Bax Music maakt doorstart

Ik vermoed dat er flinke kortingen gaan komen bij Bax, hij moet toch wat om zijn clientele terug te winnen.

Mooi commentaar van het FD, die vooral Rabo verwijt Jochanan Bax niet bij te sturen:

(...) Het ontspoorde Zeeuwse ondernemerssprookje laat vooral zien hoe een klein bedrijf dat tegen de klippen op groeit, te maken krijgt met andere eisen van bestuur en niet meer als eenmansbedrijf bestierd kan worden. Daar had zeker ook een rol gelegen voor de Rabo-investeringstak die in 2013 aan boord was gekomen als mede-aandeelhouder. Jochanan kon in de jaren daarna als ceo steeds meer de teugels in handen nemen, zonder dat hij werkelijk te maken kreeg met georganiseerde tegenspraak. Juist naast een ceo die zo’n sterke focus heeft op groei en expansie had een stevige cfo, of een alertere aandeelhouder, veel leed kunnen voorkomen. Denk aan de hoog opgelopen schulden, onder meer bij de fiscus, de schijn van belangenverstrengeling van de ceo en zelfs aantijgingen van mogelijke zelfverrijking. Waar je van een ervaren investeerder verwacht dat die ook een professionaliseringsslag brengt bij zo’n jong, onstuimig bedrijf, lijkt Rabo het gebrek aan governance te lang getolereerd te hebben.

(...) De curatoren hebben uiteraard als eerste de plicht vooral de belangen van de schuldeisers te dienen met het beste bod. Zij hebben in de waarschuwingen kennelijk onvoldoende grond gevonden om Jochanan uit te sluiten. Er zal ongetwijfeld met extra aandacht worden gekeken naar het rechtmatigheidsonderzoek van de curatoren, want voor veel partijen zijn de druiven zuur.

begin te denken dat het helemaal geen doorstart is maar een poging om alle aanwezige producten alsnog te verkopen en dan gaat het boek echt dicht.

Daarvoor heb je op zich geen doorstart nodig, dat kan een curator ook. Dat je dan zelf niks kan opstrijken en er een boel malafide curatoren zijn die er 25 jaar over doen terwijl ze zélf de zaak naar hun rekening leegtrekken, is een andere zaak.

Nog steeds veel producten 'tijdelijk niet leverbaar'. De enige reden dat ik hiervoor kan bedenken is dat ze nog in de schulden staan bij sommige leveranciers.

Nog steeds veel producten 'tijdelijk niet leverbaar'. De enige reden dat ik hiervoor kan bedenken is dat ze nog in de schulden staan bij sommige leveranciers.
Bax 2.0 is een nieuwe BV, dus de oude schulden tellen niet en vallen onder het faillissement van Bax 1.0. Wat niet wil zeggen dat leveranciers staan te springen om weer te gaan leveren aan Bax 2.0.

Met Paypal is er ook nog geen overeenkomst. Dat zal waarschijnlijk wel te maken hebben met een negatief saldo van het oude Bax.

kan wel zien dat die inpak machine zichzelf hard terug aan het verdienen is.... inpakken is niks aan verandert

20250723_193322.jpg

Altijd leuk als je denkt dat je bestelling door de brievenbus past en vervolgens de pakketbezorger misloopt.
ik stond inderdaad al met mijn schoenen aan klaar om te vertrekken toen ik er aan dacht dat even te checken, moest er zelfs een handtekening voor zetten :D

had hem overigens nog steeds bijna gemist kon nog net optijd op het raam kloppen want hij was na 10 seconde al weer vertrokken terwijl ik door het huis rende

Mijn laatste was in augustus vorig jaar. Misschien dat ik weer wat van die Mooer Candy Footswitch Toppers koop, wat plectri en eencaperraster. Eerst nog even wat moed verzamelen.

Bedoel je dat iedereen weer lekker besteld bij Bax?
Nee, dat het bedrijf miljoenen euros schuld in het faillissement kan achterlaten, waaronder van klanten, en vervolgens onder dezelfde eigenaar vrolijk opnieuw begint.

Back