Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vond het Aira groen ook lelijk from the start.. maar ik heb maar een oogje dicht geknepen en het toch een kans gegeven.. zelfs video's mee gedaan (die toch bijna niemand kijkt verder).. Ik heb ook nog een witte drummert.. met groene zijkantjes.. Alleen daarom al Aira..Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs de kans had om met die modellen te rommelen (trbij andere maar volgens mij heb ik hem niet eens aangeraakt. Die kleuren.. echt daar haak ik al op af. (Heb uiteraard wel met de echte classic bakken gespeeld) Die ranglijsten doen mij helemaal niks en toen ik zag tijdens m’n bestelling van de Soma pulsar 23 dat ongeveer een millioen mensen zo’n ding hebben heb ik m’n order heb afgezegd. De Korg is idd weird maar dat komt door die ouwe firmware en tsja welke kant ga ik op tis daarom geen sweetspot machine maar het wordt gewoon steeds leuker.
Maar om op de TR-1000 terug te komen. Die komt hier gewoon. 1 wellicht m’n laatste drumbak, 2 herinneringen aan Roland. 3. Puur omdat ze dit doen en geluisterd hebben. (Ga ik nu maar eens positief vanuit)

Je zegt je order af omdat iets (te) populair is maar ranglijsten doen je niks?Die ranglijsten doen mij helemaal niks en toen ik zag tijdens m’n bestelling van de Soma pulsar 23 dat ongeveer een millioen mensen zo’n ding hebben heb ik m’n order heb afgezegd.
Ik heb een TR-6s, die valt nog wel mee als kerstboom. Maar ik heb me ook nooit gestoord aan de Aira look. Maar gebaseerd op het eerste plaatje lijkt die TR-1000 me wel een stuk mooier. Ze lijken een beetje die Gaia II look te volgen, die ik ook wel fraai vond. Hopelijk komt er in deze lijn nog een System-8 opvolger uit ook....Ik vond het groen ook lelijk from the start.. maar ik heb maar een oogje dicht geknepen en het toch een kans gegeven.. zelfs video's mee gedaan die toch bijna niemand kijkt verder.. ook al is het een witte met groene zijkantjes..Die heb ik ook nog steeds..
![]()
Nou ik heb geen moeite om ranglijsten van verkoopsites te negeren. Zoek jij daar je gear op uit?Je zegt je order af omdat iets (te) populair is maar ranglijsten doen je niks?
Bekijk bijlage 3865419
Ik heb ooit een Syntakt erbij gezet, zat deels in hetzelfde spectrum qua Aira kleuren.... en ook de Circuit.. past eigenlijk prima. Maar vooral bijzaak als het vloekt met elkaar, stel dat die CR1000 niet past? En je ineen de anniversary versies van Elektron moet gaan scoren..Ik heb een TR-6s, die valt nog wel mee als kerstboom. Maar ik heb me ook nooit gestoord aan de Aira look. Maar gebaseerd op het eerste plaatje lijkt die TR-1000 me wel een stuk mooier. Ze lijken een beetje die Gaia II look te volgen, die ik ook wel fraai vond. Hopelijk komt er in deze lijn nog een System-8 opvolger uit ook....

Nee, ik haalde ranglijst alleen maar aan om aan te geven dat de TR-8S schijnbaar zelfs na 7 jaar nog steeds commercieel succesvol is, in tegenstelling tot de Drumlogue. En dat ik dus betwijfel dat Roland er veel interesse in heeft.Nou ik heb geen moeite om ranglijsten van verkoopsites te negeren. Zoek jij daar je gear op uit?
Ik zoek gear uit omdat ik interesse heb in de sounds en/of mogelijkheden, wat kan mij het schelen wie er nog meer een heeft?toen ik al die hippe types zag met zo’n pulsar dacht ik la maar..

Het probleem van audio over USB is dat je dan een aggregate device met je andere audio interface(s) moet maken en je daarmee de goeie latency van een high-end interface om zeep helpt. Dus ik heb voorkeur voor analoge outputs in een losse interface, maar dat gaat natuurlijk hard bij een drumcomputer.De trend is juist toch juist meer audio over USB, ik denk dat de doelgroep die alles apart out wilt (hoe tof ook) op een mixert of direct in daw steeds kleiner wordt. En alles nieuw van roland doet toch ook audio over USB? Dan betaal je voor deze unit een behoorlijke meerprijs voor die aparte outs.
Dat de Korg Drumlogue geen commercieel succes is snap ik heel goed,(text niet te lezen, gainstaging studie nodig, kick all over the place) maar dat die groene dingen van Roland lekker breed verkopen nog beterNee, ik haalde ranglijst alleen maar aan om aan te geven dat de TR-8S schijnbaar zelfs na 7 jaar nog steeds commercieel succesvol is, in tegenstelling tot de Drumlogue. En dat ik dus betwijfel dat Roland er veel interesse in heeft.
Ik zoek gear uit omdat ik interesse heb in de sounds en/of mogelijkheden, wat kan mij het schelen wie er nog meer een heeft?

Die heeft geen analoog knopHola.
Waarom nog zo'n dure drumcomputer terwijl het allemaal in een akai mpc zit.
En in cubase 14 ook nog te maken.
Groeten van andreos

Laat ik het zo zeggen.. zal ze idd een worst geweest zijn maar korg heeft wel naar de 808 en 909 gekeken en daar iets aparts mee gedaan..Nee, ik haalde ranglijst alleen maar aan om aan te geven dat de TR-8S schijnbaar zelfs na 7 jaar nog steeds commercieel succesvol is, in tegenstelling tot de Drumlogue. En dat ik dus betwijfel dat Roland er veel interesse in heeft.
Ja je had ook de Soma Utilities bij je Pulsar moeten houden NapIk zoek gear uit omdat ik interesse heb in de sounds en/of mogelijkheden, wat kan mij het schelen wie er nog meer een heeft?

Ik kon er in mijn setup echt heel weinig mee, heb hem ook geen moment gemist. De Pulsar-23 is er wel nog steeds (en zal ook niet snel gaan omdat ik het de fijnste 'noise synth' is die ik ken). Onlangs ook weer een Lyra-8 erbij omdat ik mijn oude misteJa je had ook de Soma Utilities bij je Pulsar moeten houden Nap![]()

Ik heb al jaren een TR-8S. Bevalt nog steeds erg goed. Ben wel stiekem aan het kijken naar een hybride zoals de Perkons. Een mooi voorbeeld van hybride magicIk betwijfel of Roland heel erg jaloers is op een drumbak die zeer lauw is ontvangen, het maar krap 3 jaar heeft volgehouden en na wat prijsverlagingen uiteindelijk onceremonieel is gedumpt.
Ter vergelijking, de TR-8s is inmiddels alweer ruim 7 jaar oud en moet nog steeds zo'n 700eu opbrengen nieuw. En nog altijd #1 best verkochte 'groovebox' bij Thomann:
Bekijk bijlage 3865418
Een miljoen... Dat lijkt me echt heel erg sterk.Die ranglijsten doen mij helemaal niks en toen ik zag tijdens m’n bestelling van de Soma pulsar 23 dat ongeveer een millioen mensen zo’n ding hebben heb ik m’n order afgezegd.
Mooie bak, die Perkons. Wel paar minpuntjes ook, formaat (erg groot), maar 4 sporen/sounds, geen resonante filters en als je niet savet voor je uitschakelt is je werk kwijtIk heb al jaren een TR-8S. Bevalt nog steeds erg goed. Ben wel stiekem aan het kijken naar een hybride zoals de Perkons. Een mooi voorbeeld van hybride magic![]()