WAARSCHUWING!!! niet lezen als je een winnaar bent die niet gelooft dat onheil bestaat en denkt dat alles af te dwingen is!
Oprechte excuses, maar ik moet dit zeggen. Ik ben namelijk verre van de enige, zie de wachtlijsten in de GGZ. Ik ben wel een van de weinige die het durft te zeggen.
Zeggen dat ik hulp moet zoeken is heel lief bedoeld, maar de realiteit is dat die hulp volkomen ontoereikend is. Zie de wachtlijsten in de GGZ. Ik sta al jaren op zo'n wachtlijst.
Skip dit als je van mening bent dat ik een zielige aandachtstrekker ben.
|
|
|
|
|
|
|
En ja, als je ontdekt wilt worden moet je wel zorgen dat je zichtbaar bent, zodat mensen weten dat je bestaat en geloven dat je hen iets te bieden hebt. Of het nou een sollicitatiegesprek, eerste date of auditie is, jezelf verkopen is vrijwel onvermijdelijk als je verder wilt komen met dingen.
Dat bedoel ik.
Als je daar een hekel aan hebt kun je iemand in de arm nemen die het voor je doet. Maar ja, dan moet je jezelf daar ook eerst aan verkopen, dus zo blijf je bezig.
Ook dit is mijn dagelijkse keiharde realiteit.
De onzichtbare, onbegrepen en getormenteerde kunstenaar uithangen is in die zin ook wel een beetje de weg van de minste weerstand, want het is 100% risicoloos en je hebt altijd gelijk.
Ik snap wat je zegt, maar dit zijn de woorden van iemand die niet in mijn situatie zit. Vanuit de zijlijn is het verschrikkelijk gemakkelijk om dit te veroordelen want daarmee heb je ook altijd gelijk. Je gaat voorbij aan mijn probleem, trekt het naar het filosofische en maakt mij monddood. Als dat je bedoeling is, dan hoor ik je en heb maar één weg te gaan: weglopen, stoppen te bestaan. Snap je dat dat de enige plek is waar een getormerteerd iemand naartoe kan? Getormenteerdheid "hang je niet uit", het betekent letterlijk dat je erg veel pijn hebt, en die pijn is toegebracht. Dat is realiteit, niet is dat je verzint. Newsflash: ellende bestaat, de wereld is geen paradijs. Beweren dat ellende iets is dat je over jezelf afroept is de gemakzuchtige houding van iemand die het geluk heeft gehad dat totale ellende en onrechtvaardige voortdurende botte pech tot nu toe achterwege is gebleven. Of zich zodanig hanteerbaar heeft gepresenteerd dat het overwonnen is. Het woord winnaar bestaat alleen maar omdat het woord verliezer ook bestaat. Maar die verliezers hebben geen stem.
Goed, het is niet aan jullie om hier iets aan te doen. Maar het is ook niet aan jullie te ontkennen dat het bestaat, en daarom deze tekst. Ik weet dat dat doodeng is: je weet dat het iedereen kan overkomen en het ontkennen en verzwijgen is gemakkelijker. Mensen die dit soort dingen zeggen kun je vrij gemakkelijk overwinnen, ze zijn namelijk zwak, maar het is symptoombestrijding. Om het even bij wijze van voorbeeld in het extreem absurd heftige te trekken: er waren mensen joods in de tweede wereldoorlog. Daar wil ik mijn situatie ab-so-luut niet mee vergelijken, maar het geeft wel aan dat al jullie woorden hierboven over gemakzucht en "iets uithangen" écht gebakken lucht zijn. Ik hoop dat het jullie allamaal bespaard blijft, maar ik zou willen dat er iets meer inlevingsvermogen bestond.
Terug naar iets discussieerbaars: het is erg onhip om te vertellen dat het niet goed gaat met je, en die onhipheid is een maatschappelijke ziekte. Een klager is zwak en gemakzuchtig, en er is geen plaats voor zwak in de maatschappij. Alleen winnaars mogen bestaan. In vroegere tijden waren mensen als ik allang dood geweest, dat realiseer ik me en waarschijnlijk zou het ook het beste zijn. Nee, dit is geen zielige aandachtstrekkerij, dit bestaat gewoon, alleen rust er een gigantisch taboe op.
Inmiddels wordt dit gezegd:
De subsidiepotjes moeten wel leeg, natuurlijk.
www.fondswervingonline.nl
En dat zal ik als puur overlevingsmechanisme moeten negeren, want:
Ik denk dat je jezelf ook daar zult moeten verkopen om uit de ruif mee te mogen eten
dit is 100% waar. Subsidies gaan voor vrijwel 100% naar mensen die goed zijn in subsidie krijgen.
Hopelijk hebben jullie in het gelukkige leven dat ik jullie oprecht toewens nooit iets aan het inkijkje dat ik jullie hier bied. Ik neem me opnieuw voor niet meer te reageren hierop. Ik zie dat ik niet de enige ben in de situatie waarin ik me bevind en het leek me een podium, om eens een ander geluid te laten horen. Een geluid uit de afgrond. Ik kan jullie niet dwingen er naar te luisteren en dat wil ik ook niet. Het wrange zit erin dat jullie het pas zullen begrijpen als je zelf op de bodem ligt.
Voor degene die dit heeft gelezen: dank!. Voor degene die zich de waarschuwing bovenaan had moeten aantrekken: ik had gewaarschuwd.
Dit is de stem van velen die niet gehoord worden. Het hoort niet thuis op een synthforum. Maar helaas hoort het niet thuis in de maatschappij. Dat is het probleem net.