Phontaq
+---O---+
Heel mooi gemaakt! In het verleden ben ik jarenlang met landschapsfotografie bezig geweest, dus ik besef hoe lastig het is om dit fenomeen op een mooie en originele manier vast te leggen. Dus ik kan mij voorstellen dat je er de nodige voorbereidingen voor hebt moeten treffen, ook qua volgsysteem enzo. Een eclips in NL is zeldzaam, maar puur visueel vind ik het persoonlijk minder spectaculair dan een vochtige kleurrijke wolkenlucht.Ik denk dat je verwachtingen van een gedeeltelijke eclips niet reëel waren.
Ik heb vaker voorbij zien komen dat mensen het idee hebben dat een bijna totale verduistering een vergelijkbaar effect heeft als een totale, maar het is wat dat betreft echt alles of niets.
Dat gezegd hebbende vond ik persoonlijk het hele gebeuren wél indrukwekkend.
Het werd weliswaar niet donker, maar er was wel een 'vreemde' lichtval met typische schaduwen.
Natuurlijk is het ook gehyped in de media zoals alles gehyped tegenwoordig wordt.
Denk alleen al aan de wolfmaan, blauwe maan, supermaan etc. om even in hetzelfde thema te blijven.
Blijkbaar wordt alles leuker van een hype.
Ik vind het allemaal niet zo nodig en een niet zelden trekt het ook weer een andere groep mensen die de hype aangrijpen om hun wappieboodschap onder de aandacht te brengen.
Mocht het je geruststellen: mijn voorbereidingen voor deze eclips begonnen ruim tien jaar geleden al voordat er ook maar iets gehyped was, maar laat ik tot slot toch mijn steentje bijdragen.
Bekijk bijlage 3875722
En deze is ook inzetbaar als creatieve loading indicator.