Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Er zijn bij Bax wat dingen te bedenken.
- 6 fysieke winkels open houden in een tijd dat retail wind tegen heeft
- Verhuizing van de winkel Amsterdam naar nieuwe locatie (terwijl retail wind tegen heeft)
- Die peperdure inpakmachine
- Die 2 miljoen (dan wel 10 miljoen) schade van die brand
- Slecht beleid mbt aanvragen en terugbetalen coronasteun/belasting uitstel
- De slechte voorraadsituatie van de afgelopen maanden

Als retourzendingen en b-stocks een probleem waren geweest hadden ze daar maatregelen voor kunnen treffen, zoals schrappen gratis retouren, actief beleid om waardevermindering door te berekenen (dus moeilijker doen over geopende verpakkingen en gebruikssporen), verkorten van de zichtperiode van 30 dagen naar 14 dagen. Als webwinkel hoor je dat ook gewoon in je begroting mee te nemen.

Je vergeet nog: machtsstrijd tussen de eigenaren, een deel wil verkopen (en cashen). Rabo Participaties zit er sowieso niet voor de eeuwigheid in, die wil gewoon rendement maken op investeringen (wat dus flink mislukt is). Nooit beseft trouwens dat ze in zoveel landen (online) actief waren. In de surseanceuitspraak staat een hele lijst met handelsnamen in buitenlanden (en, nostalgiealarm: Peter Verspuy).

Ik ga eronder 8 euro cent voor de krotingscode
Mooi, onderbieden werkt altijd heel goed!

Denk dat Bax morgen weer z’n deuren opent mensen!! Heb zo’n vermoeden…

Maar,.. bestaat er nou gratis bier?

geen idee of dit ergens wettelijk geregeld is maar misschien dat bestellingen die, nadat het bewindvoerder heet uitgesproken dat de tent dicht gaat, niet rechtsgeldig zijn ofzo?

Ik probeer positief voor je te denken ;-)
Thanks! Ik hoop het. En mogelijk dat de reactie van de chatbot dat ik mijn geld binnen een week terugkrijg nog wat helpt (ik heb er maar een screenshot van gemaakt), plus wat lijkt op een credietnota op de site. Het is mij ook niet duidelijk waar klanten aan toe zijn in het geval van een uitstel van betaling. En ik neem ook aan dat dat uitstel toen nog niet toegekend was.

Ik heb een flink bedrag bij ze uitstaan van een twee weken geleden geannuleerde bestelling van december 2024. De paypal-refund is afgelopen donderdag geaccordeerd maar helaas vandaag toch weer door Bax geannuleerd. Van Paypal hoorde ik dat het goed gaat komen. Ik ben benieuwd.

Ik heb een flink bedrag bij ze uitstaan van een twee weken geleden geannuleerde bestelling van december 2024. De paypal-refund is afgelopen donderdag geaccordeerd maar helaas vandaag toch weer door Bax geannuleerd. Van Paypal hoorde ik dat het goed gaat komen. Ik ben benieuwd.
Dat komt zeker goed, Bax heeft daar geen zeggenschap over.

Verklaring in staat van surseance door de rechtbank Middelburg was vandaag:

Met een rijtje van andere namen verbonden aan Bax.

Thanks! Ik hoop het. En mogelijk dat de reactie van de chatbot dat ik mijn geld binnen een week terugkrijg nog wat helpt (ik heb er maar een screenshot van gemaakt), plus wat lijkt op een credietnota op de site. Het is mij ook niet duidelijk waar klanten aan toe zijn in het geval van een uitstel van betaling. En ik neem ook aan dat dat uitstel toen nog niet toegekend was.
Je hebt recht op je geld maar daarmee heb je het nog niet. Nu de surseance is verleend kun je het ook niet afdwingen. Hoop dat je het nog gaat krijgen maar zou er niet al te veel op vertrouwen.

Je hebt recht op je geld maar daarmee heb je het nog niet. Nu de surseance is verleend kun je het ook niet afdwingen. Hoop dat je het nog gaat krijgen maar zou er niet al te veel op vertrouwen.
Bedankt voor de toelichting! Best een bizarre situatie, gewoon vrolijk nog betalingen voor bestellingen op de site aannemen terwijl je de avond daarvoor uitstel van betaling aan hebt gevraagd. Ik heb ook hooguit twee uur na het bestellen geannuleerd. Eigenlijk gewoon een soort diefstal als ze het bedrag niet terug zouden storten.

Zo’n faillissement is een zwart gat helaas. Technisch gezien heb je t niet gekocht, geen idee of daar specifieke wetgeving voor is. Ik duim voor je! (Helpt geen reet, maar heb er toch 2)

Hier een strohalm wellicht; wordt er na zo’n uitspraak niet verwacht dat je de verkoopactiviteiten direct staakt? Want dan is deze koop/annulering gedaan na dit besluit, en dus niet geldig?

Hier een strohalm wellicht; wordt er na zo’n uitspraak niet verwacht dat je de verkoopactiviteiten direct staakt? Want dan is deze koop/annulering gedaan na dit besluit, en dus niet geldig?
Ik zou zoiets wel verwachten. Er werd ook in eerste instantie gezegd dat de winkels gewoon open zouden blijven.

Back