Eminent Unique 310

Origineel geplaatst door Hanz
Eminent Theatre 310 Unique

Afmetingen (vers opgemeten):
Breedte 108 cm
Diepte 63 cm (op het diepste punt)
Hoogte 100 cm

Origineel geplaatst door Unic
De Soline orgels hebben niet de stringsectie die zich in de 310 bevind. Deze zijn alleen geleverd in de eminent 310, 510, 1500, 1600, 2000, en 2500.

String ensemble:

Eminent 310, 510, 1500, 1600, 2000 en 2500 en uiteraard in het losse ARP/Eminent/Solina string ensemble. Er zijn kleine tot grote onderlinge verschillen.

Afmetingen: een klein Hammond elektronisch orgel kon net in een reusachtige Toledo. Een 310 in een Golf zou ik niet op rekenen!!

(oepsie een echo in het forum :))

Ik heb 't net even gemeten, maar in een Golf V (laatste model) is 't een kwestie van net wel of net niet. In de lengte van de achterbak heb ik makkelijk 108 cm. De hoogte van de opening is 70 cm. De breedte van de opening is op de breedste plek 100 cm, maar op de smalste plek nog maar 94 cm. Dan zou die er misschien gekanteld inpassen, maar dan kom ik weer in de knel met die 63 cm diepte. Hmmmmmmm.

In Oxygene 6.. Vrij aan het begin.. Eerst de 310 strings, en dan die lead.. Is dat ook de E310?

Voorbeeldje: http://www.elektronalin.de/newest/ en dan track 2.. Time bij 12000 hoor je hem heel ff.. Dat geluid bedoel ik dus..

In JGeers remake van 6 hoor je hem vanaf 0:47

in een focus hatch ging het net, maar als je net pech hebt dat de steun waar de achterbank op rust de binneruimte wat smaller maakt, dan zit je stuk.....twas voor mij ook een behoorlijke gok, maar dan is de beloning ook des te bevredigender!

310 is Stereo, Small Stone mono

310 is Stereo, Small Stone mono

Ik vroeg me even af hoe de strings zijn opgenomen door Jarre. Want de 310 heeft stereo strings en de Small Stone is maar een mono gitaristendingetje. Ben je dan niet een deel van de chorus van een 310 kwijt, bv? Of heeft ie 2 Small Stones gebruikt?

Yost, ik wil niet lullig zijn, maar de laatste handvol vragen die hebt gesteld zijn allemaal ruimschoots eerder aan de orde gekomen. Probeer eens de zoekfunctie, dat scheelt jou wachten en de rest van de leden dubbel typen. :)

Hé Hanz, ik zie het als onderdeel van mijn opvoeding op dit forum. Ik begin de diepte en breedte van dit forum nu stukje bij beetje te ontdekken :halleluja

Ik heb ondertussen gevonden hoe jij het doet:
Origineel geplaatst door Hanz
Ik heb m'n Eminent 310 via de koptelefoon-aansluiting aangesloten.
Omdat het apparaat tegenwoordig ook niet dichtbij m'n recording setup staat, gebruik ik zo'n 5 meter koptelefoon-verlengsnoer. Kost iets van 5 euro, dus daar hoef je je niet druk om te maken. (Over extra ruis ook niet, want de Eminent zelf ruist toch overal overheen...) Vervolgens gebruik je dan een koptelefoon naar stereo jack kabeltje (gewoon makkelijk verkrijgbaar en ook al niet duur) en plug je het zwikkie in je mengtafel / soundcard.
Aangezien m'n Eminent 310 stereo is (vooral bij de Solina strings merk je dat), lijkt het me dat jouw Eminent dat ook wel zal zijn. Desnoods gebruik je alleen maar de linker- of rechter-kant, bijv. als je een Smallstone gaat gebruiken.
(Of je bent een bikkel en je neemt 2 Smallstones... :D)

Ik kan echter niet op het forum vinden hoe Jarre het deed (dit kan natuurlijk aan mijn vind-capaciteiten liggen).

Yost en andere geinteresseerden,

Ik heb een stukje geschreven over de Eminent 310 en Jarre in het Edtion Electronic Music Magazine nummer 11 onder de titel "Jarre's Oxygene Klanken". Het gaat een beetje over mij maar vooral over Jarre en z'n Eminent technieken. Allemaal weetjes die overigens verspreid over de diverse threads in dit prachtige forum ook terug te vinden zijn, maar dan gezellig in een A4tje en een paar foto's samengevat :peukie:.

E-ditionmag%20nr%2011.jpg

Maak ik direct van de gelegenheid gebruik om alle Eminent & Jarre enthousiastelingen hartelijk te bedanken voor de kennis en plezier dat ze hebben willen delen :halleluja

Jan Pieter

heb me 310 hier nu staan , een paar toetsen doen moelijk zal even lezen in de andere threads ,hoe dat zit.
bedankt voor alle info zover:)

toetscontactjes. lossolderen, kwartslagdraaien en weer vastsolderen. Klinkt eenvoudig, wel een tyfusklus...ik moet er ook nog aan beginnen... :D

Origineel geplaatst door etaoin
Hoe kom je aan dat blad, weet je dat toevallig? (anders dan gelijk een abonnement te nemen...)

Ik was benaderd door de uitgever die me een exemplaar toestuurde. Ik heb geen idee of er losse handverkoop van is. Neem anders even contact op met de uitgever via info@e-ditionmag.com. Laat je het hier ook even weten?

Origineel geplaatst door gijs
toetscontactjes. lossolderen, kwartslagdraaien en weer vastsolderen. Klinkt eenvoudig, wel een tyfusklus...ik moet er ook nog aan beginnen... :D

oei , dat klinkt niet makkelijk, op het onderste klavier is er maar een toets die het niet doet.
de ritmesectie doet het niet , misschien een zekering.
erger vindt ik alle dis tonen , die staat een stuk te laag op het onderste klavier , is dat nog te stellen zo een toon?

De ritmesectie van mijn 2000GT werkt ook niet, enfin ze werkt wel denk ik maar je hoort ze 99,9% van de tijd niet :).

Als je een oplossing hebt gevonden ben ik erg geïnteresseerd!

Wat de klanken betreft: ik zou binnen in het orgel naar potentiometers gelabeld "pitch" van die tonen zoeken. Ik ben echter niet zeker dat die dinger er zijn.

Origineel geplaatst door turtel
oei , dat klinkt niet makkelijk, op het onderste klavier is er maar een toets die het niet doet.
de ritmesectie doet het niet , misschien een zekering.
erger vindt ik alle dis tonen , die staat een stuk te laag op het onderste klavier , is dat nog te stellen zo een toon?

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe bezit :biertje: Theater of een standaard versie?

Het onderklavier is lastig te bereiken met een soldeerbout. Soms lukt het de toets veelvuldig in te drukken, met een beetje geluk gaat 'ie het weer doen...

Voor wat betreft de dis-klanken, gaat het om een specifieke registergroep of om alle registers (inc. string)? Heeft het bovenklavier dit probleem geheel niet?

bedankt ,
het is een theater , het bovenste klavier speelt helemaal niet goed , moet allemaal gebeuren denk ik.
de onderste doet het vrij goed , volgens mij heeft de dis van het bovenste klavier hetzelfde .
heel even ging ineens de ritmebox draaien , ben er nog wel even mee bezig, heb even goed op je site gekeken voor allerlji info.
het lijkt wel een synth , met die smallstone:)

Back