Bax Music maakt doorstart

Op zich kan iedereen anytime overal faillissement van aanvragen of daarmee dreigen (wat idd vaak gebeurt om een bedrijf onder druk te zetten). Maar daar gaat een rechter zelden in mee.

Dit is idd een kort geding tegen Bax Music Holding (Bax 2.0). Dit is dus geen failissementsaanvraag. De schuldeiser (lichtbedrijf Tronios) heeft Bax 1.0 spullen in consignatie gegeven (die staan dan bij Bax, maar blijven eigendom van de leverancier). De curator van Bax 1.0 heeft de hele voorraad, blijkbaar inclusuief die spullen, verkocht aan Bax 2.0. Of hij dat mocht, is volgens het curatorenverslag al een geschil tussen de curator en Tronios.

Blijkbaar probeert Tronios via een spoedprocedure te voorkomen dat Bax 2.0 die spullen verkoopt. Vraag is of Bax 2.0 hier verantwoordelijk voor is (maar dat is mijn speculatie). Als die spullen zijn meegegaan in de verkoop van de voorraad aan Bax 2.0 is het nog altijd een zaak tussen curator (de baas van Bax 1.0) en schuldeiser. De curator heeft dan immers iets verkocht dat niet van hem is, daar kan Bax 2.0 niet zoveel aan doen (even afgezien van het feit dat Jochanan als voormalig baas van 1.0 en huidig baas van 2.0 zo'n afspraak zou moeten weten). Maar het zal zeker geen reden zijn voor een faillissement.

Blijkt wel weer uit hoe groot de afsprakenchaos is die Jochanan bij Bax 1.0 heeft gemaakt.

Beslag laten leggen is dan toch een andere mogelijkheid ? (Komt zomaar bij me op, weet verder niets van rechten/rechtspraak)

Persoonlijk zou ik alles uit de kast trekken om Bax dwars te zitten tot ik mijn spullen of poen terug heb.

Triest voor het werkende personeel daar.. die kunnen er ook niks aan doen en met al die negatieve posts staan ze straks weer op straat…

Of : Andrew deed zichzelf een dure gitaar cadeau, maar kon fluiten naar zijn instrument én terugbetaling
Die reactie van Angelique van Dijk eronder.. omg

Angelique Van dijk
2 uur geleden
Schandalig hoe er met klanten om is gegaan sinds december??? Ik kan me herinneren dat dit al veel eerder is begonnen....wij, als medewerkers van aftersales, moesten al sinds mei 2024 liegen tegen klanten. We hebben een storing..er was gewoon geen geld. Schuld word afgeschoven op het team wat vanaf december de boel probeerde te redden, terwijl jullie zelf dit hebben veroorzaakt. Ben achteraf blij dat ik niet meer werk voor jullie. Stel schijnheilen.

Ik was afgelopen week jarig.. kort uitje gehad.. en de dag dat mijn ontvangen 7.5% kortingsbon afliep (31-7) even helemaal vergeten dat ie afliep op die dag. Had wel wat kleine wensjes maar twijfelde eigenlijk al. Toen ik 1 augustus 01:30, na een lange gezellige dag, toch nog even in een impuls wilde losgaan, iets gevonden wat ik wilde en wel leverbaar was en de code probeerde in te voeren op 2 aankopen (Chauvet DMX fixtures +1k€ per stuk, leuk kadootje) deed de code het zoals verwacht niet meer. Volgende dag even gebeld en gevraagd of ze een uitzondering konden maken. Ik moest aangeven wat ik had willen kopen en zou dan een betaallink krijgen, (medewerker moest toestemming krijgen van haar ' meerdere').

'n Half uurtje later kreeg ik reactie met heel veel excuses dat de kortingscode toch niet gegeven kon worden en:
Mocht je de bestelling wel willen doorzetten hoor ik het graag, maar ik begrijp dat je hem nu ook zal willen annuleren.

Ik hoor graag van je terug en opnieuw mijn oprechte excuses. Het spijt mij!

Ik snap ook dat dit helemaal ruk is voor medewerkers.. die kunnen er ook niets aan doen.

Laatst gewijzigd:

Of : Andrew deed zichzelf een dure gitaar cadeau, maar kon fluiten naar zijn instrument én terugbetaling

20.000 gedupeerde klanten en dan zeggen 'dat we het absoluut schandalig vinden hoe er met klanten is omgegaan sinds december, schrijft customer service manager Frans Peter Witte'). Schaamteloos ontkennen dat het in de jaren daarvoor misliep door wanbeleid van Jochanan en zijn minions.

Klonk wel sympathiek dat ze het wilden opnemen voor de klanten-schuldeisers, maar dat gaat blijkbaar erg selectief als ik de reacties zo zie. Als ik Andrew was zou ik die tegoedbonnen direct inwisselen.

Ik was afgelopen donderdag even bij Bax aangezien ik voor mijn werk in de buurt was en nog wat kabels en ander klein grut nodig had. Wat vooral opviel is dat de demo opstellingen er allemaal nog wel zijn, maar dat er echt veel spullen op zijn. Ondanks dat ik allemaal generieke dingen op mijn lijstje had toch niet alles kunnen vinden. Zoveel lege plekken op de wanden waar de accessoires, kabels, etc. etc. hangen dat het lijkt alsof het net Black Friday is geweest. Verder was het als vanouds, meer personeel buiten rokend dan aan de slag in de winkel en bijna met je spullen door de anti-diefstal poortjes moeten voordat iemand bedenkt dat het wel een goed idee is om de kassa te bemannen. Ik denk dat als ze niet snel hun voorraadsituatie op orde krijgen, het doek opnieuw zal vallen voor Bax eerlijk gezegd.

Ik was afgelopen donderdag even bij Bax aangezien ik voor mijn werk in de buurt was en nog wat kabels en ander klein grut nodig had. Wat vooral opviel is dat de demo opstellingen er allemaal nog wel zijn, maar dat er echt veel spullen op zijn. Ondanks dat ik allemaal generieke dingen op mijn lijstje had toch niet alles kunnen vinden. Zoveel lege plekken op de wanden waar de accessoires, kabels, etc. etc. hangen dat het lijkt alsof het net Black Friday is geweest. Verder was het als vanouds, meer personeel buiten rokend dan aan de slag in de winkel en bijna met je spullen door de anti-diefstal poortjes moeten voordat iemand bedenkt dat het wel een goed idee is om de kassa te bemannen. Ik denk dat als ze niet snel hun voorraadsituatie op orde krijgen, het doek opnieuw zal vallen voor Bax eerlijk gezegd.
Funny, ik had dit gevoel een jaar geleden ook al. De synths waren niet impressionant, gewoon, de standaard meuk, niet duur.

Zeker 10 jaar geleden was ik eens te bax en ik deed 2 rondjes omdat ik niet kon geloven hoe snel ik t gezien had. Er was niks nul dat me kon schelen.

Beslag laten leggen is dan toch een andere mogelijkheid ? (Komt zomaar bij me op, weet verder niets van rechten/rechtspraak)

Persoonlijk zou ik alles uit de kast trekken om Bax dwars te zitten tot ik mijn spullen of poen terug heb.
zou zakelijk gezien niet slim zijn om nieuwe Bax dwars te zitten als er weinig tot geen kans van slagen is. Dan verlies je nog meer geld.

Wel apart, sinds kort post Bax het (vermeende) 06 nummer van Jochanan in replies onder klachten op social media. Heb het nu al een aantal keer gezien.
1754831131963.png

Ja, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Zou Jochanan zelf opnemen of is het nummer naar de helpdesk geroute? Die dan vervolgens niet opnemen :D In mijn fantasie is dit gepost door een gefrustreerde servicemedewerker die de dagelijkse tirades zat is en in feite zegt 'ga maar bij de baas klagen', maar dat is natuurlijk te mooi om waar te zijn.

Wel apart, sinds kort post Bax het (vermeende) 06 nummer van Jochanan in replies onder klachten op social media. Heb het nu al een aantal keer gezien.
Klinkt als een werknemer die er helemaal klaar mee is. Tactisch gesproken handig want als je ontslagen wordt houd je recht op uitkering...

Klinkt als een werknemer die er helemaal klaar mee is. Tactisch gesproken handig want als je ontslagen wordt houd je recht op uitkering...
Bij ontslag op staande voet door een grove overtreding niet. Denk niet dat doxxing van je baas op social media het goed doet bij de rechter.

Back