Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Met het betalen van (noodzakelijke) medewerkers en het nog langer laten doorlopen van huurcontracten lijkt me dit niet iets waar een curator op zou aansturen.
Gebeurde bv wel bij Blokker. Werd personeel voor in dienst gehouden en huurcontracten hebben een opzegtermijn. Maar idd waarschijnlijker dat het de doorstart is.

Vraag blijft: wie durft het nog aan bij Bax?

huurcontracten hebben een opzegtermijn
Een curator verscheurt die contracten luid lachend.
De verhuurder kan kiezen, een derde oid van de huur voor de komende maanden tijdens de leegverkoop of de deur gaat gewoon op slot en de inventaris naar een ander verkooppunt.
In de tussentijd is er geen leegstand en de verhuurder kan het pand alvast te huur zetten.

Bij faillissement is er nog steeds een opzegtermijn voor huurcontract. De huur na faillissement is boedelschuld (ongeacht of huurder of verhuurder opzegt) dus heeft hogere rang.

Bij faillissement is er nog steeds een opzegtermijn voor huurcontract. De huur na faillissement is boedelschuld (ongeacht of huurder of verhuurder opzegt) dus heeft hogere rang.
Op zich is dat waar maar in de praktijk,
de verhuurder mag dan theoretisch wat hoger in rang staan maar in werkelijkheid staat ie in een totaal vacuüm omdat de fiscus en de banken aan de top staan.
kortom, zakken met die huur, contract verscheuren of helemaal niets.

Ik verwacht minimaal een roze tompoes bij mijn koffie.

IMG_2811.jpeg

Back