Sjaak
Ouwe rot
NUL2025Heeft er iemand nog een kortingscode voor Bax?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NUL2025Heeft er iemand nog een kortingscode voor Bax?

Ik was al onderweg naar Beeks voor een kopstootIk krijg er intussen een beetje Harry Heesters en Tonnie van de Mortel vibes bij.![]()

Gaat het niet via de fabrikant zelf?Hoe zit dat eigenlijk garantie-technisch bij een doorstart? De oude Bax bestaat niet meer, en als alleen inboedel/personeel/etc overgenomen zijn door de nieuwe Bax, dan heeft de nieuwe Bax wellicht geen garantie-verplichting meer richting spul dat door de oude Bax verkocht is?
Waarschijnlijk niet, tenzij ze dat uit coulance doen (zoals die flopfietsenmaker VanMoof heeft gedaan). Maar voor fabrieksgarantie (in de EU 2 jaar) kan je in zo'n geval bij de fabrikant terecht. Gekoxcghte ex=xtra garantie is dat niet zo, die is waarschijnlijk vervallen.Hoe zit dat eigenlijk garantie-technisch bij een doorstart? De oude Bax bestaat niet meer, en als alleen inboedel/personeel/etc overgenomen zijn door de nieuwe Bax, dan heeft de nieuwe Bax wellicht geen garantie-verplichting meer richting spul dat door de oude Bax verkocht is?
Als het klopt dat alle winkels nu open zijn en de website niet voor bestellingen te gebruiken is vermoed ik dat ze al hun voorraad in de winkels plempen met mooie outlet prijzen en dat wellicht klanten die komen kijken meer of met iets totaal anders thuiskomen dan ze gehoopt hadden![]()
![]()
Nou, het eerste wat bij me opkomt is dat leveranciers ook gewoon dood kapitaal hebben liggen.. dus tsja. Ze kijken natuurlijk eerst welke retailer het snelst verkoopt en daarna zou ik mn voorraad gewoon bij andere retailers dumpen al is het met een gunstiger betalingstermijn. Er komt zoveel op de markt, dan wil je echt wel van je wat oudere modellen bij de retailer hebben ipv je eigen warenhuis vol.Als het zo is dat Bax 2.0 ook de voorraad heeft overgenomen en nu de winkel(s) heropent, gaan ze dan de prijzen dumpen met het risico dat ze de leveranciers (nog meer) tegen zich in het harnas jagen? Zeker als die al schuldeiser van het oude Bax zijn. Welke leverancier durft het dan aan om weer op krediet aan Bax te leveren. Kan me voorstellen (en ja, dat is spculatie) dat ze voor elke order boter bij de vis eisen.
zeker!met verlies te verkopen zou zo ongeveer wel het domste zijn dat ze kunnen doen.
Elke weldenkende leverancier zal Bax voorlopig vooraf laten betalen........Waarschijnlijk niet, tenzij ze dat uit coulance doen (zoals die flopfietsenmaker VanMoof heeft gedaan). Maar voor fabrieksgarantie (in de EU 2 jaar) kan je in zo'n geval bij de fabrikant terecht. Gekoxcghte ex=xtra garantie is dat niet zo, die is waarschijnlijk vervallen.
Als het zo is dat Bax 2.0 ook de voorraad heeft overgenomen en nu de winkel(s) heropent, gaan ze dan de prijzen dumpen met het risico dat ze de leveranciers (nog meer) tegen zich in het harnas jagen? Zeker als die al schuldeiser van het oude Bax zijn. Welke leverancier durft het dan aan om weer op krediet aan Bax te leveren. Kan me voorstellen (en ja, dat is spculatie) dat ze voor elke order boter bij de vis eisen.
Dat doen ze sowieso al.Elke weldenkende leverancier zal Bax voorlopig vooraf laten betalen........