Clavia's Kerst kadootje!!!

Maar zit er geen motorola in de clavia modulars?
Deze werken ook wat anders (sneller?) dan intels?

-C-

ik vinnut VET!!! idd wat Wout al zegt....gewoon zonder modular wat experimenteren, patches uitproberen etc. knallen!
vreet wel idd ERG veel CPU, maar dat geeft niet!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik denk dat velen hier gewoon te veel vanuit hun eigen positie aan het redeneren zijn. Behalve dan de slimme jongens, die willen weten hoe het een en ander nu eigenlijk gerealiseerd wordt in de software.

Wout

Ik wil dus eigenlijk echt weten hoe ze dit geflikt hebben. Het is normaal echt niet zomaar te realiseren om DSP code ff te porten naar X86. De snelste manier zou volgens mij zijn om een soort wrapper te maken die gewoon de DSP emuleert en deze wrapper dan te laten draaien op een ander platform (wrappen kost vaak wel vij veel cpu power).

Je kunt ook wel porten maar dan ben je over het algemeen echt wel even zoet. Omdat dit een demo is vermoed ik dat ze optie 1 hebben gebruikt. En dat is dus gewoon erg vet gedaan!

Echt cool gedaan dit! (En ik weet al waarmee ik ga spelen dit weekend 8~ )

EDIT:

Lees net dat de NM G2 Motorola 56362 gebruikt (wordt in heel veel audio hardware gebruikt zoals TC Powercore, Echoaudio kaarten als Mix DSP). Deze leveren maar 100MIPS op 100Mhz. Een P4 3Ghz doet zo'n 9000 MIPS.

Zo te zien is er dus nogal wat te optimaliseren of eet de wrapper echt bergen cpu cycles. :)

Laatst gewijzigd:
't Is inderdaad wel gaaf om er even mee te spelen! Gisteren gedownload en even een patch proberen te maken. 't Is wel maf om te zien dat er dan ook echt geluid uit je eigen fabrikaat komt. Ik geloof dat dit best verslavend is.

Als dit slechts een marketingtruc is van Clavia...bij mij werkt het :o:

Origineel geplaatst door mc_kwok
't Is inderdaad wel gaaf om er even mee te spelen! Gisteren gedownload en even een patch proberen te maken. 't Is wel maf om te zien dat er dan ook echt geluid uit je eigen fabrikaat komt. Ik geloof dat dit best verslavend is.

Als dit slechts een marketingtruc is van Clavia...bij mij werkt het :o:

Ja maar klinkt het resultaat nou hetzelfde als in de echte G2?

Origineel geplaatst door Acidfever

Dat zal in hoge mate bepaald worden door de kwaliteit van je d/a converters. Of er moeten digitale aansluitingen op je monitors zitten.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Dat zal in hoge mate bepaald worden door de kwaliteit van je d/a converters. Of er moeten digitale aansluitingen op je monitors zitten.

Dan heb je nog steeds d/a converters hoor. Die zitten dan alleen in je monitors.

Origineel geplaatst door Wout Blommers

Blijft ook nog het bekende Nederlandse argument op tafel: het kost NIETS! :)

Steekt ook die bekende Nederlands eigenschap de kop weer op: Ook al is het gratis, altijd wat te zeiken :maffia:

@lo-fi: Ik weet het, maar wilde niet nog meer off topic gaan.

Een klein stukje wat betreft de werking...

Je kunt er gerust vanuit gaan dat de DSP gesimuleerd wordt. Dit lijkt een omslachtige methode, met de gedachte dat er meer mogelijk zal zijn als er rechtstreeks naar de CPU geprogrameerd is, maar...

In de eerste plaats de tijd en de mankracht. Zoveel mag dit natuurlijk ook weer niet kosten! Dat is een Zweedse eigenschap :)

En in de tweede plaats hoe de opbouw van de Modular (Classic of G2) eigenlijk is. Bij andere softsynths worden zogenaamde 'blokken' of deeltjes van de configuratie aangeboden en uitgerekend. Dit levert veel problemem op bij feedback. (het effect, niet de winkel :)

Clavia heeft gekozen voor een totale uitrekening van de configuratie in de DSP. Als dit gewoon in de CPU zou gebeuren, dan was de winst echt niet veel groter. Hoe Clavia dat nou doet met feedback... Dat is een ander verhaal.

In ieder geval heeft de G2D voor een zo'n optimaal werkende PatchLoad een Pentium 4 op 2GigaHz nodig, maar wat weet ik nou van computers :)

Wout

Wat een stunt zeg!! Ik ben echt blij!! Dit is perfect voor effecten, monofone leads, basslines, drumloops etc!
Ze lijken wel gek bij Clavia dit weg te geven! Dat ie monofoon is en CPU vreet en geen midi-out doet zou me een worst wezen!

Natuurlijk ben je effecten als Reverb kwijt, maar over het algemeen klinkt het vrij redelijk tot goed. Hangt toch wel van een aantal factoren af.

Wout

klinkt errug lekker, alleen zelfs op mijn 3.0ghz p4ht knalt bijna iedere patch al naar 30-40 % cpu last. maar ja, een G2 moet je eigenlijk gewoon in hardware willen hebben denk ik:)

Ik heb even een patch in zowel de demo als de originele G2-editor geladen, en gelukkig is er toch nog een aanzienlijk kwaliteitsverschil te horen met het origineel! Het origineel klinkt gewoon dikker, vetter, beter, echter, natuurlijker. Ik gebruik in mijn pc dan een RME HDSP 9632 geluidskaart.

Hoe dan ook, het blijft een tof k-dootje van Clavia! Voor niet-G2 gebruikers is het de ideale manier om het concept te leren kennen en de echte G2-nerds kunnen nu overal patches klussen en beluisteren, zonder G2 in de broekzak.

Groeten van Phontaq.

ik vind het patchen wel niet helemaal overzichtelijk, waar zit bijvoorbeeld een VCA? ik wilde gewoon een beginpatch maken met osc-filter-vca een envelope en een lfo maar kon nog geen vca vinden of iets anders dat amplifier heette!

Origineel geplaatst door synthmann
ik vind het patchen wel niet helemaal overzichtelijk, waar zit bijvoorbeeld een VCA?

Op twee plaatsen:
1 ingebouwd in de Envellope Modules,
2 in de groep 'Level' als LevMult.

Wout

Origineel geplaatst door synthmann
ik vind het patchen wel niet helemaal overzichtelijk, waar zit bijvoorbeeld een VCA? ik wilde gewoon een beginpatch maken met osc-filter-vca een envelope en een lfo maar kon nog geen vca vinden of iets anders dat amplifier heette!

Ja een VCA....ze noemen het een level multiplier en het zit dus onder het level tabje. Overigens hebben alle envelop generators een VCA ingebouwd, dus voor jou beginpatch heb je geen aparte VCA nodig, die zit al in de envelop (bijv ADSR)

Leuk he, zo'n G2:)

ik vind het patchen wel niet helemaal overzichtelijk

Dit is een van de meest overzichtelijke interfaces ooit op een synth met zoveel mogelijkheden.

Het is even wennen misschien)...niet meteen gaan zeiken omdat je geen VCA kon vinden. :D

Back