[track] Expulsion

ThndR

Stamgast
Hey! :)

Jaha, mn eerste track is amper af en een nieuwe is al klaar :D

Hier heb ik eigenlijk alles ingestopt wat ik nu met FruityLoops kan.
Ik heb alle sounds zelfgemaakt, op een enkele getweakte preset na.
Het genre moeten jullie er zelf maar bij verzinnen ;) Mijn bedoeling was om richting trance te gaan maar ik weet niet of dat helemaal gelukt is ;)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)

Klik op onderstaande link en download Expulsion.
Expulsion

Vet hoor! :okdan:

Goede geluiden, valt mooi samen, goede melodie, leuke lijnen door elkaar: goed bezig, zou ik zeggen!

Een paar puntjes: ik had al drums op 0:41; het duurt voor mijn gevoel iets te lang nu. De drums zijn ook vrij traag door de opbouw. In het begin is dat goed, maar misschien kun je het later wat meer opvoeren (vaker die clap) om de track echt op gang te laten komen. Ik vind 'm ook vrij lang en de opbouw is met niet helemaal duidelijk. Misschien wat inkorten en schematischer opbouwen? Oh ja, de hihats: die zijn nogal overheersend; als ze eenmaal opgevallen zijn vormen ze een soort continue ruis; iets zachter dus, denk ik.

:okdan:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Vet hoor! :okdan:

Goede geluiden, valt mooi samen, goede melodie, leuke lijnen door elkaar: goed bezig, zou ik zeggen!
Dank u zeer! :)

Een paar puntjes: ik had al drums op 0:41; het duurt voor mijn gevoel iets te lang nu. De drums zijn ook vrij traag door de opbouw. In het begin is dat goed, maar misschien kun je het later wat meer opvoeren (vaker die clap) om de track echt op gang te laten komen. Ik vind 'm ook vrij lang en de opbouw is met niet helemaal duidelijk. Misschien wat inkorten en schematischer opbouwen? Oh ja, de hihats: die zijn nogal overheersend; als ze eenmaal opgevallen zijn vormen ze een soort continue ruis; iets zachter dus, denk ik.

:okdan:
Ok, die drums variatie zit wat in..... :)

Nah, dat ie vrij lang is..... Ik weet et niet..... Echt wat erin moet zit er nu in en het valt echt moeilijk in te korten nog. Ik vind hem zelf ook best lang maar ik heb zelf niet het idee van goh, nu mag ie tog wel stoppen ;)
Naar die hihats zal ik ff kijken! :)

Bedankt voor de tips! :okdan:

Origineel geplaatst door spriet2000
kan het niet een directe link zijn???
Ik gebruik nu deze host omdat ik geen betere zo kan vinde... Maar je mag niet direct linken, wel jammer, maar het moet maar ;)

Heeft wel wat weg van een tracker muziekje.
Dan mis ik wel zo'n mooie square achtige lead met een glide die een tegenmelodie speelt.
De drums mogen wel wat steviger btw. De melodie of wat meer galm of een delay met wat afwisseling.
Leuke track.

Hoi:)

zoals ik al had gezegd, vind ik dit nummer al veel volwassener klinken dan je eerste nummer. :okdan:

Mijn commentaar blijft een beetje hetzelfde:

ik vind dat je te lang doorzaagd met de supersaw:D Nog steeds te weinig afwisseling:)

Met dezelfde dingen die je al hebt zou ik in de playlist een iets andere compositie maken. maar dat is persoonlijk/
Ook een aantal tweaks in je plugin en mix kunnen je nummer nog stukken krachtiger maken.

Maar dit is allemaal onde noemer van, oefening maakt de meester!

Sterke punten:
samenspel van meerdere melodie lijnen.

zwakke punten:
rimte

ben beniuewd naar de volgende:)

greetz Unic

Hoi :doei:

Een goeie kameraad maakte me attent op jouw creaties :eureka:

Laat me vooreerst even duidelijk stellen dat dit niet zo onmiddellijk m'n genre is ;)

Je hebt duidelijk veel tijd in je geluiden gestoken ... zeer goed gedaan. Je hebt niet voor de steeds weerkerende supersaw gekozen, maar voor een op blokgolf basseerd geluid ... mooi zo. De hihats staan inderdaad iets te hard, maar het geluid op zich vind ik wel nice and crispy. Alleen de handclaps slaan wat tegen naar m'n zin.

Het is al door anderen gezegd, maar het nummer bevat inderdaad wat te weinig variatie om het vijf minuten intressant te houden. Je laat af en toe wel eens drum wegvallen of gooit er kleine bruggetjes tussendoor, maar het blijft te zeer binnen dezelfde stijl (ook al zijn je sequences lekker door mekaar verweven :okdan: ). Je zou bv een stukje kunnen inlassen met enkel akkoorden (komt zo dikwijls in trance voor), of waarom ook niet eens toms gebruiken om de drums wat meer af te wisselen, of op sommige stukken bv wat ride cymbals laten mee'rijden'.

Desalniettemin vindt ik het best knap wat je presteert in FL. Dit bewijst voor mij nog maar eens dat een discussie hardware of software helemaal niet ter zake is ... het is tenslotte het mannetje wat het hem moet doen ...

...
en dat doe je ZEER GOED /!\

Doe zo voort :okdan:

Origineel geplaatst door Unic
het is eigenlijk wel weer tijd voor een nieuwe Danny thread. met natuurlijk de toevoeging van een nieuwe track...

ploink ploink....8o)

Misschien dat er binnenkort wel een nieuwe track te horen zal zijn. Volgend weekend kan mijn maatje misschien een mp3 maken van de laatste creatie die ik met de uitbreidingen van de installatie gemaakt heb.

(Tjeezes ... begin ik hier al een minifanclub te krijgen :D ;) )

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Hoi :doei:
Een goeie kameraad maakte me attent op jouw creaties :eureka:
Ooooohh ik ben bekend :o: ;)
Je hebt duidelijk veel tijd in je geluiden gestoken ... zeer goed gedaan. Je hebt niet voor de steeds weerkerende supersaw gekozen, maar voor een op blokgolf basseerd geluid ... mooi zo. De hihats staan inderdaad iets te hard, maar het geluid op zich vind ik wel nice and crispy. Alleen de handclaps slaan wat tegen naar m'n zin.
Erg bedankt voor de complimenten! :)
Die hihats ga ik wat zachter zetten :) Naar de claps zal ik nog kijken ;)
Het is al door anderen gezegd, maar het nummer bevat inderdaad wat te weinig variatie om het vijf minuten intressant te houden. Je laat af en toe wel eens drum wegvallen of gooit er kleine bruggetjes tussendoor, maar het blijft te zeer binnen dezelfde stijl (ook al zijn je sequences lekker door mekaar verweven :okdan: ). Je zou bv een stukje kunnen inlassen met enkel akkoorden (komt zo dikwijls in trance voor), of waarom ook niet eens toms gebruiken om de drums wat meer af te wisselen, of op sommige stukken bv wat ride cymbals laten mee'rijden'.
Variatie is tog wel een belangrijk punt..... Ik denk dat ik maar aan de slag moet met een versie 2 (inmiddels al versie 6 voor mij :D)
Die tip van die akkoorden vind ik een erg goeie! :okdan: Daar ga ik wat mee proberen :)
Toms.... Ik weet et niet, daar heb ik bij mn vorige track een hele hoop kritiek op gehad :D Ik ga proberen de drums wat interessanter en gevarieerder te maken.
Desalniettemin vindt ik het best knap wat je presteert in FL. Dit bewijst voor mij nog maar eens dat een discussie hardware of software helemaal niet ter zake is ... het is tenslotte het mannetje wat het hem moet doen ...

...
en dat doe je ZEER GOED /!\

Doe zo voort :okdan:
Laten we deze thread niet verder bevuilen ... ThndR moet alle kansen krijgen om z'n creatie te laten bewonderen :okdan:
Wohoo wat een lovende woorden :o: ;)
Dank u zeer! :halleluja

Origineel geplaatst door fuse
Heeft wel wat weg van een tracker muziekje.
Dan mis ik wel zo'n mooie square achtige lead met een glide die een tegenmelodie speelt.
De drums mogen wel wat steviger btw. De melodie of wat meer galm of een delay met wat afwisseling.
Leuke track.
Dankje :)

Mn reactie op deze kritiekpuntjes heb ik al gegeven :)
Versie 2 is vanaf nu in de maak! }:| :D

Hé gozer!

Heb je nr. maar es beluisterd (gister was 'k nie echt in staat.. Opvallend weinig koppijn vandaag! :D )

Allereerst ff vermelden dat 't niet echt mijn stijl is, dus til niet te zwaar aan m'n opmerkingen.. ;)

De geluiden opzich vinnik wel leuk/mooi, en idd knap dat je zo snel al redelijk fatsoenlijke nrs. in elkaar flanst!

Alleen hou ikzelf meer van wat deepere, en evt. wat monotonere tracks; deze vind ik (integenstelling tot sommige anderen hier) juist wat te afwisselend. Ik bedoel dus: beetje teveel verschillende melodielijnen in 1 nummer.
Máár zoals je al aan 't andere commentaar ken zien is dat een kwestie van smaak..

De drums zou ik idd wat harder zetten (de kick). Maarre, van je inzet kan ik zéker leren.. Neem er af&toe te weinig tijd voor.. :stupid

't Nummer doet me trouwens een beetje denken aan zo'n nummer voor zo'n Japanse tekenfilmserie. :D

Origineel geplaatst door Zoidsity
Hé gozer!

De geluiden opzich vinnik wel leuk/mooi, en idd knap dat je zo snel al redelijk fatsoenlijke nrs. in elkaar flanst!
Dank u zeer! :)

Alleen hou ikzelf meer van wat deepere, en evt. wat monotonere tracks; deze vind ik (integenstelling tot sommige anderen hier) juist wat te afwisselend. Ik bedoel dus: beetje teveel verschillende melodielijnen in 1 nummer.
Máár zoals je al aan 't andere commentaar ken zien is dat een kwestie van smaak..
Hier heb ik ook wel eens bij stil gestaan voordat ik em postte. Het stuk wanneer ik die supersaw weglaat is wel heeeeeel anders, idd. Maar tog, het kan naar mijn mening wel, en ik vind het alleenstaand een erg lekker stukje. Dus die houd ik er denk ik tog wel in..... En het blijft een kwestie van smaak :D

Maarre, van je inzet kan ik zéker leren.. Neem er af&toe te weinig tijd voor.. :stupid
Whahaha, bedankt! :) Nu nog zien of die inzet zo blijft he.... :engel: ;)

Thnx! :halleluja

Eerlijk gezegd ben ik niet zo lovend als de rest.
Ik vind de beat zeer slap en totaal niet dansbaar of iets dergelijks.
Verder vind ik de synth geluiden nou niet echt je van het, ik vind het allemaal wat lullig klinken.
Ik vind het allemaal een beetje van 5 jaar terug klinken. Je kunt wel horen, dat je muzikaal bent, want compositorisch is het niet slecht, maar de geluiden doen mij niks. en er zit weinig dynamiek, en weinig opbouw in.
Ik mis ballen. Maarja als jij het vet vindt, moet je er vooral mee doorgaan!(dat bedoel ik niet cynisch) Er zijn blijkbaar meer mensen die het goed vinden. (en wie ben ik) succes ermee

Origineel geplaatst door eruk
Eerlijk gezegd ben ik niet zo lovend als de rest.
Ik vind de beat zeer slap en totaal niet dansbaar of iets dergelijks.
Verder vind ik de synth geluiden nou niet echt je van het, ik vind het allemaal wat lullig klinken.
Ik vind het allemaal een beetje van 5 jaar terug klinken. Je kunt wel horen, dat je muzikaal bent, want compositorisch is het niet slecht, maar de geluiden doen mij niks. en er zit weinig dynamiek, en weinig opbouw in.
Ik mis ballen. Maarja als jij het vet vindt, moet je er vooral mee doorgaan!(dat bedoel ik niet cynisch) Er zijn blijkbaar meer mensen die het goed vinden. (en wie ben ik) succes ermee

Ok, kritiek mag er ook wezen hoor ;) :D
De geluiden en sfeer blijft denk ik gewoon smaak.
En het blijft nog maar het begin he, mn 2e track. Ik gebruik nog maar 2 maanden FL ;) :D

Maar bedankt voor je replie :)

dude, 't lijkt wel verrekte veel op" don't you want my lovin'" die dance hit uit de jaren 90. dat dat niemand anders opvalt hier. of heb ik nou iets gemist.
nou ja beter goed gejat dan slecht bedacht.

Back