Eminent Unique 310

Even wat leven in dit draadje blazen.

Vandaag ga ik mijn Theatre halen in Eindhoven a 1 fles Bacardi :-) Er haperen wat toetsen, sommigen doen het helemaal niet, maar dat mag de pret niet drukken.

"Operation Hernia" is a GO!

heb er ook eentje sinds 6 maand, zalige vintage klank... bij mij was er echt veel defect, ben al door de helft van restauratie heen. onderste toetsenrij werkt al terug volledig en de contacten van mijn 3 stukken tabs zijn ook OK.
enige wat me rest :

- basspedalen (contacten reiningen, klein werkje)
- alle veertjes lossolderen van bovenste toetsenrij (3 per noot * 3 octaven... +120 veertjes maw :-/ )

Ben een blog begonnen om restoratie te sharen :-) : www.eminent310-restoration.blogspot.com

have fun !

Gefeliciteerd!

Straks meteen even de nodige schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren en daarna een fototje plaatsen :kroon:

www.eiment310.nl/gebruikers

Even wat leven in dit draadje blazen.

Vandaag ga ik mijn Theatre halen in Eindhoven a 1 fles Bacardi :-) Er haperen wat toetsen, sommigen doen het helemaal niet, maar dat mag de pret niet drukken.

"Operation Hernia" is a GO!

heb er ook eentje sinds 6 maand, zalige vintage klank... bij mij was er echt veel defect, ben al door de helft van restauratie heen. onderste toetsenrij werkt al terug volledig en de contacten van mijn 3 stukken tabs zijn ook OK.
enige wat me rest :

- basspedalen (contacten reiningen, klein werkje)
- alle veertjes lossolderen van bovenste toetsenrij (3 per noot * 3 octaven... +120 veertjes maw :-/ )

Ben een blog begonnen om restoratie te sharen :-) : www.eminent310-restoration.blogspot.com

have fun !

Hey leuk! Ik ga er zelf ook een blog over beginnen, ik zal jouw blog bookmarken :-)

Voorlopig blijf ik "Live in my Livingroom" want ik kreeg het beest niet door het trapgat :-/

Ik lijk vooralsnog een hoop geluk te hebben gehad, want op enkelen na doen alle toetsen het, hier en daar wat gehaper, maar restaureren was eigenlijk toch al de bedoeling, dus is dit een reuze meevaller.

@Jgeers: foto komt jouw kant op :-)

Kleine update, het beest is nu boven na een intensieve strip operatie :-) Check de URL in mn sig voor meer info.

Merry Christmas all!

Eminent E310 uitbreidings box

Eminent E310 uitbreidings box

Beste E310 liefhebbers.
Na een beetje experimenteren ben ik nu volop bezig met de extension box, een uitbreiding met :
- regelbare sustain attack
- ingebouwde small stone phaser
- afsplitsing van het onderklavier waardoor dit apart door effecten kan gestuurd worden
- het een en ander komt in mijn blog : http://eminente310.blogspot.com/
- ik beloof dagelijkse updates, het project loopt nu als een sneltrein
- voor geinteresseerden : ik bied dit pakket ook te koop aan, prijs moet ik nog even berekenen

Vele groeten

Wauw Frankje, ik ben zeker geinteresseerd en zla je blog volgen.

Gisteren ben ik begonnen aan bovenste rij, heb alle veertjes eruitgesoldeerd (+150), heeft 2u in beslag genomen.
Plaat met koperbanen heb ik al mooi opgepoetst, vandaag soldeer ik de veren terug.

Ik ga ook de condensatoren na mijn transformator is checken en mogelijks vervangen. Mijn transfo zelf ziet er ook niet fris uit, gans verroest :-/, het is ook nog geen toroid transfo, die ronde thoroids geven minder strooiveld.

Mijn eminent heeft wat last van ruis... als ik op de stereo out een kabel aansluit heb ik echt veel witte ruis... de stereo out connector is achteraan ook serieus geoxydeerd, kzou niet weten waar ik zo'n vintage connector opnieuw moet gaan vinden... misschien kan ik hem gewoon vervangen door een moderne stereo out jack ?

Elke 310 heeft ruis. Een 6.3mm stereojack is een 6.3mm stereojack (al dan niet met switch), dus gewoon een moderne nemen. Al zal het weinig (niks) aan ruis helpen.

Je gaat niet per sé minder ruis hebben door een ringkerntrafo te plaatsen; ik zou er niet op rekenen.

Als jouw 310 meer ruis dan normaal heeft, ligt de oorzaak elders in de elektronica.

en ik zal de oorzaak vinden :p, ga eerst gans het voedingsgedeelte aan de scope hangen om de rimpel te bekijken, voedingsgedeelte is niet wat het moet zijn voor een audio apparaat als ik de schema's bekijik, kan beter !

Ga ook de speakers afkoppelen

zal jullie op de hoogte houden.

Zorg wel dat je met al die objectieve verbeteringen niet het karakter uit de 310 haalt.

Wat onder spec is moet natuurlijk terug op spec gebracht worden, maar hem cleaner dan origineel maken pakt niet altijd goed uit.

ruis hoort bij mij niet bij het originele karakter. Ik zie me niet direct aan het string ensemble gedeelte komen, het is daar dat het karakter van de sound zit, niet in de powersupply of de manier waarop ze hun headphone out connecteren .

mijn kat is met 3 plastiekjes gaan lopen waar de veertjes in moeten, men bovenste keyboard rij is af buiten die laatste 3 grrr :p ga heel mijn huis mogen afzoeken... :)

ruis hoort bij mij niet bij het originele karakter. Ik zie me niet direct aan het string ensemble gedeelte komen, het is daar dat het karakter van de sound zit, niet in de powersupply of de manier waarop ze hun headphone out connecteren .

Tja, onze meningen verschillen daarin dus...Wat ik voordien al zei: ik vind dat wat onder spec/stuk is hersteld moet worden, maar niet boven spec gebracht worden. Als hij origineel wat zweeft en ruist, vind ik dat dat er niet uitgehaald moet worden.

Maar goed, jij vindt van wel, dus wens ik je veel succes met het stiller en stabieler maken van de 310! En met de zoektocht naar de schatkamer van de kat. :)

restoratie vraagjes

restoratie vraagjes

Men eminent zit stillaan terug in elkaar :-), maar nu heb ik zon lange ijzern lat over met vilt aan... weet niet meer waar ie moet :p .

2de vraag, op mijn bovenste keyboard print vertrekken er 4 kabeltjes :

blauw
groen
wit
geel/rood

Die blauwe & groene vretrekken op de print maar zijn nergens aangesloten bij mij, weet ook niet waar deze zouden moeten. Enig idee iemand ?

Van mijn bovenste keyboard werkt de 8' & 4' niet, enkel de sustain, vraag me af of dat de reden misschien is.

thx

Op mijn E310 Theatre is recentelijk helaas een toets gebroken, een G op het bovenste klavier.
Iemand die per ongeluk nog wat toetsen heeft liggen voor reserve? Het doet me stilletjes toch een beetje verdriet, namelijk... ;{

die lange ijzeren lat moest tussen het 1ste en 2de klavier om te verhinderen dat er vuil tussenkomt, al sluit het niet goed af, ma bon.

Ik zit enkel nog met men blauwe en groene draad die niet aangesloten is... moest iemand is zin hebben om bij hem te kijken ?

thx

die lange ijzeren lat moest tussen het 1ste en 2de klavier om te verhinderen dat er vuil tussenkomt, al sluit het niet goed af, ma bon.

Ik zit enkel nog met men blauwe en groene draad die niet aangesloten is... moest iemand is zin hebben om bij hem te kijken ?

thx

Kun je misschien fotootje posten van waar die draden vertrekken? Dan kan ik het hier wel voor je opzoeken.

groeten,

Lawrence.

Back