Pepernoten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 6 trak
is dat zo moeilijk voor te stellen dan? ...gewoon een vlaai met stukkies pepernoot er op lijkt me...

kijk kerel, bij ons is een vlaai bv. een taartdeeg met pudding op belegd met bv. fruit of andere shit. Jullie doen op zo'n taartbodem dan pepernoten op of op een fruitvla ? Das 2 maal deeg dan eigenlijk (bodem en pepernoten), dat moet echt lekker zijn :D

btw, jullie hebben toch ook geen peperkoeken vlaaien enzo hé?

't ging in eerste instantie toch om pepernoten vla? Dat heb ik helaas gemist!! 8~

Vla is trouwens iets wat ook bijna nergens anders gegeten wordt dan in Nederland. Familie van mij uit Duitsland slaat dat altijd groot in (naast hagelsag....hmm...vla+hagelslag is ook heel lekker trouwens) als ze weer eens de grens over komen.

Attachments

• food02.jpg
    food02.jpg
    6,2 KB · Bekeken: 67
Hier in Ierland kennen ze in ieder geval geen pepernoten. Heb ook een paar mensen ze laten proeven en uh.................... zijn ze niet echt wild op.

Drop kennen ze wel in meerdere landen. In engeland wordt het bijv verkocht als liquorish (geen flauw idee hoe je het moet spellen) In zweden kennen ze het ook, maar zit en iets sterkere smaak aan.

Wat wel echt nederlands is. De salmiakbal. Mocht je naar het buitenland gaan, neem er een paar mee en geheid dat je lol hebt als je ze mensen laat eten (aahhhh.... somethins is pouring out of it).

Daarnaast natuurlijk de bekende stoopwafel. Niet in veel landen te verkrijgen, maar ze kennen het vaak wel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back