Analoog hype voorbij?

.. Al kreeg ik geld toe :D

Bacterie verzamelplaats numero uno.. blegh :W

ontopic: Ik denk niet dat je kunt spreken van 1 hype op analoog gebied maar steeds vlagen van bepaalde gewildheid van bepaalde instrumenten. Gepraat op forums helpen al snel een hype de wereld in, maar verdwijnt ook net zo snel is mijn idee..

Analoog? Ja graag! Want naast het oor wil ook het oog wat....

Ik mag graag kijken naar een Juno 60, Polysix, OB8 of CS70M. Houten paneeltjes en zo.... De 808 en Prodigy zijn ook een lust voor mijn oog. Al is het uit sentiment. Vroeger alleen uit de folders en muziekwinkels, nu blinkend in mijn muziekhok. Ik ben gelukkig, ... ook met mijn rompler JV1080. Ziet er niet uit in vergelijking met mijn analoge spul, maar wat een mooie dingen haal ik daar nog steeds uit!

Het leven is mooi!

RFB

Origineel geplaatst door turtel
zelfs oude toetseborden zijn al vintage , net als analoog , als je hem niet hebt weet je niet wat je mist

http://www.vintagegear.nl/

:P

Geloof me, de hype is er niet voor niets!

Maar er zijn genoeg oude toetsenborden die die IBM's benaderen hoor, ik zit hier op een oude Dell te rammelen van een kilo of twee.

Sinds de komst van de andromeda, Reason, Rebirth en de VST's wordt al gesproken over het goedkoop worden van vintage.

Dit is nog nooit gebeurt, en gezien de steeds groter wordende vraag gaat dit ook niet gebeuren.
Er zijn 2000 Jupiter 8's in de wereld en er komen nooit nieuwe bij, sterker, ze overlijden gestaag....
Er zijn op deze grote wereld altijd mensen te vinden die een van die Juup's wil hebben, en tegen elke prijs.

Software als de Arturia Jupiter 8V wakkert de honger naar "the real thing" alleen maar aan, ze gaan duurder worden omdat mensen die anders niet eens aan zo'n ding zouden denken lekker gemaakt worden met iets waarvan ze ook weten dat de software "het net niet" is, en dus massaal zo'n ding in het echt gaan zoeken.

Wie investeert in vintage wordt op een gegeven moment vanzelf rijk.

Alles wat ik nu heb is op dit moment duurder dan toen ik het kocht..... vooral die JP8... gekocht voor 1250 Euro en nu....
En de memorymoog, gekocht defect voor 1000 Euro, nu.........

:maffia:

verschil tussen analoog en digitaal wordt steeds groter inplaats van kleiner , cleane sound , zelfs moderne analoogies lijken wel softsynths . :bekdicht:

Origineel geplaatst door cybermax

Wie investeert in vintage wordt op een gegeven moment vanzelf rijk.

Is dat ironie?

Voor de investeerders in analoge synths:

'k Heb nog een novation SuperBassStation te koop.
Novation's laatste analoge synth voordat ze de VA kant uit gingen.

Diverse Glide modi waardoor hij als een TB303 kan glijen ;). Verder maakt ie ook andere leuke sounds.

Dit is geen verkooppraatje maar een investeringstip ;)

-C-

je wilt er wel graag vanaf he? ;)

zet hem gewoon in de kast over 10 jaar is hij zijn gewicht in goud waard!

Origineel geplaatst door C738
Voor de investeerders in analoge synths:

'k Heb nog een novation SuperBassStation te koop.
Novation's laatste analoge synth voordat ze de VA kant uit gingen.

Diverse Glide modi waardoor hij als een TB303 kan glijen ;). Verder maakt ie ook andere leuke sounds.

Dit is geen verkooppraatje maar een investeringstip ;)

-C-

Da's wel een vet ding hoor. Ik herken die bass sound in Orbital's "Know Where To Run".

Origineel geplaatst door cybermax
Software als de Arturia Jupiter 8V wakkert de honger naar "the real thing" alleen maar aan, ze gaan duurder worden omdat mensen die anders niet eens aan zo'n ding zouden denken lekker gemaakt worden met iets waarvan ze ook weten dat de software "het net niet" is, en dus massaal zo'n ding in het echt gaan zoeken.

:maffia:

idd,wat er ook gebeurt is dat steeds jongere mensen die nooit deze toestellen gekend hebben in contact worden gebracht dankzij deze soft emulaties,deze hebben de evolutie van de 2dehands prijzen niet meegemaakt en vinden het dood normaal als ze een jp8 aan 2500 te koop zien staan.

Wat deze toestellen dan ook makkelijker verkoopbaar maakt aan deze (voor ons oudere mensen) duurdere prijs.

Origineel geplaatst door turtel
verschil tussen analoog en digitaal wordt steeds groter inplaats van kleiner , cleane sound , zelfs moderne analoogies lijken wel softsynths . :bekdicht:

idd,der is al een groot verschil tussen vintage synths uit de jaren '70 vergeleken met deze uit '80 (vooral sinds de CEM chips gebruikt werden of andere hybryde IC's(jp-8,mks/jx serie,juno106 bvb..) laat staan een '80s analog vergeleken met een '90s of erger nog '2000 !!!:r

ZOMG, krijgen we dat weer. Van die oud analog> nieuw analog opmerkingen.
Die zijn zoooooooo 2006.

heb gisteren nog een little phatty laten gaan voor 732 euro. dan toch liever een source voor iets meer, die ook gewoon lekker vintage na 2 weken kapot gaat. ach, het is een hobby hè.

Ik heb zoiezo geen echt grote duure analoge bakken maar wel wat goetkoper analoog vintage spul. Maar heb ook een Spectral Audio Neptune en die is uit 1996 geloof ik maar die scheurt echt als de tering, klinkt echt veele maale vetter dan elke softsynth die ik tot nu toe heb uitgeprobeert. Dus wat mijn betreft worden er nog steets vette analoge synths gebouwt kijk bijvoorbeeld ook is naar het macbeth spul en de modulairs die tegenwoordig worden gemaakt volgens mij allemaal erg vet(hoewel ik vele nooit gehoort heb).

Wel is 1 ding zeker vintage spul heeft een bepaalde meer waarde die ik moeilijk kan omschrijven het geeft een bepaalt gevoel wat ik bij moderne spullen niet echt heb. Maar ik denk dat dat met andere dingen te maken heb dan het geluid. Ik zou ook eigenlijk veel liever een Source hebben dan een Little Phaty. :mega:

oud analoog heeft gewoon meer ruis op de output dan nieuw analoog.

zet dus een willekeurig behringer apparaat achter een nieuwe analoog en voila, klinkt werkelijk oud:D

Back