Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haal je nu ook meer uit je FATSO?Geluid zelf verschil als tussen haver “melk” en verse volle melk![]()
Er is een modus waarbij de generators niet hard aan elkaar zitten gesynced om de totale latency te verlagen. Als je dan kicks layert etc. krijg je verschillen per tel."layered gens klinkt niet is veels te jittery" ?
Heb ik er nog niet achter gehad, gaan we testenHaal je nu ook meer uit je FATSO?
Het wordt een zooitje als de administratie niet klopt dus ik snap het wel.Er is een nieuwe firmwareversie (1.21), maar schijnbaar net als bij 1.16 alleen een 'administratieve' aanpassing van het versienummer zonder gewijzigde functies of fixes als ik de patch notes mag geloven.
Toch vreemd. Waarom hou je zoiets niet gewoon intern?Het wordt een zooitje als de administratie niet klopt dus ik snap het wel.
Helpt het om de track setting “keep latency” uit te zetten?Hi mannen,
Sinds een week ben ik ook eigenaar van een mooie TR-1000. Ik ben hem nu aan het integreren in mijn Ableton Live-setup, maar loop tegen een vreemd timingprobleem aan.
Ik stuur vanuit Ableton via een External Instrument MIDI-noten naar de TR-1000. De audio van de TR gaat vervolgens analoog mijn Ferrofish Pulse 16 in en via ADAT naar mijn RME Fireface UFX III, waarna ik hem in Ableton op een aparte audiotrack opneem.
Het vreemde: de opgenomen audio-transient van de TR-1000 verschijnt consequent vóór de bijbehorende MIDI-noot op de Ableton-timeline. Het gaat niet om een paar samples; de afwijking is duidelijk zichtbaar en lijkt bovendien redelijk constant.
Ik heb uitgesloten dat de interne sequencer/pattern van de TR meespeelt: als ik de MIDI-noten in Ableton verwijder/uitzet, triggert de TR ook niets. De TR wordt dus daadwerkelijk door de MIDI-noten uit Ableton getriggerd.
Tot nu toe getest:
Wat ik niet begrijp: normaal verwacht je bij externe hardware juist dat de terugkomende audio iets ná de uitgestuurde MIDI verschijnt. Bij mij wordt de opgenomen audio juist vóór de MIDI-noot weergegeven.
- Ableton Delay Compensation: aan
- Driver Error Compensation: 0 ms
- External Instrument Hardware Latency: 0 ms
- MIDI Clock Sync Delay: 0 ms (ook andere waarden getest)
- Warp/Auto-Warp: uit
- Audio monitoring in Ableton: uit, dus geen dubbele monitoring
- TR-1000 Tempo Sync: USB
- Buffer: 128 samples / 48 kHz
Heeft iemand de TR-1000 op een vergelijkbare manier met Ableton geïntegreerd en dit ook gezien? En zo ja: waar corrigeren jullie dit — in External Instrument Hardware Latency, MIDI Clock Sync Delay, ergens in de TR-1000 zelf, of elders in Ableton?
Ik wil hem uiteindelijk zo instellen dat MIDI en opgenomen audio structureel sample-/milliseconde-nauwkeurig op elkaar aansluiten. Dank voor het lezen :-)