Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Kwalijk, ik vond het wel een fijn idee dat ik de mijne nog tegen nieuwprijs zou kunnen verkopen :D
Dat enorme leed valt in het niets bij al die mensen die bijna een jaar moesten wachten.

Hoe dan ook, over 40 jaar heb jij er eentje met een laag serienummer en kun je er misschien wel 100K voor vragen!

Het serienummer is niet eens zo heel laag, ergens in de 700s geloof ik. Wel eerste batch.

Ik vind het een erg mooie bak en gefeliciteerd voor de eigenaren!

Voor mij persoonlijk vind ik het wel heel veel geld voor een drum-bak. Komt natuurlijk ook hoe ik zelf graag werk en dat is voor mij toch vaak samples voor de drums, of de drum vst's van D16 of Kick 3. Dus ik heb ook een andere workflow en daarnaast heb ik gewoon meer dan genoeg :D

Voor mij persoonlijk vind ik het wel heel veel geld voor een drum-bak.

Om heel eerlijk te zijn vond ik dat ook.
Er zijn zowel voor als na de bestelling echt meerdere momenten geweest waarop ik ernstig twijfelde.

Beats en drums hebben in het verleden nooit een hoofdrol gehad in mijn muziek, maar met de komst van een Volca beats veranderde dat.
De Volca ging en de TR-8 kwam om later door een TR-8S te worden vervangen. Met een LM drum en een MPC key erbij deed ik meer met drums en leek een
TR-1000 een soort logisch vervolg.

De stevige prijs is echter wel een drempel, maar wat uiteindelijk de doorslag gaf is dat dit alles bij redelijk de ultieme drumbak is die zo'n beetje alles kan wat ik wens.
Wat ook wel een factor is is dat ik decennia lang slechts heb kunnen kwijlen bij al die fantastische apparaten en ik nu zo'n instrument kan bezitten.

Ik vind het een erg mooie bak en gefeliciteerd voor de eigenaren!

Voor mij persoonlijk vind ik het wel heel veel geld voor een drum-bak. Komt natuurlijk ook hoe ik zelf graag werk en dat is voor mij toch vaak samples voor de drums, of de drum vst's van D16 of Kick 3. Dus ik heb ook een andere workflow en daarnaast heb ik gewoon meer dan genoeg :D
Het is ook veel geld. Maar er zijn/ waren ook meer dan genoeg liefhebbers die dikke knaken overhebben voor een 808 of 909.

Het is ook veel geld. Maar er zijn/ waren ook meer dan genoeg liefhebbers die dikke knaken overhebben voor een 808 of 909.

Vraag en aanbod. En daarnaast speelt bij de OGs ook nog wat mystiek en geschiedenis natuurlijk.

Net mijn r8m aangeslingerd en die kicks pompen ook nog steeds.

Maar hoe dan ook denk ik dat de tr1000 wel iets van een toekomstige classic in zich heeft. En hij heeft ook alles aan boord, dus je bent voor fx ed ook volledig voorzien

Ik vind de TR-1000 niet overpriced voor wat het is, maar je kunt je inderdaad afvragen of je alles wel nodig hebt wat er in zit. Zelf doe ik eigenlijk meer met de Syntakt omdat het karakter me meer aanstaat en de sound engines flexibeler zijn. Paar keer overwogen de TR-1000 weg te doen, maar ik vind hem toch wel erg gaaf nog en ik heb de ruimte en het geld niet per se nodig op dit moment.

Ik hoor ook niet echt verschil tussen ACB en 'echt' analoog, behalve dat de ACB een veel bredere range aan sounds heeft en dus meer klanken produceert die je niet uit de analoge engines haalt. Daarentegen vind ik de overall geluidskwaliteit wel beter dan die van de Aira TRs, maar dat heeft waarschijnlijk meer met de gebruikte componenten/circuits te maken tussen de DAC en de outputs.

Back