Waardeloze Music Store 'service'

Nap

Nieuwkomer
Aangezien we graag zeuren hier, heb ik er ook eentje. Maar deze keer niet over Bax, Volt of Meibergen, maar de bekende muziekgrootgrutter uit Keulen genaamd Music Store Professional.

Op 11 februari bestelde ik een 3rd Wave Desktop B-stockje, die op 13 februari keurig bezorgd werd.
Deze beviel me toch niet zo goed als ik gehoopt had, dus voor de 2 weken zichttermijn om waren (op b-stock geldt kortere periode dan op andere artikelen, gelukkig dat ik de algemene voorwaarden had gecheckt want het was niet direct zichtbaar) retour aangevraagd. Deze werd geaccepteerd en ik ontving het label, zodat deze vrijdag 27 februari naar het postkantoor kon.
Volgens de tracking is het pakket op vrijdag 6 maart afgeleverd bij Music Store in Keulen.

Sindsdien... Niets. Geen terugbetaling. Geen bevestiging van ontvangst. Helemaal niets. Na een aantal dagen besloot ik er eens een mailtje aan te wagen met de vraag om een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer het geld terug overgemaakt zou worden. Geen antwoord. Paar dagen later nog eens geprobeerd. Geen antwoord. Een week later maar eens gebeld. Een niet erg energieke medewerker gaf aan dat er de dag tevoren een aantekening was gemaakt dat het pakket gezocht moest worden want het was wel afgeleverd door DHL maar zat niet in 'het systeem'. Ik zou hier meer van horen. Niets. Klacht ingediend via het formulier op de site, in de hoop dat deze in een andere bak terecht zou komen en misschien voor opvolging zou zorgen. Niets. Vandaag, weer een week later, gebeld. Krijg wederom iemand aan de lijn die mompelt en weinig oplossend vermogen lijkt te hebben. Een collega die meer zou kunnen betekenen is in gesprek. Na wat dingen over en weer zou ik teruggebeld worden. Niets. Later op de middag nog eens proberen te bellen, maar ineens sprak niemand meer Engels en werd tijdens het doorschakelen de verbinding 'spontaan' verbroken. Verder kan ik nog toevoegen dat al mijn communicatie beleefd, zakelijk en correct is geweest, geen scheldpartijen of andere ongein. Het gaat ook nog eens om een kleine 3500eu, dus geen wisselgeld.

Nog een saillant detail: sinds gisteren of vandaag staat er een 3rd Wave Desktop B-stock te koop voor exact dezelfde prijs als de mijne. Wel heel toevallig?

Inmiddels dus bijna een maand verder van het moment dat ik het pakket af heb gegeven, en dik 2 en een halve week dat het in Keulen ligt met 0 reacties van hun kant. Inmiddels heb ik advies gevraagd bij mijn credit card maatschappij en zij zeggen dat ik een chargeback aan kan vragen, maar liever doe ik het gewoon direct via Music Store. Ik vind dit wel bijzonder, want ik ben er al 20 jaar klant en heb nog nooit zoiets meegemaakt daar (maar ook nooit eerder retouren gehad). Nog tips buiten wat ik al heb gedaan/nog kan doen via credit card?

Laatst gewijzigd:
Blijven proberen en hopen dat het op een klachtenafdeling terecht komt waar iemand wel de moeite neemt het te begrijpen. Lastige is dat jij de bewijslast (en het risico) draagt dat het product is ontvangen door Music Store. Je kan als het verder niet werkt ook kijken off ECC je verder kan helpen: Gratis juridische hulp - ECC Nederland

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb bewijs dat DHL het pakket daar heeft afgeleverd. Het probleem is dat niemand nergens op reageert.

Ik zou gaan vr de chargeback via de creditcard.

Legitiem dat je hierover wil "zeuren".

Ik denk eigenlijk dat het wel goed komt, inderdaad als het probleem daar op het juiste bureau komt te liggen. Kan me niet voorstellen dat het uit onwil is, eerder desinteresse van de personen waar je mee te maken hebt gehad, wellicht onbekendheid met de procedure als een artikel wel is aangekomen, maar het staat niet "in het systeem", etc.

Om de boel vlot te trekken zou je wellicht een aangetekende brief kunnen sturen aan de directie, met een duidelijk beschrijving van het probleem. Kan zijn dat het probleem dan snel op het juiste bureau neerdaalt.

Het probleem is dat niemand nergens op reageert.
Nergens op reageren hoeft niet altijd een probleem te zijn ;)

Succes ermee. Ik had dit vroeger wel eens met Bax, maar dan kwam het even later toch goed na veel energie erin stoppen.

Onlangs overigens iets geretourneerd bij Music Store, maar ze maken dit met opzet onaantrekkelijk heb ik het idee: kortere termijn, tweemaal formulier invullen, etc. Ben inmiddels weer terug bij Thomann, omdat alles daar beter is behalve de levertijd die typisch een dag langer is.

Ik zou gaan vr de chargeback via de creditcard.
Ja, dat is inderdaad het laatste middel, maar dat gebruik ik liever pas als het langs andere wegen echt niet lijkt te gaan lukken. Heb liever niet teveel aantekeningen bij de banken.
Om de boel vlot te trekken zou je wellicht een aangetekende brief kunnen sturen aan de directie, met een duidelijk beschrijving van het probleem. Kan zijn dat het probleem dan snel op het juiste bureau neerdaalt.
Dit heb ik inderdaad ook overwogen, heb inmiddels ook de naam van de baas achterhaald. Misschien doe ik dit wel als ik niet binnen 1-2 dagen een toezegging heb.

Onlangs overigens iets geretourneerd bij Music Store, maar ze maken dit met opzet onaantrekkelijk heb ik het idee: kortere termijn, tweemaal formulier invullen, etc. Ben inmiddels weer terug bij Thomann, omdat alles daar beter is behalve de levertijd die typisch een dag langer is.
Ik vind dit wel erg tegenvallen ook. De kans dat ik ooit nog iets bij Music Store zal bestellen is een stuk kleiner geworden zo.

Mijn ervaringen met Music Store zijn ook niet positief.

Kortingscode niet geaccepteerd:

Ik laat me wel eens verleiden door hun korting van 8%. Zo ook laatst. De voorwaarden in de mail: alleen geldig bij besteding in de webshop met een minimum van €100.

Ik bestel onlangs een Yamaha MODX M7 en krijg bij het invoeren van de kortingscode een “i” te zien. Daarop klikken leverde een lijstje artikelnummers op die uitgesloten waren van de actie. Na opsporen van de nummers bleek de MODX daar ook bij te horen.

Ik dacht: ik ga het netjes doen en bel de helpdesk. Ik kreeg warempel iemand aan de lijn en die zei: als je kiest voor bankbetaling en je krijgt vervolgens een orderbevestiging met 8% korting dan is het goed. En zo liep het ook.

Enkele dagen later krijg ik een mail dat de korting niet geldig is en wat ik wil doen. Ik kreeg via de mail weinig respons en heb gebeld, kreeg een Nederlands sprekend persoon aan de lijn. Ik heb de order ongedaan gemaakt en het duurde vervolgens nog een week voordat het bedrag teruggestort werd.

Reparatie Behringer UB-Xa.

Een half jaartje geleden gekocht met 8% korting. Na enige tijd bemerkte ik het beruchte plop / thumping probleem. Ik heb overleg gehad met Musictribe (dmv een video waarin ik het probleem demonstreerde) en kreeg als reactie dat dit een fout was en dat ik me moest melden bij Musicstore omdat ik hem daar gekocht had. Ik heb me daar gemeld en de synth teruggestuurd inclusief een geprinte toelichting in de doos, inclusief case-nummer van Musictribe, plus in de mail de video en de verklaring van Musictribe. Ik kreeg een melding van retour-ontvangst van de synth, november 2025. Toen werd het maanden stil en besloot ik te bellen en te mailen.

Na enkele weken geen reactie kreeg ik de melding dat ze geen probleem konden vinden en de synth naar me terug wilden sturen. Ze hadden de geprinte brief niet gelezen en mijn mail met video niet bekeken. Dus nogmaals alles gemaild, nu weer een maand geleden en het is weer een maand stil.

Mijn synth staat daar nu al 4 maanden ter reparatie. Ik had me binnen de 30-dagen bedenktijd gemeld met dit probleem (per mail) en aangegeven dat ik ervan uit ga dat het opgelost gaat worden. Zo niet, dan wil ik deze synth niet. Nooit een reactie op deze mail gekregen.

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, ik ga ze maar weer eens mailen, het is weer te lang stil…

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Op het eerste gezicht is het een soort Thomann met vergelijkbaar aanbod, dezelfde prijzen, een lelijkere website en snellere verzending. Maar qua service niet echt vergelijkbaar voor zover ik het kan overzien.

Naar om te horen Nap ! Dat voelt niet lekker met zo'n bedrag idd.

Mijn ervaringen met musicstore zijn ok, Thomann is idd sneller (met service) en iets vriendelijker.
Ik ben van plan later dit jaar 3700 euro bij Musicstore neer te kwakken, omdat Thomann geen dealer is van dat merk.
Dus ik ben zeer benieuwd hoe deze soaps zich verder afwikkelen, hou ons op de hoogte !

Vervelend dit soort situaties. Heb het ook onlangs met Amazon gehad, uiteindelijk kwam het goed maar gaat frustratie en geduld aan vooraf.
Mijn ervaring met Music Store is ook positief, maar zoals zo vaak merk je pas hoe de service is als het een keer misgaat.

Heel snel via CC terugboeken, en anders gezellig dagje keulen met het gezin, en knuppel :/

Klote Nap. Langsgaan lijkt ook nog een optie.
Kan je gelijk boodschappen en iets goedkoper tanken dan in Nederland!
Deze oorlog van Iran en amerika en Israël gaat er niet beter op worden!

aangeven dat je bij verdere "geen reactie" melding gaat maken bij de politie (en 3500,- is een bedrag waarbij de politie waarschijnlijk wel wat gaan doen) wil ook nog wel eens e.e.a. in beweging brengen...

Mij lukte het met meermaals bellen en mailen ook niet om contact te krijgen met Musicstore over een bestelling die niet was geleverd. Uiteindelijk heb ik er een ticket van gemaakt bij Paypal en kreeg ik binnen twee dagen het geld terug zonder verder bericht. Liever had ik het met een medewerker van de winkel opgelost, maar geduld raakt een keer op.

Back