Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
Als die TR-1000 echt happy maakt gaan er bij mij 3 Drumlogue’s uit 🤞🏻

En dan gaan ook nog op het toekomstige lijstje Eurorack Perkons voice, Ult module en die van Roger linn er niet komen.

2 Drumlogue’s, Akai rythem wolf, uno drum en dan hopelijk de TR-1000 vind ik helemaal prima.

De afgelopen drie jaar heb ik al meermaals overwogen om een TR-8S te kopen, dus ik ben nu blij dat ik gewacht heb. Ik wacht wel de TR-1000 ook maar even af, want ik begon juist net software-drums steeds meer te waarderen (altijd strakke timing, meer visueel overzicht, veel makkelijker om variatie/bruggetjes in te programmeren) en daarnaast blijven de Tempest, Analog Rytm en AirBase99 ook niet mis.

Laatst gewijzigd:
En dat Boss plugout pedaal ook nog? Of was dat alweer langer terug.
Niet als aanbevolen video voorbij gekomen bij mij. Leuk ding ook.... Maar ik zou wel ff 2 keer nadenken voor ik dit zou kopen..

Zijn er meer die de uiteraard verre maar toch vergelijking zien. Vond deze:

Bekijk bijlage 3865438
Ik dacht er ook meteen aan. hybrid analog/digital drum machine met individuele outs en via software (KorgSDKplugins/Roland ACBplugouts) uitbreidbaar met nieuwe synthesevormen, audio-in, complexe sequencer. Alleen had de Korg wel, zelfs in het begin, een ander prijskaartje.

Niettemin een interessante ontwikkeling bij Roland.

Hoewel ik hoogst waarschijnlijk geen interesse heb ben ik wel benieuwd wat het met de tr8(s) prijzen gaat doen.

Als hij echt 2k wordt, zal het voor de (tweedehands) TR-8S prijzen niet veel doen verwacht ik, die liggen al sinds jaar en dag rond de €500.

Als de TR-8S eruit gaat vanwege de TR-1000 kan ik me zelfs voorstellen dat de waarde enigszins stijgt, maar dat is misschien ook wishfull thinking van een potentiële verkoper. ;)

Als deze echt interessant is, dan gaan er een behoorlijke hoeveelheid TR8S-en uit. Dan moet de prijs wel dalen, want zo werkt de markt van vraag en aanbod nu eenmaal. Of iedereen is bereid lang te wachten op een koper. Mijn ervaring is dat vooral de eerste maanden de prijs tweedehands zal dalen. daarna stabiliseert het weer enigszins. Wat ik mij wel afvraag is of er ooit een soort verzadiging komt. Er is al zoveel in omloop en er komt steeds meer gear bij.

Back