M'n beide harde schijven met een uitroepteken?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik zie net m'n beide harde schijven met een uitroepteken, ik heb even een screenprint gemaakt, iemand enig idee wat dit kan zijn?

Attachments

• Schermopname (32).png
    Schermopname (32).png
    575,8 KB · Bekeken: 164
"Een open slot en een geel uitroepteken betekent dat Bitlocker actief is, maar de versleuteling is niet ingeschakeld (de versleutelingssleutel staat in platte tekst op de schijf). Op W11 kun je naar Windows Beveiliging -> Apparaatbeveiliging -> Gegevensversleuteling gaan en Bitlocker uitschakelen."

Bron: Google

Bedankt.
Ja, ik was ondertussen ook gaan zoeken en zag dat dit met Bitlocker te maken had maar het gekke is dat ik dit nog niet eerder had gehad?
Ik denk dat het te maken heeft met het gedoe wat ik van het weekend had ton ik Hybrid 3 installeerde en en tijdens de installatie Ilok vroeg of ik toestemming gaf dat PACE (antipiracy) zou worden geinstalleerd.
Ik wilde dat niet en toen deinstalleerde het programma zich weer, omdat ik toch Hybrid er op wilde heb ik opnieuw het geinstalleerd maar wel met PACE en toen was de ellende compleet want ik kreeg daarna bij de restart een blauw scherm met de melding dat "windows ran into a problem" en tpkd.sys werd vermeld en startte niet op van alles via cmd geprobeerd maar niets hielp.
Uiteindelijk is het opgelost, ik heb van het weekend ook een tip gepost dat forumleden op de manier die ik op KVR vond het kunnen oplossen als het PACE systeem ervoor zorgt dat je pc op slot gaat.
Hier het topic; Handige tip voor ilock problemen op KVR audio

"Een open slot en een geel uitroepteken betekent dat Bitlocker actief is, maar de versleuteling is niet ingeschakeld (de versleutelingssleutel staat in platte tekst op de schijf). Op W11 kun je naar Windows Beveiliging -> Apparaatbeveiliging -> Gegevensversleuteling gaan en Bitlocker uitschakelen."
Ik had ondertussen bitlocker uitgezet en daarna was het gele uitroepteken na een restart op m'n D schijf verdwenen maar is nog wel op m'n C schijf te zien.

Waarom naar Windows wijzen als dit een Bitlocker/crappy third party software dingetje is? Windows zelf plaatst nooit uitroeptekens bij je harde schijven tenzij ze vol zijn, en daar heeft niemand iets op tegen denk ik. :)

Nu kan Windows zelf ook wel wat op het vlak van fouten maken en crappy software hoor, maar laten we die beschuldigingen sparen voor wanneer het werkelijk hun schuld is.

Laatst gewijzigd:
Oh daar was ik niet in mee, ik dacht dat het iets third party was zoals die Western Digital tools. Dat brengt het al een stuk dichter bij huis. :D

Back