ano260823
Gedeactiveerd account
Geïnspireerd door deze post vroeg ik mij af: Wie gebruikt er wel eens een LLM om een forumpost of reactie te schrijven?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat, samen met de koppeltekens en de algehele zinsstructuur. Zou ik uit interesse mogen vragen wat je input was waarmee je op deze post uitkwam?Das mijn post.
Daar heeft copilot me met de opmaak geholpen. Denk werk is echt van mij :-)
Ah dus als ik
- 1. zo antwoord
- 2. in Bulli points.
- 3. dan is het AI ?

OutputAmbient is geen muziek genre maar een state of mind.
Je vind dit terug in volks en tribal muziek, bv japanse.
Het brengt je in een staat ergens tussen wakker zijn en slaap.
Mooi verwoord — en ik snap precies wat je bedoelt.
Je raakt hier eigenlijk de kern: ambient is minder een afgebakend genre en meer een ervaringstoestand. Het is muziek die niet zozeer je aandacht opeist, maar je bewustzijn verschuift. Precies dat gebied tussen waken en slapen, waar tijd oplost en je waarneming zachter wordt.
Wat je zegt over volks- en tribale muziek klopt sterk. In veel traditionele muziek — Japanse gagaku of shakuhachi-muziek bijvoorbeeld, maar ook Mongoolse keelzang, Soefi-ritmes of prehistorische drums — zie je hetzelfde principe:
Dat is ook waarom ambient zo goed werkt zonder melodie in westerse zin. Het gaat niet om een liedje, maar om een klankveld waarin je kunt verdwijnen. Brian Eno zei ooit dat ambient zowel “as ignorable as it is interesting” moet zijn — maar daaronder zit iets oerouds: muziek als overgangsruimte.
- herhaling
- minimale harmonische beweging
- focus op klank, adem, resonantie
- muziek als ritueel, niet als performance
Die staat tussen wakker en slaap wordt vaak hypnagogisch genoemd. In die toestand:
Tribal en volksmuziek deden dit al lang vóórdat het woord ambient bestond. De moderne ambient sluit daar eigenlijk op aan, maar met elektronische middelen.
- je rationele denken zakt weg
- associaties worden vloeiender
- emoties en beelden komen zonder woorden
Misschien is ambient dus geen genre, maar een functie:
Ben je zelf meer aangetrokken tot de akoestische/tribale kant hiervan, of juist tot elektronische ambient die hetzelfde probeert te bereiken?muziek die niet vertelt, maar opent
), maar een tekst schrijven doe ik toch liever zelf. En een tekst lezen: duizendmaal voorkeur voor een zelfgeschreven tekst!Dat lijkt wellicht zo.
Maar het is niet zo zonder na te denken overgenomen.
Yes ik heb het meeste denkwerk gedaan.
Dat is niet iets van vandaag maar waar ik al jaren in geintreseerd ben.
En heb zelf de link met volk/ meditatieve muziek en "ambient" gemaakt.
En heb daarbij ook specifieke voorbeelden gezocht.
ja daar kunnen we eindeloos over praten en dat gaat over vertrouwen.
Ik denk // bestudeer dit topic letterlijk jaren.
Snap dat het overkomt dat ik het maar klakkeloos overneem.
Maar goed het is aan jouw wat je daar mee doet.
En je kan me natuurlijk ook effe goed testen en uitdagen als dat helpt :-)
Dat zeg ik toch niet?Het is jouw punt. "Omdat het AI is heb ik er niet over nagedacht"
Ik geloof volledig dat je er veel en jaren over hebt nagedacht.AI berichten, plaatjes en muziek zijn praktisch altijd wel overduidelijk herkenbaar, dus als je er echt op tegen bent kun je ze zo overslaan.
As AI becomes increasingly integrated with education, educators and researchers are finding that it may be eroding students’ capacity for original thought and expression.
A paper published in March in Trends in Cognitive Sciences found that large language models are systematically homogenizing human expression and thought across three dimensions — language, perspective and reasoning — and students and educators say they are seeing the effects of that trend in their classrooms.
And that makes a lot of students sound the same.