goa-trance nieuwe poging

Het begin is veelbelovend, leuke klank. Vraagt naar een stevige basdrum die erop inknalt. Je klankenkeuze is goed behalve op het einde, veel te scherpe klanken die ik persoonlijk niet had gekozen, ze breken het geheel een beetje af, ik zou eerder opteren voor zachtere klanken maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk. Buiten het einde is het heel goed hoor. Het is niet altijd even makkelijk om je liedje op te bouwen met de juiste klanken en er dan nog een verhaal in te brengen. De melodie die je in het begin hebt moet voor mij zeker op het einde terugkomen hetgeen ook het geval is als ik goed heb geluisterd. Succes ermee !!!

Xl7

Op 1.24 begint een deuntje dat,
als je het door zou zetten, als het aan mij ligt, een lekerdere versie is van de "Red White Army" song oftewel RWA.
M.a.w. zet dat melodietje inderdaad nog een keer of wat in en je hebt een Stadionkraker nagemaakt.
Wat op zich vast ook weer niet de bedoeling geweest kan zijn.
Verder zou ik zeggen --> leg er nog tachtig lagen overheen om het echt te laten trippen.

Zoals Goa betaamd.

Amen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Wel lekker maar kan iemand mij het verschil tussen Goa trance en PSI trance uitleggen ?

volgens mij er is geen duidelijk onderscheid
en van de mensen die dat wel beweren zegt iedereen wat anders

Het klinkt mij eerder als dark electro dan goa in de oren... de bassdrum is daarvoor wat te weinig goa-esque; een lekkere 'tic tic tic tic' was daar toch beter op zijn plaats. De break is een beetje lullig.. met die cymbals enzo.. misschien een idee om dan iets eerder te gaan freaken met je geluidjes?

Verder: ERG gave track :D

Cas

Origineel geplaatst door Bahamut
volgens mij er is geen duidelijk onderscheid
en van de mensen die dat wel beweren zegt iedereen wat anders

goa en psy kan je eigelijk vergelijken met jungle en drum&bass.
jungle is gewoon oldskool d&b en goa is oldskool psy.

Bedankt voor opbouwende kritiek en complimentjes. Ik ben net begonnen met het maken van dit soort muziek en ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over de sound. Iemand een tip hoe ik de bassdrum van mijn MC-505 wat goa-achtiger kan laten klinken?.
De break is inderdaad geen spektakel, in goa zitten vaak toffe breaks waar ik dus ook nog mee aan de slag moet.
Verder zit ik een nieuwe aanschaf te overwegen om mijn sound te verbeteren. Ik werk nu met de MC-505, een terratec MB33II(MAM MB33II) en een A-station.
Zit er aan te denken een Waldorf micro Q of bv een Novation Nova/supernova te kopen. In ieder geval een multitimbrale trance-synth.
Ga dan waarschijnlijk wel weer wat wegdoen. Ik vind de MB33II wel tof klinken maar hij klinkt altijd hetzelfde. En als ik een andere synth heb waar ik meerdere parts mee kan maken wordt mijn A-station ook wel een beetje overbodig.
Kortom, het houd me bezig.
Iemand nog tips omtrend mijn set-up want ik wordt er nog niet helemaal wijs uit.

Tip voor de Bd:
Volgens mij maak je een mooie goa-kick dmv. "autopitch", begin vrij hoog gestemd en laat 'm dan in een paar ms zakken tot sub.
Met een beetje attack haal je vervolgens dat piepgeluidje naar wens van het begin af, en aan de achterkant zorg je dat ie nog net in het laag eindigd.
Pieuw pieuw pieuw, volgens mij is dat er 1!
Ik weet overigens niet of dat kan met een mc, maar dan zit er vast wel iets in wat daar op lijkt...
8~

Goa VS Psy:

in mijn belevingswereld (zo vlak na de zaterdagnacht niet echt een perfect referentiepunt) is goa meer melodieuzer met veel ethnische elementen zoals arabische melodieen en veel akoustische percussie door de muziek. Psy trance vind ik wat killer, harder, industrieeler klinken. Goa is (meestal) euforischer qua sound en psy vind ik wat meer de science fiction/horror kant uitgaan qua sound / gevoel.

Ik sta echt te kijken van je tracks MCB303 ;) ik vind ze in het geheel niet slecht. Op 5:00 ongeveer vind ik deze wel stilvallen, maar dat wordt al snel gecompenseerd. Succes! ik vin'um top! :okdan:

-C-

Jeetje wat een lof.:o:

Ik sta op het punt een Nova te kopen van een mede-forum lid, lijkt mij wel een goede keuze. Wat vinden jullie ervan en zou ik dan mijn a-station in de verkoop doen?
Ik geloof dat ik mijn bas-synthesizer(MB33II) maar houd, hij doet wel veel van hetzelfde maar wat hij doet doet hij wel goed.
Ik wil toch eigenlijk wel wat weg doen want ik werk met de MC-505 als sequenzer en die heeft maar 8 kanalen en de Nova is 6 kanalen multitimbraal.
Dus ik denk dat het de a-station word daar ik denk ik met de Nova soortgelijke geluiden kan voortbrengen.

ps:Hoop dat ik er snel weer uit kom en me weer met de muziek bezig kan houden ipv wat heb ik nodig wat moet weg enz enz

Back