal je je dan wel blauw aan rente -als je de lening al krijgt.
Ja sorry, ik zat ff op de particuliere stoel, lening is natuurlijk gewoon bedrijfskosten. Maar dan alsnog kleine winstmarges op zo’n omzet…

De gratis verzending is er ook niet meer trouwens:

Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis (DHL Overdagbezorging)​

• € 2,95 verzendkosten voor bestellingen vanaf 75 euro en € 4,95 verzendkosten voor bestellingen onder de 75 euro (voor producten met een verpakking tot 20 x 10 x 2.5 cm is dat € 2,95). In de winkelwagen wordt vanzelf duidelijk wat de kosten zijn.
Zoiets heeft Tone Control ook. Als je hem ophaalt, gaat er een bepaald bedrag af van de prijs die op de site staat.

Ja, maar Bax had altijd wél gratis verzending boven €75. Weer een teken aan de wand.

De frequentie van bax-emailtjes met korting nemen wel toe. Vandaag weer een e-mail met 'shop nu en bespaar 15%'.
Dit lijkt er wel op te duiden dat ze de liquiditeiten proberen te verbeteren door aanvullende promotie en kortingen.

Inmiddels staat het voorlopige jaarverslag 2023 ook online (Kamer van Koophandel).
Met kortlopende vorderingen van 38 miljoen (inclusief 26,5 miljoen voorraad) en kortlopende schulden van 45 miljoen blijkt ook wel dat de liquiditeiten beperkt zijn (negatief werkkapitaal).
Dan dan is nog niet zichtbaar hoe de situatie er eind 2024 voorstaat.
Een externe financier zal ook niet gelijk staan te springen om geld bij te leggen met deze cijfers en de aandeelhouders moeten Jochanan uitkopen.
Genoeg uitdagingen dus.

Voor een wat kleiner budget kan ik de uno Synth pro x wel aanraden hebben ze nog wat van.

Dat noemen we ook wel een Technisch Faillisement.
Volgende stap is Surceance van betaling.
Surseance van betaling komt pas als Bax er niet uitkomt met schuldeisers.
Vaak probeert een onderneming eerst afspraken met maken met schuldeisers, zoals nu met de belastingdienst.
Anders biedt een WHOA route mogelijk nog een oplossing.
De schuldeisers zijn vaak slecht af met faillissement omdat ze dan maar een fractie van hun vordering gaan ontvangen.

Nog maar even een Erica Synths DB-01 B-stock besteld met 11% korting NU HET NOG KAN.

Surseance van betaling komt pas als Bax er niet uitkomt met schuldeisers.
Vaak probeert een onderneming eerst afspraken met maken met schuldeisers, zoals nu met de belastingdienst.
Anders biedt een WHOA route mogelijk nog een oplossing.
De schuldeisers zijn vaak slecht af met faillissement omdat ze dan maar een fractie van hun vordering gaan ontvangen.
Klopt
en de belastingdienst gaat ook nog eens vóór alle anderen.
Maar Rabo is sowieso een etterzakkenbank dus ik vrees dat 't allemaal niet goed afloopt.

Back